CDDB - hoe haalt-ie het op?

Pagina: 1
Acties:

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Ik heb pas geleden van cassettebandje enkele luistertoetsen omgezet naar CD. Als ik die CD in mijn CD-speler stop, gaat WinAmp op zoek naar info over die CD in de CDDB.

Het gekke is dat-ie nog wat vindt ook! Hij heeft het idee dat er een of andere carnavalskraker op te vinden is!

Dus hoe wordt de CD-informatie opgehaald? Staat aan het begin van de CD een code of zo, die toevallig hetzelfde kan zijn als een andere CD? Wordt die code berekend ahv de data erop of zo?

Vond het iig wel geinig ;)

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Volgens mij aan de hand van de nummers die erop staan :? die herkent winamp op de 1 of andere manier :?

Verwijderd

ik heb altijd gedacht (maar nooit zeker geweten) dat ie keek naar het aantal liedjes op de cd en hoe lang deze nummers duurden. Deze cijfers dan vergelijken met de cd's in de database en dan krijg je meestal meteen de goede. Soms moet je (in winamp) bijvoorbeeld zelf aangeven welke cd het is, dan zijn de keuzemogelijkheden gewoon de cd's die evenveel tracks van ongeveer evenveel minuten en seconden hebben als jouw cd.. ofzo :)

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-07 12:02

s3mt3x

I choose not to know...

"The CDDB uses a CD's table of contents -- the CD's list of tracks with their associated times. A CD's table of contents acts as a somewhat reliable disk ID."

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!