Flash readers - drivers nodig?

Pagina: 1
Acties:

• Kris2904
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-12-2025

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Ik ben aan het shoppen voor wat flash storage en de keus is dus tussen keychain storage (pendrive etc.) of een flashkaartje met USB reader. Een zeer belangrijk punt is echter of er aparte drivers voor nodig zijn, ik vind het namelijk geen porem om alsnog een driver cd mee te slepen. Nu heb ik een beetje lopen zoeken en voor de Pendive heb je iig alleen maar drivers nodig voor W98. Voor de USB flash readers lijkt het er op dat alleen XP standaard drivers aan boord heeft, maar dat je voor Windows ME en 2000 (met name die laatste is erg belangrijk) nog steeds een aparte driver nodig hebt. Klopt dit? Kent er iemand een USB flash reader die onder W2k geen aparte driver nodig heeft? Alvast bedankt!

Was getekend, enz. | specs

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

je hebt ALTIJD een driver nodig.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb een dane-elec CF-reader en die werd in win2k gelijk herkend ZONDER gebruik van windows of dane-elec cd.

Toen ik hem bij iemand anders aan een pc met 98se hing moest ik wel de drivers installeren met behulp van de cd.

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:56
Op zaterdag 18 mei 2002 17:54 schreef Terw_Dan het volgende:
je hebt ALTIJD een driver nodig.
Niet zo bijdehand, je snapt even wel wat hij bedoeld.

Verwijderd

Als je voor compatibiliteit wil gaan zou ik een pendrive kopen. Ps. Ik weet niet of je het weet maar er is een inkoopactie voor de pendrives bezig. (sie sig)

Je moet voor de pendrives nooit drivers installeren (buiten bij win98) en op NT4 werkt het gewoon niet omdat er geen USB support is.

Verwijderd

vanaf WinME (dus ook Win2000 en XP en winMe zelf) zitten de benodigde drivers ingebakken.

De rest is dus wel drivertje meeslepen.

Verwijderd

oke

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 18:02 schreef Dickster het volgende:
Ik heb een dane-elec CF-reader en die werd in win2k gelijk herkend ZONDER gebruik van windows of dane-elec cd.
Kijk, DAT wou ik dus effe horen =] Pendrive is wel cool, maar je zit vast aan 1 x 128MB, met een CF reader kun je er later altijd nog een 1 GB MicroDrive bij kopen, dus dat heeft toch wel m'n voorkeur..

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Nog meer mensen ervaring hiermee?

• Kris2904

Kris2904

found his match in SoaD

Topicstarter
Nou ik dus inmiddels wel =] Het is een USB CompactFlash reader van Dane-Elec geworden (die met snoer) en hij werkt vlekkeloos zonder drivercd! M'n werkstation op het werk pakte hem moeiteloos, dus ook zonder te struikelen over rechten e.d. :)

Pagina: 1