Toon posts:

Absolute tragische framerate Ser. Sam II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niks van mijn computer: Celeron 1000 Mhz (Coppermine core), 256 MB 100 Mhz RAM, Geforce 2 GTS met 64 MB ram, SBLive Player, en een Seagate Barracuda IV 40 GB. Ik draai hier zowel Win98 (volledig gepatched) en WinXP Corporate op. Okay, niet de snelste computer op de planeet, maar toch redelijk genoeg om Serious Sam The Second Encounter vloeiend op de spelen?

Zowel onder Win98 of WinXP is de gameplay zwaar teleurstellend. Of ik SS nou op een resolutie van 640*480 of 1024*786 draai, 16 bit of 32 bit, high detail setting of speed setting, het maakt geen barst uit: de framerate komt maximaal op 40 uit en meestal rond de 20. Met enkele enemies (zeer zelden dus) gaat naar een onspeelbare 16 FPS. Ik heb voor alles de nieuwste drivers en DirectX 8.1.

Wat de videokaart betreft: of ik nou een oude (23.11) of een nieuwe (28.32) Detonator gebruik, het maakt geen enkel verschil. Weet iemand waar dit aan ligt? Zou m'n Celeronnetje dan toch te langzaam zijn (kan het me niet voorstellen)?

Verwijderd

hmm dat spel is geen multiplayer?

Verwijderd

Topicstarter
Het is wel een spel met multiplayer mogelijkheid, maar ik heb het over het singleplayer gedeelte.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Dat zou toch echt prima moeten draaien.

Mijn gok is dat het spel op een of andere manier in Software Mode speelt, en dus je videokaart niet gebruikt. Probeer ergens in te stellen welke video device gebruikt moet worden, en waar je eventueel kunt kiezen uit DirectX / OpenGL.

Verwijderd

welke drivers?

Verwijderd

hoeveel HD space heb je nog vrij?
mischien helpt defragmenteren??

Hij zou het op dit systeem wel moeten doen denk ik

Verwijderd

Idd hij zou het moeten doen.
Toen op me "oude" pc (p3 500, 384ram) werkte ie wel goed.
/me leest het van de drivers :o

Toch wel raar, misschien hardware matig probleem?
Laatste tijd niets nieuws ingebouwt ofzo?

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Snel lopen editten hè? :P

.
.

Ik geloof dat in het start menu waaruit je SS2 opstart er ook een icoontje staat voor configuratie. En daarin kun je dan wellicht de videokaart instellen. Dit weet ik niet zeker, maar meestal is dit zo bij spellen.

Verwijderd

Had het hem al op msn gespamt :)

Verwijderd

Ik edite niets, je hebt het gewoon fout :+
En ja, zorgen dat ie misschien niet software matig loopt.
Het ruikt ernaar dat ie software gebruikt ipv hardware.
Heb je FSAA niet op 4x staan? dat eet ook veel van je systeem.

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is dus dat welke instellingen ik in SSII ook probeer (van Speed tot Quality, en zelfs custom), de framerate gaat geen *piep* omhoog. En hij loopt zekerweten niet in softwaremode, want dat verschil zie ik echt wel (alles is bilineair gefilterd, etc...).

Diskdefragmentatie is geen probleem, doe ik (bijna) elke dag. Registry wordt ook regelmatig gecleant. Swapfile heb ik op 2x het geheugen gezet: 500 MB. In het Bios heb ik zowel 2x en 4x AGP mode geprobeerd. Niks helpt.... :(

Verwijderd

Topicstarter
FSA staat (standaard) uit op mijn systeem.

Verwijderd

Edit:
Snelle poster :P
Tja dan weet ik het echt niet.
Geen nieuwe hardware geadd/removed lately?

Verwijderd

Topicstarter
Niet echt. Enige nieuwe is een netwerkkaart van 3COM en die zit er nu al een paar maanden in (verder nooit problemen mee). Het rare is dat Serious Sam 1 WEL lekker loopt, terwijl dat dezelfde engine heeft.

Verwijderd

ok nu snap ik er OFFICIEEL niets meer :?
Heb je gekeken op de website's/forum van hun?

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker, alle forums bekeken. Niet echt useful. Mensen met framerateproblemen hebben het vaak over "shit man, ik kan geen 100 FPS halen op mij Geforce 3 @ 1600*1200" en het antwoord is meestal "verander dan wat aan de instellingen". Duh...dat snap ik zelf ook wel. Dat haalt helemaal niets uit, dat is dus juist het probleem... Maar goed, ik begrijp dat ook hier niemand een oplossing kan bieden. Pech gehad voor mij dus... Maakt niet uit, toch bedankt!

Verwijderd

Nou dat NIEMAND hier een oplossing kan bieden is wel erg hoog gegrepen, het is laat en morgen ofzo zullen misschien mensen wel een oplossing weten.

Verwijderd

Topicstarter
Okee, mijn laatste opmerking was niet lullig bedoeld hoor... :) Ik wacht het rustig af...

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:01

Wildfire

Joy to the world!

Op zaterdag 18 mei 2002 01:33 schreef Sebas21 het volgende:

[..]

En hij loopt zekerweten niet in softwaremode, want dat verschil zie ik echt wel (alles is bilineair gefilterd, etc...).

[..]
Dat het er mooi uitziet betekent niet automatisch dat het via je videokaart loopt. Een goede softwarematige video-engine levert betere beelden dan een videokaart, het is alleen flink wat trager.

Waarom denk je dat die dure computeranimatiefilms zoals Shrek softwarematig worden doorgerekend? Puur omdat het betere kwaliteit is dan wanneer ze hardwareversnelling zouden hebben gebruikt...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Verwijderd

Topicstarter
Pardonnez moi, maar Serious Sam heeft volgens mij niet eens de mogelijkheid om softwarematig te lopen. De hele engine is voor OpenGL geprogrammeerd, toch? Daar komt bij dat ik nog nooit een 3D spel ben tegengekomen die softwarematig de boel bi/trilineair filtert, schaduwen berekent, en LOD heeft...

Verwijderd

Loopt hier perfect op een duron 800@1050 256 mb en een gf2 ti met det 28.xx

Spel is volgens mij idd ook een opengl spel dus software mode kan niet eens.
Heb je al in dxdiag gekeken of je videokaart settings kloppen ?

Verwijderd

Topicstarter
Wat versta jij onder "perfect"? Wat is je gemiddelde framerate?
Op zaterdag 18 mei 2002 20:42 schreef SilverBolt het volgende:
Loopt hier perfect op een duron 800@1050 256 mb en een gf2 ti met det 28.xx

Spel is volgens mij idd ook een opengl spel dus software mode kan niet eens.
Heb je al in dxdiag gekeken of je videokaart settings kloppen ?
Pagina: 1