Ik maak gebruik van de FTP server die in win2k server zit (IIS) gebruikers moeten van buiten af documenten, etc benaderen en aanpassen. De documenten staan op verschillende schijven en directory's. Wat is een nette manier om dit te doen ? ik heb geen zin om hele schijven benaderbaar te maken...
In de map "c:\InetPub\ftproot" maak je bv een map "User1" aan. En in de IIS Console maak je dan bij je ftp server een viruele site met dezelfde naam. Die laat je dan verwijzen naar bv "D:\Data\User1". En het werkt. Als je alleen wilt dat User1 daar terechtkan. Dan moet je ervoor zorgen dat de permissions zo staan ingesteld dat alleen user1 en de administrator erin mogen. (Niet bij delen maar bij Security).Op zaterdag 18 mei 2002 10:01 schreef Karel2001 het volgende:
Ik maak gebruik van de FTP server die in win2k server zit (IIS) gebruikers moeten van buiten af documenten, etc benaderen en aanpassen. De documenten staan op verschillende schijven en directory's. Wat is een nette manier om dit te doen ? ik heb geen zin om hele schijven benaderbaar te maken...
Ohja en nog 1 ding. Als de Username "User1" is en de (virtuele) map ook "User1" is. Dan zal de gebruiker direct na het aanmelden naar die map gaan. Dit kan je tegengaan door de virtuele map een iets andere naam te geven dan de gebruikersnaam
Succes alvast. En als je er niet uitkomt geef maar een gil eventueel per mail
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
Dat moet je zelf bepalen, wij weten toch niet wat jij allemaal op je ftp zet.
bedankt!!
\
\
Op zaterdag 18 mei 2002 10:06 schreef FastBunny het volgende:
[..]
In de map "c:\InetPub\ftproot" maak je bv een map "User1" aan. En in de IIS Console maak je dan bij je ftp server een viruele site met dezelfde naam. Die laat je dan verwijzen naar bv "D:\Data\User1". En het werkt. Als je alleen wilt dat User1 daar terechtkan. Dan moet je ervoor zorgen dat de permissions zo staan ingesteld dat alleen user1 en de administrator erin mogen. (Niet bij delen maar bij Security).
Ohja en nog 1 ding. Als de Username "User1" is en de (virtuele) map ook "User1" is. Dan zal de gebruiker direct na het aanmelden naar die map gaan. Dit kan je tegengaan door de virtuele map een iets andere naam te geven dan de gebruikersnaam.
Succes alvast. En als je er niet uitkomt geef maar een gil eventueel per mail
Vergeet IIS alsjeblieft niet goed dicht te gooien, want dat ding is zo lek als een zeef!