Toon posts:

Progje om coatingbeschadigingen zichtbaar te maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het onderwerp zegt het eigenlijk al. Ik weet dat bedrijven die monitoren repareren, de coating controleren op beschadigingen met behulp van een bepaald programmaatje, waarbij elke beschadiging direct goed zichtbaar is. Iemand een idee welk(e) programma(atjes) hiervoor gebruikt kunnen worden. En natuurlijk bedoel ik niet de gewone monitor- test programmaatjes zoals bijvoorbeeld de "Nokia Monitor Test". En ik weet ook dat je beschadigingen van het coatingoppervlak eigenlijk alleen goed ziet bij daglicht. Wat ik zoek zijn echt de progjes om het zichtbaar te maken, daglicht of geen daglicht.

• Lieuwe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-05-2025
Het zou niet verkeerd zijn dat SAMSUNG/TELEPLAN dat programma ook krijgt. Voordat ik een nieuwe 750s kreeg, heb ik eerst 2 exemplaren gehad die volgens mij door de vorige eigenaar met zoutzuur zijn behandeld. Maar geen flame, had na precies 3 maanden weer een "goede" monitor :) als dat geen service is |:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik geef hem even een schopje *kick*

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:36

justifire

Shut up and squat !!

Klinkt wel interesant:) Werkt zeker gewoon met gekleurde schermen of zo?? Als je trouwens je monitor uitzet en er langs kijkt kan je dat toch ook zien??

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Is er een manier om die coating te kunnen reparen, met een soort tube of wat??? :?

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De coating van mijn iiyama was niet echt goed meer, en toen heb ik het behandeld met een spray die mijn ma voor der bril had(ontspiegeling). En nu ziet het er weer goed uit.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
AUB niet offtopic raken, dit onderwerp gaat over een progje om coatingbeschadigingen zichtbaar te maken, niet over hoe je je coating kunt verwijderen c.q. kunt repareren, hierover zijn genoeg aanwijzingen te vinden via de search.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Sorry,

Ga om het goed te maken morgen wel ff langs teleplan, zit bij ons om de hoek. Zal ze eens vragen hoe ze dat daar doen.

I, for one, like Roman numerals

Verwijderd

Topicstarter
Ik wacht geduldig......

Verwijderd

Topicstarter
tadum....tadum....

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:17

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Jij wacht niet geduldig ;). Plz don't kick :)

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op donderdag 23 mei 2002 10:28 schreef We Are Borg het volgende:
Jij wacht niet geduldig ;). Plz don't kick :)
De pot verwijt de ketel ....
Nouja dan doe ik dat toch lekker ook.

Voor de topic starter, waarom bel je zelf niet ff met de fabrikant of importeur van je monitor. Misschien heeft elk merk wel zijn eigen software geschreven.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Me dunkt dat je dan minstens een speciale sensor ernaast zet om het beeld dat dan gegenereerd wordt te bestuderen; met het blote oog coatingfoutjes zien is namelijk zo goed als onmogelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is denk ik voor meer mensen belangrijk, dus daarom: *kick*

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:51

Memendo

V4-power/Team BSD

Op maandag 27 mei 2002 13:35 schreef Eizo het volgende:
Dit is denk ik voor meer mensen belangrijk, dus daarom: *kick*
heb je al contact gezocht met de fabrikant of importeur? Die kunnen je vast meer vertellen lijkt me.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad gedaan ja, maar zijn niet bereid mee te werken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik haal hem toch weer even omhoog

Verwijderd

Wat boeien de kleine coating beschadigingen die je zelf niet ziet? Zou ze lekker laten zitten....
(Moet mijn monitor mischien maar weer eens ontvetten.....)
Pagina: 1