[HDD]impact hitte HDD op performance systeem

Pagina: 1
Acties:

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
heb sindskort 2 hdd's dicht bij elkaar zitten vanwege te korte IDE kabels waardoor ik ze niet op fatsoenlijke plaatsen in mijn HQ08 kan zetten (ga ik binnenkort oplossen). Gister na een reb00t haalde ik 10000+ punten in Benchmark 3Dmark2001se. Nadat ik me compu nachie had laten aanstaan benchde ik em vandaag weer.. 7900 punten. CPU bleek lekker koel te zijn, evenals GPU en geheugen. HDD's daarentegen waren ernstig heet ( >60) heet genoeg om bijna me takken aan te branden. Nadat ik me kassie open had gezet en een dikke fan erop zette ging ik nog es benchen.. 9800 3Dmarks en climbing... Kan de hitte van een HDD zoveel impact hebben op je totale systeemperformance in een benchmark? of moet ik de oorzaak toch ergens anders zoeken?

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

misschien dat er een ingebouwde snelheids'drempel' inzit, waardoor, wanneer de hitte erg oploopt, hij langzamer gaat werken waardoor hij wat afkoelt...

net zoals bij de cpu de 'throttle'...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

3Dmark doet niet echt veel met de HDD, ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat opeens duizenden punten uitmaakt.

Siditamentis astuentis pactum.

• ExcaliburDexter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-06-2025
dat klopt ja 3dmark 2001 maakt totaal geen gebruik van je HD, tijdens de test word het gehele progje (als dit kan) in het geheugen geladen. Het kan alleen iets aan performance schelen als je hd andere dingen(applicaties) is aan het doen tijdens de 3dmark test want dit kost geheugen bandbreedte en processor kracht.

een ander progje van madonion genaamd: pcmark2002 heeft wel betrekking op je hardeschijf.

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

Topicstarter
jah ik kan et me ook niet voorstellen dat het zoveel uitmaakt. Maar me HDD is het enige component uit me computer die ik nog niet vervangen heb sinds 2 jaar. En ik kan het niet voorstellen of meten ofzo of het aan me nieuwe componenten ligt. Ze worden niet heet e.d. zou allemaal gewoon goed moeten werken. Alleen van me HDD zou ik et niet weten die is al vrij oud en draaid al bijna 2 jaar continu, nouja.. met up percentage van 75% ofzo.. dus eigelijk 1 1/2 jaar....

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies