vigor 2200e utp kabel probleem

Pagina: 1
Acties:

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-08 21:14
Na een half uur zoeken heb ik de moed opgegeven en toch maar een topic gepost.

Het probleem is alsvolgt. Ik heb een vigor 2200e router en die doet het alleen maar met de bijgeleverde kabel.
Dit is een cat5 kabel (kabel 1) met de volgende indeling:
(van onderaf gezien, van links naar rechts)
(wit/oranje)/oranje/(groen/wit)/blauw/wit/groen/(bruin/wit)/bruin.
Deze doet het prima.
Ik hen een nieuwe kabel (kabel 2) gekocht en deze is:
precies hetzelfde maar doet het niet.
Er ligt ook nog een 3e kabel en deze is crossed en die krijg ik ook niet werkend. (ook cat 5).

De vraag is:
Wat is nu het verschil met die bijgeleverde kabel en kabel 2,3 dat ik hem die niet werkend krijg? (het lampje van de router brand niet als je zo'n kabel (aangesloten) inplugt.

Voor meer info roept u maar!
Thanx

Vandaag is het feest en morgen ook.

• cue
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 10:12

cue

misschien even handiger als je het zo beschrijft want volgens mij mis ik een paar aders:

Als je ff een reply'tje doet met zo'n beschrijving:

Connector 1:

1 Wit oranje
2 Oranje
3 Wit groen
4 Blauw
5 wit blauw
6 Groen
7 Wit bruin
8 Bruin

Connector 2:

1 Wit oranje
2 Oranje
3 Wit groen
4 Blauw
5 wit blauw
6 Groen
7 Wit bruin
8 Bruin

Het kan zijn dat he deze volgorde ook bedoeld maar het kan zijn dat conector 1 en 2 verschillend zijn.

• Croccifixio
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Ik zal nog even zeggen hoe ik de aders heb zitten (met het lipje omhoog, dus naar je toe, en het uiteinde wijst naar voren, van links naar rechts) :

bruin
wit
blauw
groen
groen/wit
blauw/wit
oranje
oranje/wit

• GeJe
Er zitten inderdaad verschillen in de connectoren!
Kabel 1. Is identiek qua connectoren
Kabel 2. Is een wirwar van omdraadien.
kabel 3. Is crossed, en heeft zijn de connectoren geinverteerd.

Klopt het dus dat de router alleen met niet gecrossede kabels werkt of krijg ik hem ook werkend op een gecrossede kabel?
Kabel 2, dat zal wel een productie fout zijn:

ene connector:
links
1.br
2.wt/br
3.gr
4.wit/gr
5.bl
6.wit/bl
7.or
8.or/wit
rechts

de andere:
links
1.br
2.br/wit
3.or
4.bl/wit
5.bl
6.or/wit
7.gr
8.gr/wit
rechts

• Croccifixio
De kabels vanuit je router naar je individuele computers moeten 'normaal' zijn en niet gecrossed.
Zou je een poort van je Vigor willen aansluiten op een HUB dan zou je een crossed kabel moeten gebruiken.
Denk erom dat 1 poort op de router hier al voor geschikt is gemaakt (de uplink), hier moet je juist geen crossed kabel gebruiken want de poort zorgt voor het crossen.

Ik weet niet alles van de bekabeling, maar kabel nummer 2 van je zal niet werken. Ik heb ook een probleem gehad met de bekabeling van de Vigor, maar na het aansluiten van de kabel zoals mijn eerdere post deed alles het. Mijn advies: sluit het zo aan.

Oh ja, als je de uiteinden naast elkaar legt, dan moet de volgorde precies hetzelfde zijn. Bij een crossed kabel zal de volgorde omgekeerd zijn.

• GeJe
Op zaterdag 18 mei 2002 11:35 schreef -TheGrimReaper- het volgende:
De kabels vanuit je router naar je individuele computers moeten 'normaal' zijn en niet gecrossed.
Zou je een poort van je Vigor willen aansluiten op een HUB dan zou je een crossed kabel moeten gebruiken.
Denk erom dat 1 poort op de router hier al voor geschikt is gemaakt (de uplink), hier moet je juist geen crossed kabel gebruiken want de poort zorgt voor het crossen.

Ik weet niet alles van de bekabeling, maar kabel nummer 2 van je zal niet werken. Ik heb ook een probleem gehad met de bekabeling van de Vigor, maar na het aansluiten van de kabel zoals mijn eerdere post deed alles het. Mijn advies: sluit het zo aan.

Oh ja, als je de uiteinden naast elkaar legt, dan moet de volgorde precies hetzelfde zijn. Bij een crossed kabel zal de volgorde omgekeerd zijn.
En als ik die crossed cable op de uplink zet wordt hij dan goed gedraaid? Dan zou het ook moeten kloppen.

NB. Allemaal vet snel met antwoorden, echt super!!!!!

[/quote]

• Croccifixio
Nee, die kabel in de uplink moet een 'normale' kabel zijn. Die poort is al gecrossed.
Op de router aansluiten op de uplink en op de HUB op een 'normale' poort.

• GeJe
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH supertip van die uplink, daar doet hij het nu mee.!!!!! thanz thanx thanx

• Croccifixio
Geen dank, graag gedaan. Daar is dit forum voor bedoeld. Ik ben blij dat ik iemand kan helpen.

Heb je de kabels ook zo aangesloten als het schemaatje dat ik je had gegeven?

edit:

Nog even wat verder gezocht, want ik wil wat meer weten over de connectors voor 100Mbit.
Op de volgende site staat het schema voor een 10Mbit kabel (jouw kabel nummer 2):
10Mbit kabel

Nog wat info over de bekabeling voor 100Mbit:
100Mbit kabel
Opvallend, volgens dit schema heb ik het verkeerd aangesloten. Ik heb alleen geen problemen met de snelheid of iets anders.
Wat het ook is, het schema dat ik gebruik wordt ook gebruikt door fabrikanten van de kabels. Alle kabels die ik koop en waarvan de plugs al zijn aangesloten, zijn aangesloten zoals het schema van een paar posts eerder.

Nog een site die de volgorde gebruikt van de vorige url:
100Mbit
Kennelijk is dit toch wel de standaard.

• GeJe
Nee ik heb hem anders aangesloten dan jouw schema.
Aangezien jij mij vertelde dat de uplink gecrossed was, had ik het volgende bedacht.

Als je een gecrossed kabel aansluit op een crossed aansluiting heb je dus weer een straight kabel!
En die had met nic nodig. Een echte n00b oplossing :) !

Goeie links btw

Pagina: 1