Toon posts:

case temp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo, is 37 graden voor de case temp goed? Ik kom er maar niet onder, wat ik ook doe, ik heb nu een 120mm Ppast op 7 volt voorin de case en 2 80mm (1 van de voeding) achter in de case, 1 daarvan ook op 7 volt.

Heb me chipset cooler vervangen door eentje van zalman, maar nog steeds zit ik nu rond de 37 graden, ik snap dit niet...

Weet iemand wat het kan zijn? Ik heb me chipset cooler vastgeplakt met de bijgelverde plakmeuk...

Verwijderd

je casetemp heeft weinig (lees: niets) te maken met de cooler op je chipset :). En die 37 graden, is dat idle of stressed? Volgens mij is er btw weinig reden tot zorg, ik zou meer letten op je cpu-temps.

• PASware
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:48
Die tempsensor zit waarschijnlijk bij een vrij warm element.
Probeer is 1 koeler op een bepaald stuk van je moederbord te richten. Wordt die niet kouder: richt op een ander stuk
Als je temp dan wel gaat dalen, weet je waar de temp sensor zit, en die zit die bij een stuk met veel componenten: case temp niet erg hoog

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• SEPP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-06-2022
Zou een stuk lager moeten zijn. Klopt het wel? Wat gebeurd er als je de kast open zet en met bv een stofzuiger(blaasstand) wat extra koelt? Het lijkt erop alsof de voeler niet echt goed reageert.

Verwijderd

Topicstarter
dat isset hem nou juist, als ik gewoon een 8mm op 12v pak en blaas het op verscillende punten, reageert ie nergens op..

me cpu temp zit tijdens internet en 'normale' bezigheden op 42 - 45 graden, na potje unreal rond de 50..

Dit vond ik zelf wel goed, maar die case temp vind ik toch niet echt cool :(

maarja zijn maar cijfertjes toch :D

Verwijderd

Topicstarter
owhja nog iets, wat houdt "intrusion" in, in me bios staat het disabled, maar me pcAlert (msi) zegt dat "intrusion" open is, voorheen stond ie altijd op closed...

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 00:48 schreef markster het volgende:
owhja nog iets, wat houdt "intrusion" in, in me bios staat het disabled, maar me pcAlert (msi) zegt dat "intrusion" open is, voorheen stond ie altijd op closed...
Da's een wazigheidje in PC alert, doetie bij mij ook, en enkele dagen (of weken onderhand?) was er een thread waar er nog veel meer mensen hetzelfde zeiden.
Zou trouwens betekenen dat je kast open is. Maar ook alsie dicht is zegtie nog dattie dicht is.

/me slaps PC Alert arounda bit with a small whale

• Dagobert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:15
Op zaterdag 18 mei 2002 00:44 schreef markster het volgende:
dat isset hem nou juist, als ik gewoon een 8mm op 12v pak en blaas het op verscillende punten, reageert ie nergens op..

me cpu temp zit tijdens internet en 'normale' bezigheden op 42 - 45 graden, na potje unreal rond de 50..

Dit vond ik zelf wel goed, maar die case temp vind ik toch niet echt cool :(

maarja zijn maar cijfertjes toch :D
hmm en die houd je vast met een pincet ? :+

I must insist that reading my posts is a prerequisite to replying to them. *KLICK*

Verwijderd

ja, met een hijskraan gaat zo moeilijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
waha, ik bedoel natuurlijk 8cm ;)

Maar ik heb nog iets: me koelblok en me voeding kan ik na tijdje gebruik niet meer aanraken zo heet...

Me vorige voeding werd niet zo warm..

bij me ouwe voeding zaten gaatjes onderin maar nu niet meer :(

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu na een uurtje zelfs op de 41 graden!!
Me cpu zit rond de 48

Het vreemde is dat als ik bv. Sandra runt, dat me temps helemaal niet veranderen, en dan heb ik het op 100% van de CPU gebruik gezet...

En is het de bedoeling dat je heatsinks na een tijdje niet meer kan aanraken?! (van de hitte ;) )

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Case temp maakt niet zo heel veel dacht ik, heb em zelf op 26 zitten hier >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Volgens mij zit die eerste sensor in de buurt van iets wat heel heet wordt :). In je mobo boekie staat als het goed is waar die sensoren zitten...

|>

• V i P
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 22:49
37 graden vind ik best veel. Mijn kast is meestal 1 graad boven kamertemperatuur (nu 22 graden).
Misschien moet je je kast eens een tijdje zonder "omkapping" laten draaien. Als je dan weer een temperatuur krijgt die flink boven de kamertemperatuur zit, ligt het misschien aan je temperatuur sensor.

Verwijderd

Topicstarter
dat is juist het vage, als ik me kast ff open zet, zie ik niet meteen erge verschillen hooguit mischien 2 graadjes ofzo... Nu begint me computer zelfs af en toe vast te lopen in Windows, kan dat hieraan liggen :?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

wat d8 je van ff alle kabels etc rounden/verstoppen etc.
zodat de lucht beter loopt.

Wat ook erg goed werkt is de roostertjes die voor de ventilators zitten, die standaard in de kast, ff wegslijpen, die houden ongeveer 60% van de airflow tegen

Verwijderd

Topicstarter
kabels zijn al geround, en aan de voorkant heb ik al veel ijzerwerk weggehaald..

Me voeding wordt ECHT heel heet :( misschien dat het daardoor komt, moet denk ik toch maar eens een gat in me dakkie maken want daar zit alle warmte opgepropt..
Pagina: 1