Cogito Ergo Credo
Hoi,
ik heb ze laatst in de pcm gezien, voor €75 euro per stuk. Was een aanbieding geloof ik, was trouwens wel de pcm die dezemaand zo goedkoop is.
ik heb ze laatst in de pcm gezien, voor €75 euro per stuk. Was een aanbieding geloof ik, was trouwens wel de pcm die dezemaand zo goedkoop is.
Veel geld hoor.
Paar jaar geleden hadden ze het er over op de Cebit in Hannover dat zo'n bluetooth chip maar enkele tientallen euro centen hoefte te kosten.
Ik vind het zowiezo vreemd dat ze dat niet sneller implementeren in notebooks ( zeker zo standaard als IdRa over een paar jaar ) en andere rand aperatuur.
Alleen GSM's hebben het, en een headsetje kost ook 200 euro.
Paar jaar geleden hadden ze het er over op de Cebit in Hannover dat zo'n bluetooth chip maar enkele tientallen euro centen hoefte te kosten.
Ik vind het zowiezo vreemd dat ze dat niet sneller implementeren in notebooks ( zeker zo standaard als IdRa over een paar jaar ) en andere rand aperatuur.
Alleen GSM's hebben het, en een headsetje kost ook 200 euro.
American Express vraagbaak
mijn vraag is alleen:
- kun je hier ook een "normaal" netwerkje mee aanleggen, zeg maar tussen mijn woonkamer en een slaapkamer (afstand?)
- hoe snel is het
- kun je hier ook een "normaal" netwerkje mee aanleggen, zeg maar tussen mijn woonkamer en een slaapkamer (afstand?)
- hoe snel is het
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Wel simpele vragen hoor, wat zijn nou juist de specs van bluethooth: Niet door muren, metertje of tweeOp zondag 19 mei 2002 00:07 schreef CAP-Team het volgende:
mijn vraag is alleen:
- hoe snel is het
2 meter maar?!Op zondag 19 mei 2002 00:12 schreef fleppuhstein het volgende:
[..]
Wel simpele vragen hoor, wat zijn nou juist de specs van bluethooth: Niet door muren, metertje of twee
Mhhh, ik dacht dat het toch wel wat meer was?
10 meter ofzo, met vrij zicht ( weet het niet zeker!)
Maar 2 meter is wel vreselijk weinig.
Als de GSM op de grond ligt, en jij staat met een headsetje op en je bent wat lang. Dan zou die het niet doen?
Of als je GSM in een koffertje zit.....
2 meter is dus wel heel erg weinig, en ik schat een meter of 10.
Snelheid weet ik niet.
Bluetooth, wilden ze ook in allerlij aperatuur inbouwen als wasmachine's, magneetrons, ovens, kachels etc....
Dan moet je dus ook wat meer afstand hebben dan 2 meter.
American Express vraagbaak
Verwijderd
Ongeveer 10 meter zonder al te veel opstakels (lees muren) en de snelheid is optimaal 1 Mbit/s dacht ik. Er komen overigens wel snellere vormen aan.
Mijn interesse was ook gewekt. 
Dit zag ik op hun website staan qua spec's:
Simpel draadloos communiceren via Bluetooth zonder duur basisstation.
Geschikt voor het delen van internet, files en printers
Afstand tot 80 meter (line of sight)
Snelheid maximaal 1 Mbit
Bluetooth 1.1 (Class 2 Transmission Power)
USB aansluiting
Geschikt voor notebooks en desktop PC's
Afmetingen : 87mm x 31mm x 7mm
Vanaf half mei leverbaar in een set van 2 stuks inclusief software voor het communiceren tussen 2 PC's/notebooks (maximaal 7 PC's/notebooks per netwerk). Communiceren met andere Bluetooth apparaten (PDA's, mobiele telefoons, etc.) is met de eerste versie van de software nog niet mogelijk! In juli zal een update van deze software verschijnen die dit wel mogelijk maakt. Deze software kan dan los worden aangeschaft.
Lijkt me wel handig.
Snelheid maximaal 1 Mbit
USB aansluiting
Vanaf half mei leverbaar in een set van 2 stuks inclusief software voor het communiceren tussen 2 PC's/notebooks (maximaal 7 PC's/notebooks per netwerk). Communiceren met andere Bluetooth apparaten (PDA's, mobiele telefoons, etc.) is met de eerste versie van de software nog niet mogelijk! In juli zal een update van deze software verschijnen die dit wel mogelijk maakt. Deze software kan dan los worden aangeschaft.
Lijkt me wel handig.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Verwijderd
In line of sight, Das dus klote.Zodra er een muurtje of hoek aan te pas komt heb je je al kans dat het niet werkt.Op maandag 20 mei 2002 21:30 schreef apestaartje het volgende:
Mijn interesse was ook gewekt.
Snelheid maximaal 1 Mbit
USB aansluiting
Lijkt me wel handig.
Ik heb het een tijdje geleden getest met een printer en een notebook met bluetooth maar zodra er een enkel opstakel is dan werkt het al niet meer. Erg vervelend.Ik vind't maar niks.
Jongens Bluetooth is puur voor GSM's, PDA's en laptop's.Op maandag 20 mei 2002 21:37 schreef Dribbeltje het volgende:
[..]
In line of sight, Das dus klote.Zodra er een muurtje of hoek aan te pas komt heb je je al kans dat het niet werkt.
Ik heb het een tijdje geleden getest met een printer en een notebook met bluetooth maar zodra er een enkel opstakel is dan werkt het al niet meer. Erg vervelend.Ik vind't maar niks.
Je moet het zien als de opvolger van IR
Ben ik neit met je eens, er zijn muizen, printers en veel meer dingen dan alleen GSM PDA en laptops, Bluetooth zal ovr een poosje veel meer gebruikt worden, voor veel meer toepassingen dan IRDA nu op laptops en tel. e.d.!Op dinsdag 21 mei 2002 00:47 schreef Gman het volgende:
[..]
Jongens Bluetooth is puur voor GSM's, PDA's en laptop's.
Je moet het zien als de opvolger van IR
heb net een isdn bluetooth set van avm getest met muren ongeveer 10m, open gebied, geen ideeOp zondag 19 mei 2002 12:19 schreef XKB het volgende:
Ongeveer 10 meter zonder al te veel opstakels (lees muren) en de snelheid is optimaal 1 Mbit/s dacht ik. Er komen overigens wel snellere vormen aan.
Verwijderd
Bleutooth netwerk werk niet zo goed. Het is er niet echt voor bedoeld! Ik heb er slechte ervaring mee.
Tropic, was het maar waar. Maar dat is dus NIET dit topic! Het gaat er hierom waar die bluestick te krijgen isOp dinsdag 21 mei 2002 09:44 schreef legendz het volgende:
tropic was er al [topic=479716]
Heeft iemand al een winkel gevonden waar deze bluestick verkrijgbaar is in de winkel? in de laatste C'T stondie voor €49 dus ik wil er eigenlijk wel een...
dat ding van LinkSys leek ook wel wat
en errug snel... maar ja is niet zo handig als twee luciferdoosjes met een usb-aansluitinkje...
Cogito Ergo Credo
Volgens mij is de afstand afhankelijk van de klasse Bluetooth die geimplementeerd is.
Voor GSM's en PDA's is stroombesparing noodzakelijk, daarom kun je niet zo'n sterke zender gebruiken. Maar een desktop computer heeft in principe oneindige stroom, dus kun je daar best een sterkere zender op zetten. Binnen grenzen natuurlijk, want als je zender andere bluetooth zenders uit de lucht gaat drukken, werkt het weer niet meer
.
Voor GSM's en PDA's is stroombesparing noodzakelijk, daarom kun je niet zo'n sterke zender gebruiken. Maar een desktop computer heeft in principe oneindige stroom, dus kun je daar best een sterkere zender op zetten. Binnen grenzen natuurlijk, want als je zender andere bluetooth zenders uit de lucht gaat drukken, werkt het weer niet meer
Macbook Pro
Volgens mij ook bij Computerland-keten te krijgen.
X360 Gamertag : betelgeuze Spec 's PC:Sinclair ZX-81 16K-ram --90 min. cassettebandje-- 3Dmark score: 0,00000000000001 ---- Als het niet veranderd ! --- dan blijft het zo ! ---
Pagina: 1