[XP] IRQ conflict, hoe te veranderen?

Pagina: 1
Acties:

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-08 01:39
Ik heb dus een IRQ conflict tussen de vga card en de soundcard. Ze zitten allebij op IRQ 11. Als ik ACPI weg doe krijg ik alleen maar meer problemen en lukt het net zo min.

Ik heb dus WinXP en een Epox 8KHA+ mobo. In de bios lukt het ook niet echt. Het lukt me alleen om ze allebij te verplaatsen, en dan heb ik dus nog steeds een conflict.

P.s.: Searchen heb ik al gedaan, staan alleen dingen op over ACPI, wat dus niet werkt.

Verwijderd

In elk geval je geluidskaart NIET in het slot naast je Vid. kaart stoppen... Die delen namelijk dezelfde IRQ.

Verder kun je in de bios zelf aangeven welk PCI slot welke IRQ moet gebruiken. Eventueel een COM poort uitzetten als je IRQ's tekort komt wil weleens helpen.

Dan ist een kwestie van puzzelen. :)

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 17 mei 2002 21:44 schreef FReGGeL het volgende:
In elk geval je geluidskaart NIET in het slot naast je Vid. kaart stoppen... Die delen namelijk dezelfde IRQ.

Verder kun je in de bios zelf aangeven welk PCI slot welke IRQ moet gebruiken. Eventueel een COM poort uitzetten als je IRQ's tekort komt wil weleens helpen.

Dan ist een kwestie van puzzelen. :)
Dat eerste heb ik eigenlijk al geprobeert alleen deed ie het toen niet, dat kan natuurlijk zijn dat ik hem gewoon overnieuw moet installeren, ik zal het nog es proberen.

Dat tweede; Ik kan het nergens vinden in de bios, heb helemaal doorgespit maar echt een IRQ ergens aan toe wijzen kan niet. Er staat wel iets met Reserved enzo maar dat lukt allemaal niet.

Zal dus dat eerste nog een keer proberen.

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

in Overige Hardware kunnen ze je beter helpen ;)
heeft immers niks te maken met windows ;)

http://www.NUiPhone.nl/

• Da-WiZZy0n
Op vrijdag 17 mei 2002 21:53 schreef Diaboluzzz het volgende:
in Overige Hardware kunnen ze je beter helpen ;)
heeft immers niks te maken met windows ;)
Het heeft juist wel te maken met windows.
Het gaat me erom dat ik de IRQ's kan wijzigen in WinXP.

Edit: In de bios veranderen zou ook geen probleem zijn :)
maar heeft er iemand ervaring met de bios die ik heb?

Verwijderd

Toevallig gister achtergekomen heb ook een Epox 8KHA+

Onder de PCI instellingen (ben de naam ff kwijt) zijn het de onderste 4 settings die je moet hebben, als je ze opent zie je vanzelf wat je moet doen.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> VB

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
ACPI zorgt er juist voor dat er meerdere apparaten op 1 IRQ kunnen en dat er geen conflicten zijn tussen die apparaten (ook al zitten ze dus op 1 IRQ). Als je geen problemen hebt moet je het gewoon zo laten zitten. Ik heb zelfs 3 apparaten op 1 IRQ: SB Live!, GF4 Ti4400 en een ISDN kaart. In de BIOS veranderen werkt meestal ook niet (iig bij mijn niet). Windows 2k/XP override dat allemaal.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-08 18:51

flexje

got-father

zelfde probleem hiero met epox 8kha+ en xp

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Pagina: 1