Toon posts:

[Debian] iets verandert mijn resolv.conf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk hetzelfde probleem als hier [topic=400429/1/25] .
Waarschijnlijk is het probleem hetzelfde, alleen heb ik (als module) dhcpcd niet draaien.

Wel heb ik 1 van de twee nic's afhankelijk gemaakt van de DHCP server van mijn ISP.
ik heb al eea door zitten spitten maar kom er niet uit, misschien iemand een idee?

Hieronder mijn /etc/network/interfaces misschien dat dat wat meer duidelijkheid verschaft.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
auto lo
iface lo inet loopback

auto eth0
iface eth0 inet static
      address 192.168.0.1
      netmask 255.255.255.0
      broadcast 192.168.0.255
      gateway 192.168.0.254
      hostname wickz

auto eth1
iface eth1 inet dhcp
      hostname cp959590656-a

Ik heb 'man interfaces' en 'man resolv.conf' door zitten spitten, misschien dat ik iets mis...

edit:

nu ik er over nadenk moet het wel de dhcp setting van hierboven zijn omdat resolv.conf alleen maar gevuld word met de informatie die de DHCP server van mijn ISP geeft.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 17 mei 2002 20:44 schreef Wicked Mystic het volgende:
edit:

nu ik er over nadenk moet het wel de dhcp setting van hierboven zijn omdat resolv.conf alleen maar gevuld word met de informatie die de DHCP server van mijn ISP geeft.
Choeso jei :P Da's namelijk precies wat er gebeurt :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

je kan als het goed is een
dhclient-exit-hooks file aanmaken in je /etc map en daar bijvoorbeeld een "echo nameserver 127.0.0.1 > /etc/resolv.conf" inzetten

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik heb echter een andere (elegantere) oplossing gevonden.

Ik als Debian noob had ff niet in de gaten dat pump wel draaide bij mij, en die de boosdoener was.

na een "man pump" kwam ik op het volgende idee

Ik heb een bestand aangemaakt /etc/pump.conf
en daar hetvolgende ingezet:
code:
1
2
# /etc/pump.conf
nodns

en het werkt :D

[edit]
beter is trouwens
code: