Toon posts:

Spontane resets KR7A :( ?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Weet ff geen oplossing meer dus dan maar zo .. misschien kan iemand me uit de brand helpen.
Heb dus een KR7A mainboard met een Athlon 1800+ XP erop (standaard koeler tot 2,0GHz), 256MB DDR Kingston, 40GB Maxtor 7200tpm, 64MB Abit Siluro videokaart, SB Live ! audiocard ... dit aales in een 300W miditower. (OS Win 2000 Pro)
Wat wil nu het geval ... telkens als ik een programma opstart wat wel wat activiteit van de processor vereist (zoals TMPGencoder >> omzetten van .avi naar SVCD) of soms met het branden, reset de pc spontaan. :?
Heb nu al geprobeerd het voltage van de DDR Ram omhoog te krikken (van 2.55V tot 2.85V max) .. zonder resultaat.
Wie weet nog een andere oplossing ... please.
Any suggestion is welcome !! *D
BVD ;)

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

Hoe heet is je proc ?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

Verwijderd

Topicstarter
Processor draait tussen de 55ºC en 65ºC !!

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 18 mei 2002 01:01 schreef MrMike het volgende:
Processor draait tussen de 55ºC en 65ºC !!
Dat is dus je probleem.

The trade of the tools

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 01:20 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Dat is dus je probleem.
:/ lijkt me niet,

de proc van een m8 van mij word (als hij een filmpje van Lightwave aan het 'renderen' is) vaak tegen de 70°

(70 is trouwens oppassen hoor - is wel erg warm)

maar dat het daar zo-maar aan ligt vind ik een beetje veel van het goede.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:52
Op zaterdag 18 mei 2002 01:20 schreef silentsnow het volgende:

[..]

Dat is dus je probleem.
Je Amd kan tot 90 graden :), dus dat lijkt me zeker geen probleem opzich. Heb je wel de laatste bios want de SB live noch Via houden zich niet aan de Pci-regels :X.

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

Op zaterdag 18 mei 2002 01:23 schreef Termi het volgende:

[..]

Je Amd kan tot 90 graden :), dus dat lijkt me zeker geen probleem opzich. Heb je wel de laatste bios want de SB live noch Via houden zich niet aan de Pci-regels :X.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat een Athlon processor op die temp stabiel is. Het is normaal dat een proc tegen de 65 graden onstabiel is. Dat is toch niet zo vreemd ?

The trade of the tools

• Dreamstar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-03 10:34
Misschien is je geheugen niet goed ?
Als je een programma opstart, wordt dat in het geheugen geplaatst, en het kan dus zijn dat je met het starten net dat rotte stukje gebruikt.

Zoek anders ff op memtest86, das een ram test dinges

Verwijderd

Dat ligt dus echt niet aan de temperatuur van de processor hoor. Dat zit nog ruim binnen de grenzen. Dit is een bekend probleem, hoewel ik wel zelf geen last van heb, ben ik het wel vaker tegen gekomen op de fora van AMDMB.com.

Neem daar es een kijkje http://www.amdmb.com die site is nog prutser vrij scheelt een hoop.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 01:23 schreef Limited het volgende:

[..]

:/ lijkt me niet,

de proc van een m8 van mij word (als hij een filmpje van Lightwave aan het 'renderen' is) vaak tegen de 70°

(70 is trouwens oppassen hoor - is wel erg warm)

maar dat het daar zo-maar aan ligt vind ik een beetje veel van het goede.
wat heb je voor een koeler eentje van een p1 de mijne word met een shit koeler max 50

• Delta2
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08 09:31
Haal es die SBLive eruit, en kijk dan es of je systeem nog crashed.
Sb Live's zijn echt ondingen -> Ben ik me internetconnetie weer kwijt, check ik even de server (+MP3 player), ja hoor, staat die weer op een BSOD te pruttelen of heeft ie zichzelf mooi ge-reset :(. SBLive er uit gehaald en ja hoor, werkt ie perfect.

DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)

Verwijderd

Topicstarter
... heb tot nu toe nog geen resultaat geboekt, heb al verscheidene nieuwe software updates gedaan (waar nodig), nieuwe BIOS update (geflashed) maar bij het renneren na ongeveer 30sec tot een minuut ... weer een spontane reset. :'(
Misschien iemand nog een idee ?? :?
BVD ;)

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Ik had spontane resets door een vaag tooltje wat bij MGS2 zat (DVD @ccess), maar ook m'n nVidia drivers hebben weleens hiertoe geleid. Heb je niks draaien aan wazige zooi? 65 graden is veel, maar niet gevaarlijk heet

• silentsnow

silentsnow

« '-_-' »

tis maar de vraag of die "tussen de 55ºC en 65ºC" idle of stressed is.

The trade of the tools

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:15

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
jup
en je voeding?
die ken ook nog brak zijn

Tweakers Discord

Verwijderd

batterij leeg???

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op zondag 19 mei 2002 01:48 schreef overderooie het volgende:
batterij leeg???
Officiële Waarschuwing voor jou. Dit door jouw onaangepaste gedrag en dit soort nutteloze posts en de door jouw geopende topics. Kijk hier wat de Officiële Waarschuwing betekend.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 17-06 10:20

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Probeer eens andere videokaart drivers sommige nvidia drivers zijn ERG brak en die zorgen dat je systeem restart,
ik heb het over de fameuze : nvdisp.dll error :(

Heb ik ook last van gehad andere drivers en 8-)

En als dat niet werkt zou ik eens in de richting van de SB-Live gaan denken :(
Staan erom bekend problemen te veroorzaken icm Via chipsets :(

suc6

Turn it off and on again.

• BusMastah
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-04 20:43
Denk toch echt dat het aan je voeding ligt, verwissel die eens met een wat betere (als je die hebt liggen uiteraard).

Wat je ook kan proberen is je cpu op 100MHz fsb zetten en het voltage wat lager, dan kan je zelf testen of je voeding wel genoeg sap kan leveren.

Workstation

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Het probleem van de resets doen zich alleen voor tijdens het renneren, installeren van programma's (soms) en tijdens het branden van cds (ook soms). Dacht gister, na een nieuwe BIOS update en reset, dat die tijdens het renneren vrij stabiel bleef, klapt het systeem (met nog een klein half uurtje te gaan) er toch weer uit. :( Heb ook nog geen, zoals hierboven vermeld, display errors gehad. Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het aan de combinatie van drivers van de audio/video kaart ligt, aan gezien voorheen (heb nu dus een nieuw moederbord (KR7A)met de processor (Athlon 1800+ XP)) met het oude systeem (KT7A en Athlon Tb 1133) helemaal geen problemen waren >>> was zeer stabiel.
Sta nog steeds voor meer info/hints open !! :)
Bedankt tot zover voor jullie reacties. !! ;)

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op zondag 19 mei 2002 12:29 schreef MrMike het volgende:
Hoi,
Het probleem van de resets doen zich alleen voor tijdens het renneren, installeren van programma's (soms) en tijdens het branden van cds (ook soms). Dacht gister, na een nieuwe BIOS update en reset, dat die tijdens het renneren vrij stabiel bleef, klapt het systeem (met nog een klein half uurtje te gaan) er toch weer uit. :( Heb ook nog geen, zoals hierboven vermeld, display errors gehad. Kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat het aan de combinatie van drivers van de audio/video kaart ligt, aan gezien voorheen (heb nu dus een nieuw moederbord (KR7A)met de processor (Athlon 1800+ XP)) met het oude systeem (KT7A en Athlon Tb 1133) helemaal geen problemen waren >>> was zeer stabiel.
Sta nog steeds voor meer info/hints open !! :)
Bedankt tot zover voor jullie reacties. !! ;)
Die errors zie je niet eens omdat hij dan gelijk restart (krijgt de pc de kans niet voor :( ) ,geloof me probeer andere nvidia drivers maar eens :)

Verwijderd

Topicstarter
... ook andere NVIDIA drivers mochten niet baten, heb er wel 3 uitgeprobeerd. Het probleem blijft hetzelfde ... :(
Aande voeding (300W) zal het ook niet liggen gezien voorheen de pc altijd stabiel draaide, nu met het nieuwe mobo'tje en de processor dus niet meer ... :?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Bijna iedereen zegt wel dat het niet aan de cpu temp kan liggen, maar de gegeven waarde (55&#176 ~65&#176 C) is niet de temperatuur van de gehele cpu. Er kunnen hotspots ontstaan (koeler er toch net niet goed op of een luchtbelletje tussen koeler en cpu oppervlak). Als deze hotspots op een plek ontstaan waar de cpu extra flink belast wordt (bijvoorbeeld door renderen) kan het zooitje vastlopen. Dus even naar je koeling kijken is misschien geen eens zo'n gek idee, zeker omdat je aangeeft de ellende steeds te krijgen bij dezelfde acties.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• misterpro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05-2024

misterpro

Pretentious Bastard

en bij AMD zit de tempsensor NIET in de core, maar er tegen...

maw. zo'n 70° == 85°+ intern...

je leest dus niet zomaar de reële temperatuur af...

(of is dit bij de laatste AMD'tjes niet meer het geval? enfin, ik zeg het maar eens...)

A busstation is where the bus stops
A trainstation is where the train stops
On my desk, I've got a workstation...

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Op maandag 20 mei 2002 21:12 schreef misterpro het volgende:
en bij AMD zit de tempsensor NIET in de core, maar er tegen...

maw. zo'n 70° == 85°+ intern...

je leest dus niet zomaar de reële temperatuur af...

(of is dit bij de laatste AMD'tjes niet meer het geval? enfin, ik zeg het maar eens...)
[Mierenneukmode]

Ja wel hoor in de xps zitten ze wel degelijk er is alleen bijna geen mobo die ze uit kan lezen :( ;)

[/Mierenneukmode]

Pagina: 1