Toon posts:

[PHP] str_replace sneller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
even een kort vraagje, ik maak gebruik van str_replace voor de smilies op mijn forumpje, alleen valt me nu op dat het apart replacen van elk tekentje en bijbehorend plaatje erg veel tijd inneemt:
PHP:
1
<?$message = str_replace("|:(", '[img]"images/emoticon10.gif">',[/img]:)", '[img]"images/emoticon7.gif">',[/img]', "$message");// enz.?>

kan dit korter :? search/manuel stond niet precies wat ik wilde weten :(

Verwijderd

qua syntax:
PHP:
1
<?$vervang = array(":)",":(");$in = arary("smile","cry");$uitvoer = str_replace($vervang,$in,$invoer);?>

qua snelheid? met preg misschien. maar over het algemeen zal het smilies vervangen zeker geen probleem qua snelheid opleveren.

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
In een array of met een preg is niet sneller. Vooral voor zulke simpele zut zal preg niet sneller zijn.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
justsomeone2002: alleen valt me nu op dat het apart replacen van elk tekentje en bijbehorend plaatje erg veel tijd inneemt
:D

Waar baseer je dit op :?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:02 schreef TimD het volgende:
qua syntax:
PHP:
1
<?$vervang = array(":)",":(");$in = arary("smile","cry");$uitvoer = str_replace($vervang,$in,$invoer);?>

qua snelheid? met preg misschien. maar over het algemeen zal het smilies vervangen zeker geen probleem qua snelheid opleveren.
tja inderdaad, qua snelheid zal het jammergenoeg niet heel veel uitmaken, dit is alleen om het geheel iets korter te houden handig....

Verwijderd

Het lijkt me dat je dan wel extreem veel tekst moet doorzoeken als het echt lang duurt. En wat versta je onder lang? 100ms? 3 seconden?

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 21:57 schreef Cheatah het volgende:
Het lijkt me dat je dan wel extreem veel tekst moet doorzoeken als het echt lang duurt. En wat versta je onder lang? 100ms? 3 seconden?
lang is idd 3-4 seconden voor meerdere berichten, bijvoorbeeld op een forum waar op 1 pagina 50 posts staan, die moeten dan allemaal door die str_replace heen. haal ik dat hele gedeelte weg dan is het 1 seconde, doe ik het erbij dan is het 3-4 seconden.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 21:59 schreef justsomeone2002 het volgende:

lang is idd 3-4 seconden voor meerdere berichten, bijvoorbeeld op een forum waar op 1 pagina 50 posts staan, die moeten dan allemaal door die str_replace heen. haal ik dat hele gedeelte weg dan is het 1 seconde, doe ik het erbij dan is het 3-4 seconden.
En als je dat nu eens alleen deed bij het editen of posten?

Een tabel posts met een kolom geparste en ongeparste tekst? Bij een viewtopic geef je de geparste data, met HTML en alles dus, en bij een edit geef je de originele post?

Het lijkt mij dat dat bij kleine, maar vooral ook grote fora de performance grandioos beinvloedt. Dan hoef je alleen bij een post of edit maar te replacen, en dan 1 post tegelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 22:03 schreef Cheatah het volgende:

[..]

En als je dat nu eens alleen deed bij het editen of posten?

Een tabel posts met een kolom geparste en ongeparste tekst? Bij een viewtopic geef je de geparste data, met HTML en alles dus, en bij een edit geef je de originele post?

Het lijkt mij dat dat bij kleine, maar vooral ook grote fora de performance grandioos beinvloedt. Dan hoef je alleen bij een post of edit maar te replacen, en dan 1 post tegelijk.
woei dat is idd goed idee, had ik eerst wel gedaan ja.... dat had ik toen afgeschaft omdat het dan weer moeilijk was met posts editen.... maar dan zou je em gewoon weer omgekeerd kunnen doen... tja dit is een idee, maar er was nog een reden dat ik dit niet wilde, kan er niet zo gauw meer opkomen wat het was....

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 22:07 schreef justsomeone2002 het volgende:
woei dat is idd goed idee, had ik eerst wel gedaan ja.... dat had ik toen afgeschaft omdat het dan weer moeilijk was met posts editen.... maar dan zou je em gewoon weer omgekeerd kunnen doen... tja dit is een idee, maar er was nog een reden dat ik dit niet wilde, kan er niet zo gauw meer opkomen wat het was....
Je kan altijd nog 2 versies opslaan, eentje met UBB-tags, smilies, etc. En eentje zonder (voor het editen).

• WouZz
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

WouZz

Elvis is alive!

Weet je zeker dat je niet nog een eregi_replace() over je posts heen haalt? Zo jah, schakel die een uit, want die kan nog wel eens erg langzaam worden. Een paar str_replaces kunnen namelijk echt niet een verschil van 3-4 seconden uitmaken... Of je moet MB's aan text hebben.. of een p75 als server..

On track

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 23:38 schreef WouZz het volgende:
Weet je zeker dat je niet nog een eregi_replace() over je posts heen haalt? Zo jah, schakel die een uit, want die kan nog wel eens erg langzaam worden. Een paar str_replaces kunnen namelijk echt niet een verschil van 3-4 seconden uitmaken... Of je moet MB's aan text hebben.. of een p75 als server..
P233 :7

• Tom-Eric
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03-2025
Laat je nu het forum de tekens veranderen of doe je dit al bij het posten van een berichtje, want het lijkt mij handiger om gewoon bij het posten van een berichte dit te veranderen.

i76 | Webdesignersgids | Online Gitaarlessen & Muziekwinkels

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 18 mei 2002 13:04 schreef TheMightyTumTum het volgende:
Laat je nu het forum de tekens veranderen of doe je dit al bij het posten van een berichtje, want het lijkt mij handiger om gewoon bij het posten van een berichte dit te veranderen.
ja dit heb ik nu gedaan, en bij het editen zet ie de plaatjes weer terug naar tekens.

• De-Fault
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-10-2025
bij mijn site kun je smilies als gebruiker zijnde als optie uitschakelen, dan is str_replace na posten ook erg lastig.

• TheOneLLama
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-01-2022

TheOneLLama

A llama like no llama before

Op vrijdag 17 mei 2002 20:02 schreef TimD het volgende:
qua syntax:

.. stukje code ..

Als PHP een beetje normaal in elkaar zit (ken het niet echt) is dit natuurlijk *wel* sneller. In de code van de poster moet ie iedere keer opnieuw de string kopieren en hier maar 1 keer (mits die functie een beetje normaal geschreven is door de makers van PHP, zo niet.. misschien dat je dat ff voor ze kan doen en submitten? :) ).

Opera OpenOffice.org Jabber Psi jabber://llama@mordax.com

Pagina: 1