ik heb een dvd kaartje (cinemaster 3.0). Nu wil ik van een dv een backup maken
normaal gesproken weet ik dat mijn Proc zwaar belast word, maar neemt dit dvd kaartje deze taak niet op zich?
Nee het is alleen voor het afspelen van DVD's bedoeld, helaas. Maar het zou inderdaad wel mooi zijn 
Je kan toch niet met een encoder, decoderen?
Lijkt me wel logisch...
Je kan toch niet met een encoder, decoderen?
Lijkt me wel logisch...
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
klopt, maar als je een dvd ripped, kan die dvd-kaart niet gebruikt worden om het om te zetten dan? als het encode kan dan kan het misschien ook wel decode of anders om. Ik vroeg me af of dat mogelijk was
Volgens mij kan dat niet.
Een stand-alone DVD speler zou dan dus ook kunnen encoderen volgens jou? Het is natuurlijk wel een klein beetje dezelfde hardware.
Je kan met een DVD kaart niet encoderen (het tegenover gestelde van wat je er normaal gesproken mee doet).
Een stand-alone DVD speler zou dan dus ook kunnen encoderen volgens jou? Het is natuurlijk wel een klein beetje dezelfde hardware.
Je kan met een DVD kaart niet encoderen (het tegenover gestelde van wat je er normaal gesproken mee doet).
Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity
ik weet niet of het kan... een soort hardware matige reverse engenering (dat klinkt duur)... Maar daarom gooide ik er eens een balletje over op, want ik was wel benieuwd of het kon of niet, heb al gezocht maar kon er niks over vinden....
Maar het zou wel leuk zijn inderdaad
MOVE to => OH, please...
en reverse enginering is zo illegaal als maar kan. (staat namelijk bijna overal specifiek genoemd)Op zaterdag 18 mei 2002 03:15 schreef kariem112 het volgende:
ik weet niet of het kan... een soort hardware matige reverse engenering (dat klinkt duur)... Maar daarom gooide ik er eens een balletje over op, want ik was wel benieuwd of het kon of niet, heb al gezocht maar kon er niks over vinden....
Negeren is vooruitzien
Verwijderd
Lees :
Reverse Engeneering = Illegaal kopieren, in dit geval.
Afgezien daarvan zit er digitaal copyright in het DVD'tje. Die kaart reageert daarop via zijn eigen hardware. Je kan dus verder weinig er mee doen behalve afspelen. Als je wat wilt prutsen moet je dat met het uitgangs signaal van die kaart doen.
Reverse Engeneering = Illegaal kopieren, in dit geval.
Afgezien daarvan zit er digitaal copyright in het DVD'tje. Die kaart reageert daarop via zijn eigen hardware. Je kan dus verder weinig er mee doen behalve afspelen. Als je wat wilt prutsen moet je dat met het uitgangs signaal van die kaart doen.
Verwijderd
Hoe wil jij de output van een Cinemaster/RealMagic gaan gebruiken om digitale data op te slaan?
Bij mijn weten komt er uit zo'n kaartje specifieke hardwarematige analoge/digitale signalen, en geen Data.
Tenzij je een DVD 2 VHS rip wilt maken heb je daar dus geen b@l aan.
Bij mijn weten komt er uit zo'n kaartje specifieke hardwarematige analoge/digitale signalen, en geen Data.
Tenzij je een DVD 2 VHS rip wilt maken heb je daar dus geen b@l aan.
Output signaal direct naar je tv-kaart sturen en capturen, en dat dan weer omzetten in DivX
Verstuurd vanaf mijn Computer®
Ok, en nu even een duidelijk antwoord.
Wanneer jij met je DVD-kaartje een DVD afspeelt, dan decodeert dat ding de MPEG2-stream en geeft dat daarna als output aan je monitor. Het decoderen van MPEG2 is relatief eenvoudig en kost je weinig processorkracht.
Als jij dus je DVD'tje ript, dan gebeuren er twee dingen:
• Je decodeert de MPEG2 van je DVD
• Je encodeert het naar een DivX
De verhouding in benodigde processortijd durf ik toch wel op 1:10 te schatten. Oftewel, ook als het kaartje je MPEG2 even voor je zou decoderen, schiet je er niet veel mee op, omdat je processor toch zelf nog voor het encoderen van DivX moet zorgen, dat kan het kaartje namelijk niet voor je doen.
Wanneer jij met je DVD-kaartje een DVD afspeelt, dan decodeert dat ding de MPEG2-stream en geeft dat daarna als output aan je monitor. Het decoderen van MPEG2 is relatief eenvoudig en kost je weinig processorkracht.
Als jij dus je DVD'tje ript, dan gebeuren er twee dingen:
• Je decodeert de MPEG2 van je DVD
• Je encodeert het naar een DivX
De verhouding in benodigde processortijd durf ik toch wel op 1:10 te schatten. Oftewel, ook als het kaartje je MPEG2 even voor je zou decoderen, schiet je er niet veel mee op, omdat je processor toch zelf nog voor het encoderen van DivX moet zorgen, dat kan het kaartje namelijk niet voor je doen.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Verwijderd
En daarbij kan het gewoon niet. Als je DVD afspeelt, kun je niet tegelijk capturen. Helaas Pindakaas. Wat natuurlijk wel gaat, is die afspeel kaart in een oudere PC zetten, en de TV-out van die machine capturen op je hoofd-computer, mits die Video-in heeft.. 
Maar dan ben je inderdaad gewoon een VHS rip aan het doen, echter wat is daar mis mee? Da's ongeveer DivX kwaliteit. Tenzij je op 6000KBit/seconde zit, maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan wordt het net zo groot als wat op die DVD staat. (5 tot 10 GBytes)
Het is illegaal, dat is er mis mee.
Maar dan ben je inderdaad gewoon een VHS rip aan het doen, echter wat is daar mis mee? Da's ongeveer DivX kwaliteit. Tenzij je op 6000KBit/seconde zit, maar dat lijkt me niet de bedoeling, dan wordt het net zo groot als wat op die DVD staat. (5 tot 10 GBytes)
Niet als je je vakantiefilmpje op DVD hebt staanOp zaterdag 18 mei 2002 13:48 schreef Hooi het volgende:
Tsja, en als je al genoegen nam met die kwaliteit, dan had je je DivX-codec ook gewoon wat lager kunnen instellen. En dan was je ook sneller klaar (hetgeen de topicstarter juist wilde bereiken) en was deze hele constructie weer niet nodigOp zaterdag 18 mei 2002 13:48 schreef Hooi het volgende:
[knip]
Maar dan ben je inderdaad gewoon een VHS rip aan het doen, echter wat is daar mis mee?
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Het is nog niet eens waar, want als je direct van je tv-out naar de tv-in/tv kaart naar een andere comp gaat gebruik je echt geen VHS shit. Kwaliteit is trouwens nog best aardig als je het op die manier doet... Wel goede kabels gebruiken..Op zaterdag 18 mei 2002 15:07 schreef intoxicated het volgende:
[..]
Tsja, en als je al genoegen nam met die kwaliteit, dan had je je DivX-codec ook gewoon wat lager kunnen instellen. En dan was je ook sneller klaar (hetgeen de topicstarter juist wilde bereiken) en was deze hele constructie weer niet nodig
Ja, ok, maar kijk eens wat de topicstarter precies wilde. Hij dacht dat het proces van het rippen sneller zou kunnen, als hij zijn MPEG-decoderkaartje gebruikt. En aangezien het geen realtime-proces is, kan het TV-in-trucje niet eens worden toegepastOp zaterdag 18 mei 2002 15:18 schreef W3ird_N3rd het volgende:
Kwaliteit is trouwens nog best aardig als je het op die manier doet... Wel goede kabels gebruiken..
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()