Pinnacle PCTV 5.1 Patch (Driver Update)

Pagina: 1
Acties:

• skumke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-06 21:32
Aangezien mijn newssubmit (nog) niet is geplaatst, wil ik het volgende meedelen:

Pinnacle heeft een nieuwe driver patch uitgebacht voor de PCTV Pro/Rave TV kaart. Deze driver patch is voor Windows 98SE, ME, 2000 en XP.
To run this patch, you must already have a previous PCTV 5.x version installed on you PC!.

Whats new in the 5.1 patch:
- Hardware driver updated
- fix Stero problem with old hardware versions
- supports NTSC
- Vision application updated
ftp://ftp.pinnaclesys.de/driver/pc/pctv/PCTVUpdate510.exe (2,2 MB)

Verder is er ook een nieuwe manual verschenen:
ftp://ftp.pinnaclesys.de/manuals/pc/pctv/PCTV_e.pdf (3,3 MB)

Verwijderd

Heeft iemand deze nog teovallig op ze HDD want hij is niet meer te krijgen op die site en die freakin support submit form geeft alleen maar SQL fouten (kan niet verstuurd worden) daar wordt je niet goed van!

Zijn er btw nog noemenswaardige verschillen op te merken met deze nieuwe driver.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Astu!

home.planet.nl/~thij0492/PCTVUpdate510.exe
home.planet.nl/~thij0492/PCTV_e.pdf wat moet een tweaker nou met een manual? :)

Ik draai nu weer zo'n hele vroege versie want versie 5.01 die geeft bij mij strepen door het beeld als ik geluid draai (niet het tv-geluid trouwens, hij stoort zichzelf dus niet) en als ik scroll of iets zwaars draai dan hapert het beeld. Vorige versie doet het perfect! Mis nu dus alleen wat van die coole features, zoals opnemen met tijdsinstelling en volumebalk in beeld... :'(

Bij mij doen bovenstaande URL's het trouwens gewoon. Misschien hadden ze een storing. Ik heb toch maar even een mirrortje voor je gemaakt voor het geval je problemen hebt met downloaden vanaf FTP.

Verwijderd

ik heb een vraagje,
is er een manier om je instellingen op te slaan bijv zenders want steeds als je zoon patch installeerd dan moet je al die zenders weer zoeken en al die namen instellen enzo, allemaal weer extra werk

en inderdaad ik heb dat probleem ook als ik in winamp muziek afspeel en tv kijk dat ik strepen krijg maar dat had ik in de vorige versies ook

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-06 12:09
Verwijderd schreef op 29 augustus 2002 @ 23:31:
ik heb een vraagje,
is er een manier om je instellingen op te slaan bijv zenders want steeds als je zoon patch installeerd dan moet je al die zenders weer zoeken en al die namen instellen enzo, allemaal weer extra werk

en inderdaad ik heb dat probleem ook als ik in winamp muziek afspeel en tv kijk dat ik strepen krijg maar dat had ik in de vorige versies ook
Ja ik heb ook ooit eens gezocht naar de zender-instellingen, steeds als ik had geformateerd moest ik alle zenders weer opzoeken :(
De zenders staan opgeslagen in de windows-registry (Start | Uitvoeren | Regedit | ENTER | F3 | ... en dan zoeken op pctv of zo, dan vind je ze wel, gewoon op F3 blijven rammen) Je kan in de regedit ook exporteren/importeren enzo dus daar moet je dan even mee experimenteren.
Ik gebruik nu al jaren Ghost om mijn hdd te backuppen dus dan neemt ie alle settings mee...

Verwijderd

TheTimer schreef op 29 augustus 2002 @ 22:58:
Astu!

home.planet.nl/~thij0492/PCTVUpdate510.exe
home.planet.nl/~thij0492/PCTV_e.pdf wat moet een tweaker nou met een manual? :)

Ik draai nu weer zo'n hele vroege versie want versie 5.01 die geeft bij mij strepen door het beeld als ik geluid draai (niet het tv-geluid trouwens, hij stoort zichzelf dus niet) en als ik scroll of iets zwaars draai dan hapert het beeld. Vorige versie doet het perfect! Mis nu dus alleen wat van die coole features, zoals opnemen met tijdsinstelling en volumebalk in beeld... :'(

Bij mij doen bovenstaande URL's het trouwens gewoon. Misschien hadden ze een storing. Ik heb toch maar even een mirrortje voor je gemaakt voor het geval je problemen hebt met downloaden vanaf FTP.
.....toppertje!

Nou die main dir van hun ftp kun je wel op komen maar die files kun je niet meer downen. Maakt nie uit ik heb ze van je mirror gehaalt, merci!
:)

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:23
Gisteren heb ik een video recorder geleend , aangesloten , kanaal opgezocht en via de TVOUT van mijn Hercules kaart (S-video) naar de S-VIDEO ingang van de camera gestuurd.

Het werkte :)

EINDELIJK goeie drivers voor deze kaart want hij lag al bijna 2 jaar te verstoffen op de plank :)

Ik had nog wel een ander programmatje (ben de naam even kwijt) uit een opensource project maar die hing vrij regelmatig. (En dan deed XP helemaal NIETS meer!)

Met deze drivers is mijn PC weer compleet :*)

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-07 08:54
Fijn zo'n update, moet zeggen dat ver 5.01 al een idioot goeie verbetering was. Mijn PCTV-pro kaartje ook maar weer eens uit het stof gehaald. Heb de oude versie (2 kaartjes) maar die deed het ook al goed met de 5.01 versie. Maar eens kijken of het nu nog beter gaat!

• ElemenTAL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-07-2025

ElemenTAL

Tweaking the elements

Gebruik nog steeds deze drivers, http://btwincap.sourceforge.net/ deze opensource drivers werken op bijna iedere capture card en zijn lekker snel.

Nuff Said

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Mm, ik kick deze even up omdat ik gene nieuwe topic wil openen.

Mijn probleem is als volgt. sinds mijn nieuwe install lopen beeld en geluid niet meer gelijk. Het geluid blijkt achter te lopen heel irritant dus.

System config: AMD Xp 1800+@(1702 (FSB147MHz))
Abit kx333-r
ti4200 (oc'ed)
512intern@147mhz

Probleem blijft ook bij een non-oc'ed system bestaan.

Ik gebruik de laatste drivers+patch.

Het rare is dat dit probleem pas optrad na mijn nieuwe install voorheen had ik er werkelijk nooit problemen mee.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

nou, ik heb dus laatst die drivers en patch geinstalleerd op een Celeroon 600 + chaintech mobo alla intel bx + matrox g400 + 64mb + 13gb hd + sblive in combinatie met win98se en een pctv studio:

1 baggere ellende, loopt al meteen vast bij het starten van het programma, kortom, een RAMP. versie 4 werkte een stuk beter. (ook al is dat ook krap) Ik ben blij dat ik die kaart heb verkocht en ben zelf al een hele tijd de gelukkige eigenaar van een hauppauge kaart.

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:44
ff kijken of ie bij mij goed werkt. heb ook heel langs mijn pcv rave er vor lul in gehad (ook reg-code kwijt :S) heb een 4.1 setje aan pc hangen zou het daar ook goed mee werken of moet het echt 5.1 zijn?

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
DaTimMan schreef op 19 september 2002 @ 17:23:
ff kijken of ie bij mij goed werkt. heb ook heel langs mijn pcv rave er vor lul in gehad (ook reg-code kwijt :S) heb een 4.1 setje aan pc hangen zou het daar ook goed mee werken of moet het echt 5.1 zijn?
Uhhh ik denk dat je het niet helemaal begrijpt... dhet versie nummer van de driver is 5.1. het is verwarrend maar het heeft nix met je 5.1 speakerset te maken >:)

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:37

MaDLiVe

.-Observer-.

Ff kleine kick dan maar, niemand een id waarom geluid en beeld niet synchroom lopen?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Pagina: 1