Toon posts:

[TV-Out] van mijn laptop heeft er geen zin an

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Toshiba Satellite Pro 4600 laptop, met als grafische "kaart": Trident Video Accelerator CyberBlade-XP.

Er zit dus ook een TV-uitgang op (niet S-video maar die andere gele). Nu wil dat ding geven op tv. Als ik dus de tweede monitor inschakel, op resolutie 800x600, 16-bits kleur en 60 Hz zet knipper het TV-beeld wel even maar het blijft grijs (=geen signaal bij mijn TV). Ook merk ik dat de kwaliteit van het laptop scherm achteruit gaat (vage strepen enzo). Wat heb ik fout gedaan?

Ik gebruik Windows XP Prof. met standaarddrivers. Installatie van de laatste officiële drivers is helemaal ellende, dan komt het hele scherm vol met strepen en zwarte vlakken, heel vaag...

Heb ik iets fout gedaan? TV-out werkte wel nog onder Win 2000.

Verwijderd

Ik zou toch nog even wat andere versies drivers proberen, aangezien ie het onder Win2k wel deed. Ook zou ik even alle opties afgaan zoals primare uitvoer, clonen e.d.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
zit er niet zo'n Fn knop op je toetsenbord? Dan moet je een paar keer FN + F5 rammen.. 1e keer gaat ie volgens mij op 2de monitor en bij de 2e keer gaat het signaal naar de tv-out.

Ook kun je denk ik beter de windows 2000 drivers gebruiken denk ik.. bij mijn toshiba kon ik met de standaard drivers in XP alleen in NTSC (zwartwit) beeld krijgen op mn TV..

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Ff windows update doen, dan die drivers gebruiken. Werkt bij mijn toshiba onder windows xp en zelfde videokaart perfect..

Verwijderd

Topicstarter
Fn-knop heeft geen zin. Dan gebeurt er niets zichtbaars.

Ik weet alleen niet welke driver versie voor Win2K ik had, omdat ik de laptop zo gekregen heb en van een Engelse Win2K naar een Nederlandse Win XP Pro (volledige installatie dus) gegaan ben.

ik ben ook al weet ik hoe vaak alle opties afgegaan, niets werkt. ik zal maar op zoek gaan naar nieuwe drivers.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 21:18 schreef drekstuut het volgende:
Fn-knop heeft geen zin. Dan gebeurt er niets zichtbaars.
ook niet als je dat een paar keer achter elkaar doet? Bij die van mij gaat dat ook altijd wat vaag.. moet altijd een paar keer drukken..

maar ik heb trouwens een ander type (toshiba 1800).. dus misschien werkt die wel weer anders..

Verwijderd

Topicstarter
neuh ook niet als ik er een paar keer op druk/sla. nu lees ik opeens in de help van de nieuwste drivers van de toshiba site dat TV-out alleen werkt met win98 en ME. maar nu snap ik dus niet hoe dat ding heeft kunnen werken onder 2000 professional.

• Grinder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-10-2023
Op vrijdag 17 mei 2002 22:26 schreef rick_h het volgende:

[..]

ook niet als je dat een paar keer achter elkaar doet? Bij die van mij gaat dat ook altijd wat vaag.. moet altijd een paar keer drukken..

maar ik heb trouwens een ander type (toshiba 1800).. dus misschien werkt die wel weer anders..
Haha ook toevallig student op de Hanzehogeschool LOL
Pagina: 1