Dit onderwerp is al in verschillende varianten langsgekomen, maar ondanks dat kom ik er niet achter hoe het precies werkt.
Het probleem is als volgt: ik wil de achtergrondkleur van een cel van kleur doen veranderen als men de checkbox in die cel aanvinkt. Net zoals bij Hotmail. De code zoals ik hem nu heb is als volgt (met dank aan het scriptje van Pelle in dit topic):
Het principe is dat ik aan de hand van de checkbox wil controleren wat de kleur van de achtergrond moet worden. Zoals het nu is, kent IE de checkbox niet. Ik kan hem wel werkend krijgen zodat de achtergrond van kleur veranderd, maar helaas lukt het niet meer terug
Ik ben er van overtuigd dat de oplossing vrij simpel is, maar vanwege het tijdstip gaat het denken niet echt helder
Het probleem is als volgt: ik wil de achtergrondkleur van een cel van kleur doen veranderen als men de checkbox in die cel aanvinkt. Net zoals bij Hotmail. De code zoals ik hem nu heb is als volgt (met dank aan het scriptje van Pelle in dit topic):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <HTML>
<HEAD>
<TITLE>Blaat</TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE="JAVASCRIPT" TYPE="TEXT/JAVASCRIPT">
<!--
function changeBg(cellName) {
var cellColor;
if (box1.checked) {
cellColor = '#CCCCCC';
}
else {
cellColor = '#FFFFFF';
}
if (document.all) {
document.all[cellName].bgColor = cellColor;
}
}
// -->
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<TABLE ALIGN=CENTER CELLPADDING=10 BORDER=1 WIDTH=780>
<TR>
<TD ID="cell1">
<FORM>
<INPUT NAME="box1" TYPE=CHECKBOX ONCLICK="changeBg('cell1')">
Vink aan!</FORM></TD>
</TR>
</TABLE></BODY></HTML> |
Het principe is dat ik aan de hand van de checkbox wil controleren wat de kleur van de achtergrond moet worden. Zoals het nu is, kent IE de checkbox niet. Ik kan hem wel werkend krijgen zodat de achtergrond van kleur veranderd, maar helaas lukt het niet meer terug
I know I'm dead on the surface, but I am screaming underneath