Toon posts:

[printer] Canon BJC 4300 probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een Canon BJC 4300 printer doet niet meer wat hij moet doen. Dit gebeurt er als hij aangezet wordt:

on/off knop: doet hij wel, maar de printer maakt een vies geluid. Daarna gaat de led knipperen.
cartridgeknop: Pieeeeeeeeep piep piep, doet verder niets terwijl de cartridgehouder altijd naar het midden moet komen om een nieuwe cartridge te kunnen plaatsen
resumeknop: doet niets
lampje: knippert steeds
handleiding: staat niets in
cartridge: vol en goed aangesloten
printer zelf: voeding goed aangesloten en de kabel zit er juist in
drivers: juiste drivers geinstalleerd
verandering van systeemconfiguratie: het laatste half jaar al niet ;)

niet mijn eigen printer maar die van mn vader ;)
Zou hier nog iets aan te doen zijn of is het afdeling: grof vuil :?
Alvast bedankt voor de hulp *D

Verwijderd

Heb je ipv de cartridge, de printkop al eens vervangen ?
Volgens mij staat het aantal keer dat het ledje knippert ook voor een bepaalde foutcode, zou je even moeten zoeken met google of bij canon zelf.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 23:48 schreef Heko het volgende:
Heb je ipv de cartridge, de printkop al eens vervangen ?
Volgens mij staat het aantal keer dat het ledje knippert ook voor een bepaalde foutcode, zou je even moeten zoeken met google of bij canon zelf.
de led knippert constant en er staat niets op google of canonsite. Printerkop is het imo ook niet. Ik denk dat ik maar een nieuwe ga halen

Verwijderd

Printkop is aan vervanging toe,
kan zijn dat hij gewoon versleten is.
reinig hem anders eens (kun je doen door alleen de kop een tijdje op een vochtige doek te zetten)

• m1ch3lb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-07-2022
Ik heb ook precies hetzelfde probleem, hij doet ook geen ruk meer, en dat was volgens me pa ook de printkop versleten.

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 10:32

Quicksilver

Catch these hands

Ik heb er ook een gehad ;) en nu dus niet meer ik gebruik hem als paper-weight... had ook precies hetzelfde probleem en bij canon wisten ze ook niet wat er aan de hand was...

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 13:44 schreef Quicksilver het volgende:
Ik heb er ook een gehad ;) en nu dus niet meer ik gebruik hem als paper-weight... had ook precies hetzelfde probleem en bij canon wisten ze ook niet wat er aan de hand was...
lijkt me sterk dat ze bij Canon niet wisten wat er ana de hand was, dit is overduidelijk het printkop probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 10:25 schreef enigma het volgende:
Printkop is aan vervanging toe,
kan zijn dat hij gewoon versleten is.
reinig hem anders eens (kun je doen door alleen de kop een tijdje op een vochtige doek te zetten)
hmm, ik zal het eens proberen. Maar een nieuwe halen ofzo heb ik geen zin in ;). Dan maar een nieuwe printer ;)

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem, alleen dan zonder
die geluidjes

Hij gaat gewoon aan, alles werkt, dan print ie en dan gaat
ie ook printen, alleen er komt geen inkt op papier...

Is dit dan ook het printerkop probleem?

• Ruud2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 19:31

Ruud2001

a.ka. Ruud2000

Op zaterdag 18 mei 2002 13:55 schreef enigma het volgende:

[..]

lijkt me sterk dat ze bij Canon niet wisten wat er ana de hand was, dit is overduidelijk het printkop probleem ;)
Had ie jou maar aan de lijn gehad had :+

Maaruh, hoe oud is de printer, want op de BJC4300 zit 3 jaar garantie, dus voordat je 'm wegknikkert toch ff eerst checken denk ik dan ;)

"Imagination is more important than knowledge" - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 21:27 schreef Ruud2001 het volgende:

[..]

Had ie jou maar aan de lijn gehad had :+

Maaruh, hoe oud is de printer, want op de BJC4300 zit 3 jaar garantie, dus voordat je 'm wegknikkert toch ff eerst checken denk ik dan ;)
of jouw Ruud :P
zit inderdaad 3 jaar garantie op die printer, maar op de printkop zit 45 dagen
Pagina: 1