Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Schoppen na een maandje of anderhalf mag toch wel niet? 
Ik heb trouwens nu wat vreemds, iedere keer als ik HALT DISCONNECT aanzet, verschuift mijn beeld in windows als ik een knop indruk, een venster verschuif, of iets met de comp doe... Hmmzz...
Weet iemand trouwens wat de volgende dingen betekenen? Ik kon bij google niets vinden:
- AGP early probe
- AGP Write Post Retry
- AGP arbiter pipe
- Slew rate control
Ik heb trouwens nu wat vreemds, iedere keer als ik HALT DISCONNECT aanzet, verschuift mijn beeld in windows als ik een knop indruk, een venster verschuif, of iets met de comp doe... Hmmzz...
Weet iemand trouwens wat de volgende dingen betekenen? Ik kon bij google niets vinden:
- AGP early probe
- AGP Write Post Retry
- AGP arbiter pipe
- Slew rate control
Dell Studio XPS 16
Verwijderd
heb het vaak overwogen maar ben tot nu toe nog te huiverig geweest...
het kan goed stuk zullen we maar zeggen
Ik heb mijn chipset (AMD 760MP) ook getweaked met WPCREDIT/WPCRSET en het werkt prima
Ik moet wel omdat het BIOS van mijn bord niets, maar dan ook helemaal niets heeft aan tweak opties. Je moet de juiste .PCR file hebben (daar waar alle parameters van je chipset in staan), weten waar die parameters voor staan en dan tweaken
In ieder geval draait m'n spul hier al zo'n 8 maanden zonder problemen een stuk rapper.
Als je goed zoekt op het net kun je wellicht voorbeelden vinden van mensen die je voorgegaan zijn; kun je iig die settings vrij probleemloos proberen.
Als je goed zoekt op het net kun je wellicht voorbeelden vinden van mensen die je voorgegaan zijn; kun je iig die settings vrij probleemloos proberen.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
dat is de truk hehweten waar die parameters voor staan
komt grotendeels door dat ik er 2 dagen geleden achter kwam dat als ik m'n Serial en Paralel poorten enable in m'n BIOS (heb ik ooit gedisabled omdat ik ze toch niet gebruik) m'n systeem niet eens meer wil opstarten.... jah, precies, dat dacht ik ook
maar genoeg off-topic
Ik denk dat er niet veel mensen zijn die er daatwerkelijk ervaring mee hebben
Die PCR files heb ik. Denk je dat ik die termen in me 2e post uit mijn duim zoog
Maar wat ze betekenen ken ik nergens vinden...
Dell Studio XPS 16
Ja, ik heb me dan ook beperkt tot het memory subsystem; daar valt de meeste winst voor mij uit te halen.Op zaterdag 08 juni 2002 16:37 schreef Hiro Shima het volgende:
[..]
dat is de truk heh.....
Ze komen me wel enigszins bekend voor, alleen heb ik mij nooit in het AGP aspect verdiept, dus waar die parameters voor staan weet ik ook niet.Op zaterdag 08 juni 2002 16:45 schreef Scyth het volgende:
Die PCR files heb ik. Denk je dat ik die termen in me 2e post uit mijn duim zoogMaar wat ze betekenen ken ik nergens vinden...
De Slew Rate Control heeft geloof ik iets te maken met hoe snel een golfbeweging van het bovenste naar het onderste punt en vice versa gaat (zeg maar hoe steil de op en neergaande flank is). Hoe sneller zo'n golfbeweging is (hogere FSB) hoe steiler je je flanken wil hebben i.v.m. ruis, maar 100% zeker weet ik dit niet. (weet je het niet, afblijven is het devies
Ik kan je wel adviseren er voorzichtig mee om te gaan, recentelijk kreeg ik mijn bak niet meer in W2K geboot toen ik iets te 'enthousiast' werd, zelfs in veilige modus booten werkte niet. Moest er een 2e WIndows install naast zetten om zodoende toegang tot de WPCRSET file's te krijgen en ze te kunnen te verwijderen waarna ik wel weer normaal kon booten
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Dat is mij nog iets te heavy, chipset tweaken.
Maar ja, misschien iets voor later
Maar ja, misschien iets voor later
Pagina: 1