[SSH] Opnieuw mijn ssh vraag met meer info

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 20:03
Ik heb dus het probleem dat mij ssh server niet werkt.
Als ik hem vanuit een andere pc een verbinding met ssh wil opzetten krijg ik dit: SSH-1.99-OpenSSH_3.1p1 en verder niks. Ik kan ook niks invullen of zo.

En dat terwijl ie het eerst nog wel deed. Dat eerst was voordat ik telnet verwijderd had. Omdat ik dat vervangen wou door ssh. En nu werken geen van bijde meer.

Is dit genoeg voor een goeie topic????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8836

zit je wel op de juiste ssh poort (22)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13874

Gebruik even een ssh-client i.p.v. een telnet-client

Je topic is nu nog niet echt fantastisch. Op welke manier maak je verbinding; onder welk OS; verschijnt er iets in de logfiles..... Zomaar wat belangrijke dingen die in mij op zouden komen, voordat ik een topic zou openen. ;) :)
Op zaterdag 18 mei 2002 02:55 schreef xbramx het volgende:
zit je wel op de juiste ssh poort (22)?
Tuurlijk, want anders krijg je geen welkomststring ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32223

Nee dat is niet genoeg. Een goed topic bevat de volgende info:
- wat voor een OS gebruik je (incl distronaam & versie)
- wat is de foutmelding
- wat heb je geprobeerd
- wat heb je gedaan voordat het niet meer werkte (details)
- van waar naar waar probeer je te connecten met welke client software
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8836

hngg, tijd om te slapen :D

Als ssh client zou je putty kunnen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redlum
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-02 17:51
En omdat de putty site down is meteen maar een mirror om de volgende vraag te voorkomen ;).

PuTTY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Wat zijn we toch weer behulpzaam :P

En vergeet dus niet om 'SSH' aan te klikken in plaats van 'telnet' (de standaard-instelling) anders werkt het nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
weet je wat ik doe. Ik installeer gewoon dat hele linux opnieuw. (het lijkt wel of ik windoos aan het doen ben). Want volgens mij heb ik er echt te veel onnodige rotzooi op gezet.

Topic dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aequitas
ok ik nu dus ff dat putty geprobeerd. En die gaf een foutmelding dat me key niet goed waz. (ander progie deed dat duz niet en ik dacht er nog niet aan om het log te bekijken(wat bent ik toch een newbie he)) Iedereen bedankt voor de tipt hij doe het (en nu ook op root)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47174

Nu we het toch over putty hebben.
Heb twee pc's, linux gatway (momenteel redhat7.2) en nog een windows-200 bak.
De Linux bak draait de ssh deamon en vanaf mijn windows bak log ik daar op in. Ook vanaf mijn werk log ik daar regelmatig op in (via mij adsl). Werkte allemaal goed.

Tot ik gistern na mijn werk thuis kwam en vanaf mijn windows bak wilde inloggen, toen opende putty het schermpje en sloot 'm meteen weer af. En dat elke poging weer.

Op mijn server bak kan ik niets nakijken, want er hangt geen keyboard/monitor aan. Iemand die dit eerde meegemaakt heeft..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 09:56

igmar

ISO20022

ok ik nu dus ff dat putty geprobeerd. En die gaf een foutmelding dat me key niet goed waz.
Meldingen zijn er om te lezen. Er staat alleen dat het systeem de key niet kent, en of je zeker weet dat je wil connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-06 01:29
unteraarsch: is waarschijnlijk je sshd gecrasht of gekilled ofzo - toch maar ff monitor aansluiten denk ik :)
Putty geeft namelijk vaak geen melding als ie niet kan connecten maar verdwijnt stilletjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Niet online
Op maandag 20 mei 2002 16:21 schreef Solarsparc het volgende:
Putty geeft namelijk vaak geen melding als ie niet kan connecten maar verdwijnt stilletjes.
Nou, dan heb jij duidelijk een andere putty dan ik denk ik. Ik krijg hier meestal netjes een melding, zoals "connection refused", hetgeen je zou moeten krijgen als sshd dood is. Als er iets fout gaat, meldt putty dat altijd bij mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solarsparc
  • Laatst online: 20-06 01:29
Meestal krijg je een seconde of 10 later nog een popupje, maar soms dus ook helemaal niet. Zeker als er wel even een connectie is maar die daarna meteen wordt afgesloten.
Pagina: 1