Toon posts:

[XP] Probleem met opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik Windows XP ondertussen 2 maanden en ik heb er nooit problemen mee gehad. Gisteravond gewoon de computer afgesloten, niks bijzonders.

Vanochtend zette ik de computer aan en werd ik getrakteerd op het volgende scherm:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Veilige Modus
Veilige Modus met Netwerkopties
Veilige Modus met opdrachtprompt

Laatste bekende juiste configuratie

Windows Normaal starten

Bij de Veilige modi is het beeld ongeveer een minuut zwart en start de computer zichzelf opnieuw op. Bij de andere twee keuzes krijg ik het normale 'Windows XP laadscherm' waarna het beeld even zwart is. Daarna flikkert een blauw scherm eenmaal waar tekst opstaat wat helaas niet te lezen is omdat de computer zichzelf daarna direct opnieuw opstart.

Natuurlijk kan ik formatteren maar dan ben ik een verschrikkelijk belangrijk project voor school kwijt! Niet gebackupped, dom, ik weet het, maar weet iemand een andere oplossing???

Verwijderd

Uhm, en als je windows normaal starten selecteerd???

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 10:36 schreef SittingDuck het volgende:
Uhm, en als je windows normaal starten selecteerd???
Bij de andere twee keuzes krijg ik het normale 'Windows XP laadscherm' waarna het beeld even zwart is. Daarna flikkert een blauw scherm eenmaal waar tekst opstaat wat helaas niet te lezen is omdat de computer zichzelf daarna direct opnieuw opstart.

Verwijderd

windows is helaas gecrashed, installeer het opnieuw of start de recovery optie op de installatiecd

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-07-2025

terabyte

kan denken als een computer

Windows XP bootable CD erin
opnieuw opstarten vanaf CD-ROM
Naar de Recovery Console gaan
CHKDSK /F /R
intypen

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 10:40 schreef terabyte het volgende:
CHKDSK /F /R
intypen
Ok, zal ik proberen. Bedankt!

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
je harde schijf ff in een andere pc douwen,
dat project kopieren, en formatteren?

Verwijderd

ff je disk bij andere comp (friend ofzo) aanhangen getdataback draaien projectje opzoeken openen opslaan en xp herinstalleren

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:09

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Waarom denkt iedereen bij windows installeren dat je moet formatteren? Ik snap dat niet hoor, je kunt gewoon zonder formatteren je pc opnieuw installeren, doe ik aal jaaaaren, zonder problemen. Evt. doe je met een dos floppy je windows dir even deltreee-en, maar meer ook niet. Daarna zoek je je mail en je bestanden op, die pleur je in je nieuwe doc's and setting's en klaar is kees.. zooo simpel.
Je bent dan ook 2 x zo snel klaar, want je kunt gewoon de componenten die niet stuk zijn bewaren (desktopinstellinge/shortcut's/programfiles etc etc).

Anyway, succes!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – Kophi E20 - energieprijzen, economische vluchtelingen (Dubai) en tax op vermogen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 10:37 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

[..]
Sorry! Er staat toch echt modi |:(

Het is nog vroeg....

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

pleur cd erin. winnt /cmdcons installeert recovery console. kun je in ieder geval services disabelen.
probeer maar ff uit. en de repair optie kun je gebruiken bij de installatie houd wel in dat je je programatuur opnieuw moet installeren helaas. Bij de repair herschrijft windows alle dll's en dergelijke terug naar origineel.

cheers

• terabyte

terabyte

Op zaterdag 18 mei 2002 10:44 schreef nigelator het volgende:
Waarom denkt iedereen bij windows installeren dat je moet formatteren? Ik snap dat niet hoor, je kunt gewoon zonder formatteren je pc opnieuw installeren, doe ik aal jaaaaren, zonder problemen. Evt. doe je met een dos floppy je windows dir even deltreee-en, maar meer ook niet. Daarna zoek je je mail en je bestanden op, die pleur je in je nieuwe doc's and setting's en klaar is kees.. zooo simpel.
Je bent dan ook 2 x zo snel klaar, want je kunt gewoon de componenten die niet stuk zijn bewaren (desktopinstellinge/shortcut's/programfiles etc etc).
>:) Je doet wel erg moeilijk >:)

Ik heb heel Windows als Image op een andere partitie.

M'n documenten, profiel (roaming) instellingen staan op een Samba Share, dus die raak ik ook niet kwijt. En m'n mail = IMAP dus die hoef ik ook niet apart te backuppen.

Is m'n PC een puinhoop? Dat pleur ik een image terug.
Klaar.

Verwijderd

Waarom zo moeilijk allemaal? Getdataback? HDD eruit??

Gewoon booten met XP cd en dan opnieuw installeren over de oude heen. Dan houd je alle instellingen etc. Alleen moet je dan bijv wat drivers herinstalleren zoals grafische kaart ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie input, mensen!

Als ik jullie toch niet had... O+

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Op zaterdag 18 mei 2002 11:05 schreef jdvanwijk het volgende:
Bedankt voor al jullie input, mensen!

Als ik jullie toch niet had... O+
wist je niet eens hoe je je compjoeter aan moest doen :+ :P

http://www.NUiPhone.nl/

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 10:40 schreef terabyte het volgende:
CHKDSK /F /R
intypen
Heb geprobeerd, werkt helaas niet, weer hetzelfde probleem :( Ik kan trouwens alleen /P en /R kiezen... :?

Wat nu?

Nou ja, hoe herinstalleer ik Windows XP zonder dat ik allerlei conflicten krijg? Gewoon op dezelfde partitie als de oude installatie?

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Als je voor installatie van XP kiest krijg je toch ook nog de 'Repair' / 'herstel' optie gepresenteerd, als de installer een bestaalde XP installatie ontdekt ?

Dat zou ik iig eerst proberen.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:31 schreef JumpStart het volgende:
Als je voor installatie van XP kiest krijg je toch ook nog de 'Repair' / 'herstel' optie gepresenteerd, als de installer een bestaalde XP installatie ontdekt ?

Dat zou ik iig eerst proberen.
Yep, dan krijg je die recovery console. Maaruh... wat dan? :+

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-04 05:32
Op zaterdag 18 mei 2002 12:35 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Yep, dan krijg je die recovery console. Maaruh... wat dan? :+
CHKDSK /F /R :z

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 12:38 schreef internetinfo het volgende:

[..]

CHKDSK /F /R :z
Maar dat werkt niet :'(

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als je kunt kiezen tussen 'Install' en 'Repair met Recovery Console' moet je kiezen voor 'Install'.
Daarna krijg je een andere repairoptie, probeer die eens.

Formateren en opnieuw installeren is met Windows NT/2K/XP eigenlijk nooit nodig. In tegenstelling tot Win9x laten ze zich heel goed repareren .

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• terabyte

terabyte

Op zaterdag 18 mei 2002 12:20 schreef jdvanwijk het volgende:

[..]

Heb geprobeerd, werkt helaas niet, weer hetzelfde probleem :( Ik kan trouwens alleen /P en /R kiezen... :?

Wat nu?
Euuhmm...

eerst CHKDSK /P en dan CHKDSK /R ??
om te proberen...

Verwijderd

sorry dat ik een oud topic kick... Maar ik heb precies hetzelfde bij de computer van m'n vriendin.

Er komt soms spontaan bij het opstarten van de computer een blauwscherm + restart (of gewoon restart). Steeds opnieuw proberen werkt dan niet, maar tot voor kort werkte het als ik chkdsk draaide met de recovery console...

Dan ging het ff een tijdje goed, maar daarna gebeurde het weer.. en wel steeds vaker... nu is het zelfs zo ver dat ik zelfs niet meer in de recovery console kan komen, omdat ie die zelfs reboot...

Ik denk dan ook dat het iets is met de hardeware, maar wat zou het kunnen zijn?? Hardeschijf die problemen heeft met schrijven/lezen of misschien andere componenten die het schrijven/lezen van/naar de hardeschijf vernaggelen??

Of is het gewoon helemaal geen hardware probleem?? De computer draaide (voor zover hij opstarte dus) verder altijd stabiel...
Pagina: 1