[GBA] Tracker / muziek op de gameboy

Pagina: 1
Acties:

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik hoorde laatst van een vriend dat er een spelcassette zou bestaan voor de GBA waarmee je muziek kan maken.

Aangezien dit me nou net de aankoop lijkt die me weer een lange tijd aan de GBA gekluistert houdt, wil ik weten of dit verhaal op waarheid berust.

Doordat ik er verder ook niets over weet heb ik niets op internet kunnen vinden wat hier over gaat, weet iemand een URL waar dergelijk GBA nieuws gepost wordt?

Nothing is impossible

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Ja je bedoelt denk ik het 'spel' PocketMusic.. Ik heb 'm idd een tijdje op mn GBA gehad, maar het viel echt HEEL ERG tegen.. Het is een slap aftreksel van Music Maker, en is dus geen echte tracker.. De samples die erbij zitten zijn erg slecht en het zijn er ook erg weinig.. Ook vind ik het programma erg overzichterlijk..

Ik had er vooraf ook heel wat van verwacht, maar helaas.. :(

• ~Destructor()
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dit ziet er nog wel goed uit...

Afbeeldingslocatie: http://images-eu.amazon.com/images/P/B00005Q6YU.03.LZZZZZZZ.jpg

Maar dan krijg je dit als spel:
http://gba.nintensity.com/media/screenshots/pocketmusic.html

Dat ziet er idd niet zo best uit.

Ik vraag me af of het uberhaupt wel mogelijk is om met de GBA goed geluid te produceren door samples af te spelen.

Jammer.. wachten op een betere versie..

edit:

De URL van de fabrikant.. wel zo netjes om die erbij te zetten ;)
http://www.pocket-music.net/

Nothing is impossible

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 17:46

dominic

will code for food

De geluidschip in de GBA is niet echt indrukwekkend, het geluid dat hij kan produceren in een combinatie van analoog/digitaal, vergelijkbaar met een Commodore 64 die 3 synth kanalen had en 1 digitaal kanaal. Natuurlijk heeft de GBA er wel meer maar er is nog steeds flink gekort op bitdiepte en samplerate voor wat betreft de digitale geluiden (Samples).

Download my music on SoundCloud

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:17

Richard

Kuru Kuru Kururin

Misschien een tip voor mensen met een developer doos, ik weet dat er een paar "trackers" (freeware) op de markt zijn die je gratiz kunt downloaden en dan op je GBA-cardridge kan zetten. Ik kan hem zelf effe niet terugvinden, maar zoeken op http://www.gbadev.org kan ook géén kwaad.

20*350ZO45°

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 11:23 schreef dominicbout het volgende:
De geluidschip in de GBA is niet echt indrukwekkend, het geluid dat hij kan produceren in een combinatie van analoog/digitaal, vergelijkbaar met een Commodore 64 die 3 synth kanalen had en 1 digitaal kanaal. Natuurlijk heeft de GBA er wel meer maar er is nog steeds flink gekort op bitdiepte en samplerate voor wat betreft de digitale geluiden (Samples).
Valt best mee hoor...onze replayer kan 24 kanalen XM stereo afspelen...dan klinkt een GBA toch stiekem heel erg goed. De ECHTE Music Maker (van Magix dus) op de GBA maken kan ook, als je maar slim programmeert. Ik heb vorig jaar november al met Magix daarover gesproken maar ze vertrouwen de GBA markt niet :'(

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-01 17:46

dominic

will code for food

Op zaterdag 18 mei 2002 15:48 schreef MrRudi het volgende:

[..]

Valt best mee hoor...onze replayer kan 24 kanalen XM stereo afspelen...dan klinkt een GBA toch stiekem heel erg goed. De ECHTE Music Maker (van Magix dus) op de GBA maken kan ook, als je maar slim programmeert. Ik heb vorig jaar november al met Magix daarover gesproken maar ze vertrouwen de GBA markt niet :'(
Hmm dat valt idd nog best wel mee eigenlijk. Maar XM-samples zijn toch Mono, 16-bit linear?

Doet jullie replayer trouwens ook netjes interpolatie en envelope smoothing etc.? Ben wel benieuwd, klinkt gaver dan ik dacht.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 15:55 schreef dominicbout het volgende:

[..]

Hmm dat valt idd nog best wel mee eigenlijk. Maar XM-samples zijn toch Mono, 16-bit linear?

Doet jullie replayer trouwens ook netjes interpolatie en envelope smoothing etc.? Ben wel benieuwd, klinkt gaver dan ik dacht.
Xm samples zelf zijn mono, maar XM muziek is stereo...je kan elke sample pannen. 16 bit klopt ook, maar de GBA kan maar 8-bit samples aan. Geen probleem als je goed samples kan bewerken trouwens. Alle functies van XM worden ondersteund, dus ook envelopes, fading, decay, attack, panning etc. Voor diegenen met een flash burner -> DEMO

nee deze replayer is niet zomaar te krijgen, en dit is ook geen verkooppraatje cq spam!
Pagina: 1