Toon posts:

Raar beeldscherm probleem |:(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit zo, zodra mijn pc uit staat en ik zet mijn beeldscherm aan en daarna mijn pc (andersom werkt ook niet) dan geeft hij knipperend de volgende melding:

----------------------
self test
----------------------
check you pc
and signal cable
----------------------
monitor is working
----------------------

Dit blijft hij herhalen (hij laad dus geen winXP)
Pas, als ik reset toets indruk dan reageert het beeldscherm wel en dan doet ie het ook geweldig 8-)

Nu is mijn vraag hoe haal ik die "bug" eruit?? :? ??

Mijn pc specs:
AMD XP 1700+
256 mb ram
GF 2 GTS 64 MB PRO
20 GB HD 7200
100 mbit netwerkkaartje
pr0view beeldscherm 17 " (doet het goed >:))
winXP NL os2

Verwijderd

en als je dus eerst je pc aanzet en dan ff paar tellen wacht en dan pas de monitor aanzet? want dat probleem heb ik bij een kennis >> als ik pc en monitor tegelijk aanzet, gaat hij om de 1 of andere vage reden niet aan, maar eerst de pc, 5 tellen wachten en dan monitor werkt wel prima! :?

heb zelf ook al vanalles geprobeerd, maar tot nu toe niks gevonden ;(

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Misschien een stom idee, maar kijk eens in je bios of daar staat dat ie als eerste videokaart de apg moet nemen, in plaats van de pci...

Time is never wasted when you're wasted all the time.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:00 schreef Eddo het volgende:
en als je dus eerst je pc aanzet en dan ff paar tellen wacht en dan pas de monitor aanzet? want dat probleem heb ik bij een kennis >> als ik pc en monitor tegelijk aanzet, gaat hij om de 1 of andere vage reden niet aan, maar eerst de pc, 5 tellen wachten en dan monitor werkt wel prima! :?

heb zelf ook al vanalles geprobeerd, maar tot nu toe niks gevonden ;(
Werkte ook niet =/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:33 schreef Phase-Shifter het volgende:
Misschien een stom idee, maar kijk eens in je bios of daar staat dat ie als eerste videokaart de apg moet nemen, in plaats van de pci...
Zal wel ff tjekken :)

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Als je je monitor aan zet en je pc staat uit zou het beeldscherm op standby moeten springen.

Bij jouw gebeurt dit dus niet en gaat ie zeuren dat er geen signaal is (check signal cabel, opzich logisch, pc staat verder uit).

Maar wat gebeurt er nu als je je pc aanzet en daarna je monitor :?

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 11:50 schreef wwillem het volgende:
Als je je monitor aan zet en je pc staat uit zou het beeldscherm op standby moeten springen.

Bij jouw gebeurt dit dus niet en gaat ie zeuren dat er geen signaal is (check signal cabel, opzich logisch, pc staat verder uit).

Maar wat gebeurt er nu als je je pc aanzet en daarna je monitor :?
dan doet ie helaas precies hetzelfde =/

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Bij het indrukken van de reset toets, krijgt de monitor een signaal van het moederbord om opnieuw aan te gaan.

Nu zou er daar dus iets fout moeten gaan bij het aanzetten van de pc.
1) Druk je video kaart eens goed aan in zijn Agp slot (echt flink drukken voor die goed vast zit)
2) Probeer eens een andere vga kabel als je die hebt (van videokaart -> monitor)
3) Misschien heb je nog een ander videokaartje liggen?
4) Of zelfs een andere monitor?

Edit: Volgens mij moet je pc ook gewoon windows laden zonder monitor. Dus alstie zoals jij beschrijft geen windows laadt bij het opstarten kan er ook wat aan je pc zelf kapot zijn.

Zo kan je de mogelijkheden uitsluiten en uiteindelijk komen tot de fout (wat ook best wel eens aan je merk x monitor kan liggen :P).
Suc6 met testen.

Verwijderd

een kennis had dat ook en zijn moederbord was na twee weken kapot, maar dat kan ook komen momdat het verzwakt was en hij eraan klooide. Als hij het gewoon dot zou ik je nu aanraden om maar voorzichtich met je pc om te gaan.
Pagina: 1