Gratis ISP in Italië voor internet in m'n vakantie

Pagina: 1
Acties:

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:24
Ik heb gezocht op "Italië", "ISP buitenland", "Internet buitenland", "ISP Italië" en zo nog wat dingen maar nergens een goed antwoord kunnen vinden. Allemaal erg onduidelijke reacties of al vrij verouderd.

Nou, ik ga dus naar Italië over 6 weken en ben op zoek naar een gratis internet provider uit Italië. Geen Nederlandse internet provider dus, want da's harstikke duur in de telefoonkosten. Nederlandse ISP met inbelnummers in Italië mag natuurlijk wel, maar mag (vrijwel) niks aan abbonement kosten. Ik bel in met een laptop en mijn Nokia 6210 met ingebouwd modem.

Dus gewoon zoiets als "wanadoo.it" of "hetnet.it" ofzo ...

Weet iemand dat??

Verwijderd

als je lokaal wilt.. zul je de zoekaktie dus ook in het Italiaans moeten doen....

• Wouter!
Ja ja ... ik heb al "iets" gevonden en met babelfish.altavista.com begrijp ik 'r ook wel "iets" van, maar ik heb een "belasting-nummer" nodig of zoiets ...

Bij www.tiscali.it trouwens ...

Mijn Italiaans is niet echt super, maar dat van Babelfish valt me ook tegen hoor :(

Verwijderd

Hier (http://www.aiip.it/, rechts op de pagina) staat een hele lijst met providers.. Of ze gratis zijn is mij niet bekend.

Verwijderd

O ja, worldonline.it, planet.it en tiscali.it bestaan dus ook.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
ik zou even bellen met tiscali in nederland misschien kunnen ze je daar een beetje helpen.

aangezien het van oorsprong een italiaans bedrijf is.

• Wouter!
Op zaterdag 18 mei 2002 11:18 schreef kietel het volgende:
O ja, worldonline.it, planet.it en tiscali.it bestaan dus ook.
worldonline = tiscali ... daar was ik al achter :)

Hmm ... planet.it, daar zal je wel voor moeten betalen :(

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-02 16:49

wouterve

Swinger of States

De enige gratis provider die ik ken in Italie is libero.it. Weet weinig over de kwaliteit, maar is gratis en wordt in Italie veel gebruikt (je ziet er in ieder geval veel van die libero.it-adresjes).

• BFS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 10:48

BFS

Rude awakening

Op zaterdag 18 mei 2002 11:18 schreef [Airwolf] het volgende:
ik zou even bellen met tiscali in nederland misschien kunnen ze je daar een beetje helpen.

aangezien het van oorsprong een italiaans bedrijf is.
Nope, dat werkt niet. Het is het zelfde bedrijf maar staan los van elkaar. Dus Tis It gebruikt totaal andere gegevens als Tis Nl.
Mocht je info willen over Tiscali It zul je toch even contact op moeten nemen met die helpdesk of je Italiaans even opfrissen en de site doornemen :)

Anders moet je even kijken op www.gric.com misschien dat dat een oplossing voor je is?

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

• Wouter!
Op zaterdag 18 mei 2002 14:38 schreef wouterve het volgende:
De enige gratis provider die ik ken in Italie is libero.it. Weet weinig over de kwaliteit, maar is gratis en wordt in Italie veel gebruikt (je ziet er in ieder geval veel van die libero.it-adresjes).
Nou ... het is me gelukt om me hier in te schrijven ... volgens mij! Maar de site met inbelnummers kom ik niet in, dus ik kan nog niet veel testen.

En van www.gric.com snap ik helemaal niks (noh ja, ik bedoel dat dat volgens mij niet is wat ik zoek :)).

• Wouter!
^^ KICK ^^

Is er hier iemand die Italiaans kan en op de site van www.libero.it inbelnummers kan vinden :?

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Op zondag 19 mei 2002 12:58 schreef ThaWout het volgende:
^^ KICK ^^

Is er hier iemand die Italiaans kan en op de site van www.libero.it inbelnummers kan vinden :?
Zo snel even niet, wel een proggramma om de verbinding onder Windows in te stellen:
http://libero.iol.it/software/libero.exe

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

• Wouter!
Op zondag 19 mei 2002 13:14 schreef d-Frag het volgende:

[..]

Zo snel even niet, wel een proggramma om de verbinding onder Windows in te stellen:
http://libero.iol.it/software/libero.exe
Die had ik ook al gevonden, maar dan staat er bij telefoonnummer "default" ... en wat ik daar nou mee moet :?

Zo langzamerhand begrijp ik dat Italiaans al wel redelijk. Gewoon een beetje logisch nadenken en een beetje woorden vergelijken met die uit het Engels en het Frans :)

• Xandrios
  • Laatst online: 12-08 17:53
http://libero.iol.it/accesso_internet/libero/punti_accesso.phtml

vul het nummer in waar je bent, en tataaaaa, je inbelnummer :)

[edit]
'k heb gewoon ff een nummer ingevuld:
code:
1
2
3
4
Area locale    Numero punto di accesso 
MILANO     0230101010 

Utilizza questo numero per il tuo collegamento Internet, navigherai al costo della telefonata LOCALE.

• Wouter!
WHAAA, TNX!!

Ik had dit adres gevonden bij het aanmelden: http://abbonati-147.libero.it/nodi/pop.asp?comune=Siena

maar die pagina doet 't dus nie :(

Dit is precies wat ik zocht :9~ ... straks meteen effe checken als ik m'n datakabel van m'n 6210 heb teruggevonden :(

• Wouter!
Zo, effe het telefoonnummer van de camping ingevuld, en tadaa:
POGGIBONSI 0577021010
SIENA 0577011010
Siena, precies het nummer wat ik moest hebben >:) TNX!!

Zet maar op slot :)

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 14:34 schreef ThaWout het volgende:
Zo, effe het telefoonnummer van de camping ingevuld, en tadaa:
[..]

Siena, precies het nummer wat ik moest hebben >:) TNX!!

Zet maar op slot :)
kee dan, np :)

• Wouter!
HO STOP!! GEEN SLOT!!

Het werkt niet :'(

Ik heb het nummer gebeld met vaste en mobiele telefoon (bellen, hetzelfde als wat een analoog modem dus in principe ook doet) en ik krijg de toon dat het nummer niet bestaat ;( ... zou dit alleen vanuit Italië zelf werken??

Raar, want het is toch gewoon een lokaal inbelnummer :?

• Xandrios
italiaans internationaal nummer ervoor gedraaid?

dus 00XX577011010
xx = italiaans int. nummer, weet ik zo niet

• Wouter!
Op zondag 19 mei 2002 15:22 schreef Cutebritney het volgende:
italiaans internationaal nummer ervoor gedraaid?

dus 00XX577011010
xx = italiaans int. nummer, weet ik zo niet
Jaja ... 0039577011010 en ook met mobiel +39577011010 ... maakt niet uit

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 15:25 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Jaja ... 0039577011010 en ook met mobiel +39577011010 ... maakt niet uit
en met die 0 er wel tussen ?

• Wouter!
Effe proberen ... dat idee kreeg ik namelijk ook ineens, maar is niet logisch opzich :?

• Wouter!
JAHAAAAAAAAAAAAAAAA !!!!!!!!! HET WERKT !!!!!

Ik hoor het machtig mooie geluid van een bliepende modem in het schitterende Italiaanse Toscane aan de andere kant van de lijn >:)

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:47

Sorcerer8472

Mens sana?

En als je dat inbelnummer hebt, vergeet dan niet even de DNS-instellingen enzo na te kijken voordat je gaat :P
En een accountje bij die ISP hebben zou ook handig zijn :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

• Wouter!
Op zondag 19 mei 2002 15:28 schreef Sorcerer8472 het volgende:
En als je dat inbelnummer hebt, vergeet dan niet even de DNS-instellingen enzo na te kijken voordat je gaat :P
En een accountje bij die ISP hebben zou ook handig zijn :)
Jaja, ik weet hoe 't werkt ('k heb heel wat jaartjes PC's met modem geconfigureerd en gebruikt) en test het allemaal uitgebreid voor ik wegga. Voor zover ik het kon begrijpen is voor die instellingen een programmaatje te downloaden :) op hun site.

Accountje?? Volgens mij heb je niet goed gelezen, want ik zei een paar posts geleden dat 't me was gelukt om me daar in te schrijven :) maar dat ik 'r verder niet veel van begrijp.

Ik heb mijn nieuwe Libero-mail adres inmiddels wel ingesteld in m'n Outlook Express op de PC hierthuis en ik ontvang mail ... dus ik neem aan dat die account wel is gelukt :).

• Xandrios
Op zondag 19 mei 2002 15:29 schreef ThaWout het volgende:

[..]

Jaja, ik weet hoe 't werkt ('k heb heel wat jaartjes PC's met modem geconfigureerd en gebruikt) en test het allemaal uitgebreid voor ik wegga. Voor zover ik het kon begrijpen is voor die instellingen een programmaatje te downloaden :) op hun site.

Accountje?? Volgens mij heb je niet goed gelezen, want ik zei een paar posts geleden dat 't me was gelukt om me daar in te schrijven :) maar dat ik 'r verder niet veel van begrijp.

Ik heb mijn nieuwe Libero-mail adres inmiddels wel ingesteld in m'n Outlook Express op de PC hierthuis en ik ontvang mail ... dus ik neem aan dat die account wel is gelukt :).
Ik zou wel even nog inbellen een deze dagen...

meestal wordt een nieuw account gedeleted als er niet binnen zoveel uur ingebeld wordt...

dus 'k zou minimaal ff 1x per week ff 1 minuutje internetten totdat je op vacantie gaat ;)

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-08 20:35

evaarties

Powerball @ 12.582

Niet om het 1 of ander hoor, maar op vakantie hoor je toch andere dingen te doen. Zoals genieten van de zon op een terrasje?

Maar voor je prob, loop een internetcafe binnen ofzo.

• Wouter!
Op zondag 19 mei 2002 16:18 schreef evaarties het volgende:
Niet om het 1 of ander hoor, maar op vakantie hoor je toch andere dingen te doen. Zoals genieten van de zon op een terrasje?

Maar voor je prob, loop een internetcafe binnen ofzo.
't Zit zo, we nemen een digitale camera mee en om niet aan 128MB vast te zitten ook een laptop. Die datakabel heb ik ook en m'n 6210 heeft een modem. 't Is eigenlijk ook alleen maar om tijdens de vakantie een fotootje naar huis te sturen ofzo. Of een mailtje i.p.v. bellen (offline typen en tegen lokaal tarief via Internet verzenden is goedkoper dan bellen).

Dus echt niet om flink te gaan surfen, daar wordt het dan ook veel te duur voor!

• Wouter!
Op zondag 19 mei 2002 16:15 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Ik zou wel even nog inbellen een deze dagen...

meestal wordt een nieuw account gedeleted als er niet binnen zoveel uur ingebeld wordt...

dus 'k zou minimaal ff 1x per week ff 1 minuutje internetten totdat je op vacantie gaat ;)
Na het aanvragen van dat abonnement stond er in zo'n lijstje "Abbonati duramente: Illuminate" (of zoiets :?) ... dus de duur van het abonnement is oneindig lijkt me. Maar voor de zekerheid bel ik tussendoor wel een paar keer in!

Maar ik bel wel z.s.m. even in om te zien of alles goed werkt. Moet ik alleen wel m'n datakabel terugvinden :(.
Pagina: 1