Mac OS X en Quark Xpress

Pagina: 1
Acties:

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Sinds kort hebben we een nieuwe mac, en wel een G4. Hierbij wordt standaard zowel Mac OS 9.2.2 als Mac OS X meegeleverd. We willen graag weer QuarkXpress 5 gebruiken zoals we dat onder Mac OS 8.5 ook deden, op de oude Mac.

Echter als ik nu QuarkXpress installeer, geeft ie de beruchte "This version of QuarkXPress cannot be run with this system language [4]" error. Dat komt omdat onze QuarkXpress 5 de US versie is, die alleen werkt als je system language US is.

Nu kan ik dat in OS X prima instellen. QuarkXpress gebruikt alleen helaas de Classic mode, en het vervelende is dat als ik de system language in OS X verander, dat het in Classic mode gewoon op NL blijft staan. Dit is ook nergens te veranderen naar US, ik kan het niet vinden iig :).

Weet iemand een manier om OF de system language van de Classic Mode naar US te veranderen, OF QuarkXpress 5 ook onder een niet US omgeving te laten draaien?

Op de website van Quark is niets te vinden wat het oplost. Ook op de website van Apple is niets te vinden.

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

Het hangt er een beetje vanaf hoe QXP uitleest welke taal het systeem is. ALs hij naar de System file kijkt dan kan je dat op mega-kazige wijze met resedit wel voor elkaar krijgen, door de country-string aan te passen...

Ik zou eerst zeggen; zoek uit HOE QXP uitvind waar hij op draait, dan kan ik je wel een tip geven wat te proberen....

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

het is NIET mogelijk de language van de classic system te vervangen. je zult dus gewoon een hele US 9.2 moeten kopen om quark te kunnen draaien (daar dat goedkoper is dan een nieuwe quark)

Apple bellen met de mededeling dat je een engelse wil voor je nederlandse kun je shaken.. dat doen ze niet, je moet gewoon een nieuwe kopen bij de apple store voor de full price (of bij je retailer natuurlijk)

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-06 06:56
Hmmm, en als je al een Engelstalige OS9 versie van Apple Nederland krijgt is het toch de internationale versie ("Z").

Quark 5 Passport zal het toch wel doen onder een NL systeem?

Waarom gebruik je eigenlijk Quark XPress US? Vanwege de (irri) dongel? Probeer anders Quark XPress Passport te krijgen... :+

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 01:59 schreef Zakalwe het volgende:
Hmmm, en als je al een Engelstalige OS9 versie van Apple Nederland krijgt is het toch de internationale versie ("Z").
Sja, en volgens de manual moet je per se de US versie hebben of de passport versie kopen.
Quark 5 Passport zal het toch wel doen onder een NL systeem?
Dat was ook mijn eerste idee, dus ik heb QXP Passport gezocht. Maar alle versies die ik kon vinden, alle ISO's en Images zijn PC only. Ook de 350 MB grote ISO die vorige week in omloop kwam :'(.

Dus ik ben een beetje de hoop aan het opgeven dat ik het via de illegale weg kan oplossen.

Dan rest alleen de mogelijkheid om het legaal op te lossen, en dan ben ik dus overgeleverd aan de genade van Apple en/of Quark. Dus dat gaat laaaang duren :'(
Waarom gebruik je eigenlijk Quark XPress US? Vanwege de (irri) dongel? Probeer anders Quark XPress Passport te krijgen... :+
Onze vorige mac had Mac OS 8.5 US. En omdat QuarkXpress US goedkoper was (en wij niet wisten dat dat niet onder een andere language zou draaien), hebben we die aangeschaft :).

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Burat
  • Niet online

Burat

bos wortels

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 01:14 schreef Reflex het volgende:
het is NIET mogelijk de language van de classic system te vervangen. je zult dus gewoon een hele US 9.2 moeten kopen om quark te kunnen draaien (daar dat goedkoper is dan een nieuwe quark)

Apple bellen met de mededeling dat je een engelse wil voor je nederlandse kun je shaken.. dat doen ze niet, je moet gewoon een nieuwe kopen bij de apple store voor de full price (of bij je retailer natuurlijk)
Is die gewoon naast OS X te installeren en vanuit OS X als Classic te benaderen? Ik ben (nog) niet zo thuis in Macs en OS X'en, dus ik vraag dit liever vooraf dan er achteraf achter te moeten komen ;)

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 07:59

chem

Reist de wereld rond

zover ik weet wel. Zover ik weet, kan je zelfs die US OS 9 installen naast je NL OS 9.2, evt. op een aparte partitie (zie Classic opstartmenu in OS X, waar je je bootfolder kan selecteren voor Classic)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1