Toon posts:

Wine fat :?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil van XP naar linux suse 8.
Ik wil dan met Wine gaan werken.
Nou is de vraag als ik met wine werk.
Moet ik dan nog een Fat partitie hebben met windows erop of niet??

Als dat niet zo is kan ik alle FAT verwijderen 8-)

Verwijderd

ik d8 dat dual boot met XP niet echt geweldig ging :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:29 schreef SaSReCoiL het volgende:
ik d8 dat dual boot met XP niet echt geweldig ging :?
jawel met suse 8 en XP samen gaat goed maar wil graag heel windows eraf gooien.

En een anatal dingen onder Wine draaien

Verwijderd

laat xp er toch maar op staan :)
daar val ik altijd op terug als ik wil gamen |:(

/me krijgt wine(x) niet werkend no matter wut

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Het is een HEEL, HEEEEL slecht idee om zomaar te beslissen om over te stappen. Het duurt je jaaaaaren om alles in GNU/Linux te kunnen wat je in Windhoos kan. De meeste mensen die radicaal overstappen, switchen na een paar dagen terug en bekijken GNU nooit meer.
Daarom, dualboot met SuSE en probeer zoveel mogelijk werkend te krijgen. Na 2 jaar ofzo (hangt van je gedrevenheid af) kan je overstappen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:34 schreef XTerm89D het volgende:
Het is een HEEL, HEEEEL slecht idee om zomaar te beslissen om over te stappen. Het duurt je jaaaaaren om alles in GNU/Linux te kunnen wat je in Windhoos kan. De meeste mensen die radicaal overstappen, switchen na een paar dagen terug en bekijken GNU nooit meer.
Daarom, dualboot met SuSE en probeer zoveel mogelijk werkend te krijgen. Na 2 jaar ofzo (hangt van je gedrevenheid af) kan je overstappen :)
Ik heb al heel wat ervaring met linux hoor.
Alleen weet ik niks van Wine heb twee linux servers draaien.
Alleen vroeg ik me af wat ik nou met Wine moet of ik nou mijn FAT moet laten staan :?

Ik kan nergens wat vinden en de man van wine ook niet echt?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Op zaterdag 18 mei 2002 11:34 schreef XTerm89D het volgende:
Ben begonnen met SuSE 6.0 Pro, maar omdat ik een winmodem had en ik telkens weer naar windows moest om HOWTOs te lezen ben ik maar gekapt.
Later Redhat 6.nogwat, werkte wel leuk, maar niet echt je van het. Snapte niet echt wat voor ranzige dingen er op mn systeem gebeurden.
Later Redhat 7.0, wou niet eens installeren op mijn machine :(

Uiteindelijk Debian Linux op mn server gekwakt, Windows NT4 eraf en het draaide heerlijk (kwam pas op het idee toen ik zag hoe FreeSCO het deed bij een bedrijf: vele malen simpeler en sneller dan Wingate).

Nu 3 servers en 3 Debian installaties verder, draai ik Debian Sid dual-boot met Windows 98 op twee afzonderlijke schijven. heb nog geen enkele reden gezien om terug te gaan naar windows. Zal er wel aan liggen dat ik er gewoon zin in heb om al mn troep zelf te compileren :D

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 11:29 schreef itstim het volgende:
Ik wil van XP naar linux suse 8.
Ik wil dan met Wine gaan werken.
Nou is de vraag als ik met wine werk.
Moet ik dan nog een Fat partitie hebben met windows erop of niet??

Als dat niet zo is kan ik alle FAT verwijderen 8-)
Nou je hoeft geen windows meer te hebben, maar soms is het handig om nog eens iets te installeren. Windows '98 is trouwens ook zoviezo beter om te combineren met wine.

Wat was je trouwens van plan om met wine te gaan draaien?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:54 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Nou je hoeft geen windows meer te hebben, maar soms is het handig om nog eens iets te installeren. Windows '98 is trouwens ook zoviezo beter om te combineren met wine.

Wat was je trouwens van plan om met wine te gaan draaien?
Office, girotel, proggie voor mijn werk
maar moet ik dan Win98 er bij hebben of kan het gewoon op de linux partitie

Verwijderd

Mwah het is mij ook gelukt om een dual boot met xp te krijgen met slackware:) Om het te testen, Daarna ook nog geprobeerd met 98 werkt ook prima.

Verwijderd

Ennuh, toen ik aan linux begon ging windows er meteen af, omdat ik het toen makkelijker vond boeten als linux. Je leert linux je distro niet om er per dag een uurtje naar te kijken:)

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 15:03 schreef itstim het volgende:

[..]

Wine(X) kan op zich helemaal zelfstandig draaien met zijn ingebouwde dll bestanden.
Maar je kunt toch beter nog een kleine FAT partitie hebben met Win98 erop. Wine zal dan net iets lekkerder lopen.

Succes met de overstap naar Linux... :)

/me vind het goed als mensen overstappen op een alternatief

• Buffy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

Buffy

Fire bad, Tree pretty

Op zaterdag 18 mei 2002 15:22 schreef Markiedam het volgende:

[..]

Wine(X) kan op zich helemaal zelfstandig draaien met zijn ingebouwde dll bestanden.
Maar je kunt toch beter nog een kleine FAT partitie hebben met Win98 erop. Wine zal dan net iets lekkerder lopen.
Je kan ook doen wat ik gedaan heb.

mount -t vfat /dev/hdXX /mnt
mkdir /win-stuff
cp -dpR /mnt/* /win-stuff
umount /mnt

en in je wine.conf (of ~/.wine/config) de /win-stuff directory als C: drive configureren.

Daarna kan je je windows partitie weg gooien.

Denk er wel aan dat wine op zijn best BETA software is.
Sommige programma's die draaien onder wine zijn bv niet te installeren met wine. Daarom is het mischien handiger je windows partitie te bewaren voor het geval je zo'n progamma wilt installeren.

That which doesn't kill us, makes us stranger - Trevor (AEon FLux)
When a finger points at the moon, the imbecile looks at the finger (Chinese Proverb)

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zaterdag 18 mei 2002 15:03 schreef itstim het volgende:

[..]

Office, girotel, proggie voor mijn werk
Office moet je niet gaan draaien in wine. Je kunt het eventueel nog doen met "crossover office". Maar je kunt veel beter gewoon StarOffice 6.0 (gratis voor studenten), of OpenOffice.org 1.0 gebruiken. Die zijn namelijk waardige vervangers.
Van Girotel heb ik wel es gehoord dat ie het deed.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 20:06 schreef Dawns_sister het volgende:

[..]

Je kan ook doen wat ik gedaan heb.

mount -t vfat /dev/hdXX /mnt
mkdir /win-stuff
cp -dpR /mnt/* /win-stuff
umount /mnt

en in je wine.conf (of ~/.wine/config) de /win-stuff directory als C: drive configureren.

Daarna kan je je windows partitie weg gooien.

Denk er wel aan dat wine op zijn best BETA software is.
Sommige programma's die draaien onder wine zijn bv niet te installeren met wine. Daarom is het mischien handiger je windows partitie te bewaren voor het geval je zo'n progamma wilt installeren.
Die werkt goed tnx

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:14
Op zaterdag 18 mei 2002 22:42 schreef banaan-X het volgende:

[..]

Office moet je niet gaan draaien in wine. Je kunt het eventueel nog doen met "crossover office". Maar je kunt veel beter gewoon StarOffice 6.0 (gratis voor studenten), of OpenOffice.org 1.0 gebruiken. Die zijn namelijk waardige vervangers.
Van Girotel heb ik wel es gehoord dat ie het deed.
Office doet het hier redelijk onder WIne, maar ik heb toch liever OpenOffice. OpenOffice werkt veel lekkerder dan MS office. Als je dan toch overstapt, doe het dan goed, neem ook een andere office suite :)

Wat betreft girotel: als het een internetversie is, zal het wel werken. Als het om een dial-up versie gaat, vraag ik me af hoe Wine toegang zal krijgen naar dat modem.

Verwijderd

Staat dat wine gedoe al in mn SUSE linux of moet ik die weer ergens plukken(?), kan iemand misschien dan een linkie plaatsen ;)

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Verwijderd schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:50:
Staat dat wine gedoe al in mn SUSE linux of moet ik die weer ergens plukken(?), kan iemand misschien dan een linkie plaatsen ;)
Laten we eerst beginnen met kijken:

- Kijken naar de 'oudheid' van dit topic
- Kijken (ook wel zoeken genoemd) met Google al dan niet met de GoT Search-engine

dus:

- Dit topic is oud: al uit 2002 !!!
- http://www.google.nl/search?q=wine en meteen de 1e hit is goed!

moeilijk? nee :>

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

moeilijk? nee :*
Blijkbaar is het wel moeilijk om iemand in zijn waarde te laten ? :)

xbod.nl: Wine is zeer eenvoudig te vinden en vaak zijn er wel packages voor je distro te vinden, in jouw geval kun je waarschijnlijk wel het een-en-ander met yast installeren, succes :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.