- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
Ik weet niet hoe normaal gesproken die extra voeding ingeschakelt wordt, maar ik zou voor een oplossing met een relais gaan..
Zodra er 12V van je voeding op het relais komt, schakelt het ding in, en daarmee kun je de 220V van die extra voeding schakelen..
Maar als je zoiets van plan bent: Doe dat dan alleen wanneer je wel wat ervaring met dat soort dingen hebt, of nog liever laat zoiets maken door iemand die er veel ervaring mee heeft!
Zodra er 12V van je voeding op het relais komt, schakelt het ding in, en daarmee kun je de 220V van die extra voeding schakelen..
Maar als je zoiets van plan bent: Doe dat dan alleen wanneer je wel wat ervaring met dat soort dingen hebt, of nog liever laat zoiets maken door iemand die er veel ervaring mee heeft!
Dus via me mobo is weer te makelijk gedacht??
- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙
gewoon de groene draden onderling koppelen, en zorgen dat je ook 2 zwarte draden (ik heb degene naast de groene gepakt) ook koppelt.
Druk je dan op de powerknop, gaan ze netjes alle 2 aan
DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL == DRIVER_IRQL_IS_SUPERIOR :)
Op me mobo dus ??Op vrijdag 17 mei 2002 21:58 schreef Delta2 het volgende:
gewoon de groene draden onderling koppelen, en zorgen dat je ook 2 zwarte draden (ik heb degene naast de groene gepakt) ook koppelt.
het is geen ATX voeding (volgens topic starter)Op vrijdag 17 mei 2002 21:58 schreef Delta2 het volgende:
klopt
is geen atx (tenminste de 2de niet) Maar lijkt mij dus logisch. Pak de groene draad van de atx (pin 14) en soldeer hier een extra draad op die naar die industriele voeding gaat.Met de ground idem dito en dan mot het toch werken?? Beetje simpeler dan met een relais.
is geen atx (tenminste de 2de niet) Maar lijkt mij dus logisch. Pak de groene draad van de atx (pin 14) en soldeer hier een extra draad op die naar die industriele voeding gaat.Met de ground idem dito en dan mot het toch werken?? Beetje simpeler dan met een relais.
Verwijderd
Ik ben een keer een howto tegengekomen om een AT voeding aan een ATX voeding te hangen, op zo'n manier dat ze beide met de powerknop van je ATX kast aangaan. Geen idee waar, wsch hier in de buurt
Heeft die industriele voeding een power on /standby signaal oid ?
misschien kun je daar wat mee
en waarom de groene draad strippen ?
gewoon een +12 of +5 van je psu pakken
daar komt toch spanning op als je voeding aan gaat ? , wat wil je nog meer ?
anders idd (solid state)relais tussen de 220V van je voeding
(die je ook gewoon met die 12 of 5v aanstuurt)
misschien kun je daar wat mee
en waarom de groene draad strippen ?
gewoon een +12 of +5 van je psu pakken
daar komt toch spanning op als je voeding aan gaat ? , wat wil je nog meer ?
anders idd (solid state)relais tussen de 220V van je voeding
(die je ook gewoon met die 12 of 5v aanstuurt)
Ja hij is inderdaad schakelbaar, zitten 2 aansluitingen op, waarmee je hem dus aan of uit kan schakelen.Was geloof ik 0 volt is aan en 1 volt is uit.Ben echt een noob op het gebied van dit soort dingen, dus had ik gewoon ff logisch de zaak bekeken en leek me dit een goeie oplossing.Maar leg dat dan eens uit van die 5v en 12v doorhalen van me atx??
Pagina: 1