Toon posts:

[DirectX] hard coded break point

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem heeft niet direct met programmeren te maken, maar wel met de DirectX SDK vermoedt ik, vandaar dat ik het toch maar in P&W post.

Het zit namelijk zo. Ik heb op mijn Windows XP machine de DirectX 8.1 SDK geinstalleerd en nu krijg ik een error bij de meeste .avi (DivX) die ik af probeer te spelen.

De error ziet er als volgt uit:
code:
1
2
"invalid audio but not signaling an error."
At line 447 of d:\xpclient\multimedia\dshow\filterus\avi\avimsr\aviindex.cpp

Kent iemand dit? En belangrijker nog, wat kan ik hieraan doen?

Verwijderd

Even googelen levert deze link. De oplossing is het deinstallen van DirectX SDK en weer de gewone versie erop te zetten...:(

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd, maar dat werkt niet bij mij...

Vaag is trouwens dat het niet bij alle films zo is. Het ligt waarschijnlijk ook aan een combinatie van een DivX codec met DirectX.

• T.T.
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-01 14:13

T.T.

Sowieso

zou toch opgelost moeten worden met SDK opnieuw installeren...

Je kan ook de films met Da Player (ofzo) bekijken, daarmee lukt het wel :7

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 03:10 schreef T.T. het volgende:
zou toch opgelost moeten worden met SDK opnieuw installeren...

Je kan ook de films met Da Player (ofzo) bekijken, daarmee lukt het wel :7
Toevallig had ik hem geinstalleerd staan, waardoor ik die ook nog even heb geprobeerd. En het werkte, scheelt weer een hoop tijd en ergernis van Windows en de hele reutemeteut opnieuw installeren *D

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ik heb hier totaal geen last van :?

Maar ik heb wel de hele platform SDK van Augustus '01 geinstalleerd... de DX 8.1 SDK zit daar bij. Misschien dat er een verschil in zit? (hoewel ik dat betwijfel)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Dit verschijnsel wordt veroorzaakt door de debug runtimes van directx. Tijdens de installatie van de SDK wordt gevraagd of je die wil installeren. Als je daar 'nee' kiest installeert ie *wel* de directx 8 debug runtimes, maar heb je geen mogelijkheden de oudere versies te debuggen.

Debug runtimes voor directx 8 kun je dan in het directx control panel aan en uit zetten.
Pagina: 1