[PHP/?JS?] Systeem voor loggen aangeklikte links

Pagina: 1
Acties:

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-08 12:42
Ik ben van plan een systeem te maken voor mijn school, daarbij kunnen leerlingen een project doen via verschillende stappen.

Een van die stappen is het opzoeken van informatie, het is hierbij de bedoeling dat leerlingen de zoektermen invullen in een formulier en een zoekmachine aankruisen. Daarna kunnen ze via die zoekmachine een site bezoeken (duh). Hierbij zou ik graag willen dat automatisch geregistreerd wordt welke link ze aanklikken, die zal dan autom. in de bronvermelding verschijnen.

Mijn vraag: Is het mogelijk deze links te registreren m.b.v. PHP (de taal waarin het systeem wordt geschreven), JavaScript of een andere manier.

Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft,

BVD,

Karst

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
Ja.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je kunt alleen de links verzamelen die op je eigen pagina staan. Je zou bijvoorbeeld elke link kunnen verwijzen naar een exit script met als parameter de werkelijke link. Dat exit script slaat de link op en verwijst de browser door naar de werkelijke link.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• snoopy
Het gaat erom dat wordt geregistreerd wat iemand bij een zoekmachine aanklikt.

Het mag ook dat ie een lijst aanmaakt van alle sites die de zoekmachine geeft en dat je zelf kan aankruisen welke je gebruikt hebt.

Is het btw ook niet mogelijk een 2e frame toe te voegen (als bij hotmail), waarin je een knop hebt die de link opslaat?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:17
snoopy:
Het gaat erom dat wordt geregistreerd wat iemand bij een zoekmachine aanklikt.

Het mag ook dat ie een lijst aanmaakt van alle sites die de zoekmachine geeft en dat je zelf kan aankruisen welke je gebruikt hebt.
Hmm, zoals Janoz al zegt: je kan alleen eigen pagina's registreren.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Dan zul je een proxy achtig iets moeten gaan bouwen. Er is geen makkelijkere manier denk ik.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• snoopy
Is het ook niet mogelijk dat je 2 frames hebt en dat het ene frame registreert welke pagina de andere bekijkt of zoiets? Heb nl. totaal geen verstand van JS.

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 19:38 schreef snoopy het volgende:
Is het ook niet mogelijk dat je 2 frames hebt en dat het ene frame registreert welke pagina de andere bekijkt of zoiets? Heb nl. totaal geen verstand van JS.
Javascript is zodanig beveiligd dat je alleen aan dingen van hetzelfde domein kunt komen. Je kunt dus geen properties van een document op een ander domein opvragen of veranderen.

Verwijderd

Ja dat kan je heel makkelijk doen via php.
gebruik gewoon $HTTP_REFERER.
code:
1
2
$query_insert_referrer = "insert into banners ( url, hits, tijd ) values ('".$HTTP_REFERER."', ".$hits.", '".$complete_tijd."'  )";
$result_referrer = mysql_query( $query_insert_referrer, $db_link );

in dit stukje code log ik de urls waar mensen vandaan komen (gebruikte het omdat we banner advertenties hadden uitstaan via een banner exchange om te kijken welke sites het effectiefst waren)

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 19:51 had IceFlame niet goed gelezen.
En hoe wou jij met je referer script kijken welke link iemand op bijvoorbeeld google.com heeft aangeklikt? Juist.

En het kan ook niet met Javascript. Punt.

Bouw een server-side script dat de resultaten bij google ophaalt, en op een pagina op je eigen domein weergeeft. Dan kun je bijhouden wie wat klikt.

Verwijderd

yoo cheatah lekker behulpzaam komen we weer over niet? :Z
Een van die stappen is het opzoeken van informatie, het is hierbij de bedoeling dat leerlingen de zoektermen invullen in een formulier en een zoekmachine aankruisen. Daarna kunnen ze via die zoekmachine een site bezoeken (duh).
wat ik hieruit begrijp is dat de leerlingen op ZIJN site een link aanklikken NA het invullen van de zoek criteria en deze wil hij loggen.

Dat kan je dus mooi wel afvangen met een http_referer!

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:10
Je kan met javascript links maken die een form submitten. Beetje omslachtig zou ik zeggen om om elke link een form te bouwen, maar misschien een idee?

Verwijderd

je kan de resultaten van bijv. google fetchen, en dan die html met regexps aanpassen zodat elke link van www.website.nl naar www.jouwsite.nl/script?url=www.website.nl wordt veranderd. zo zou je het dan kunnen loggen.

• snoopy
Hoe is het dan mogelijk de output van Google ofzo te capturen/fetchen ?

Welk(e) commando('s) moet ik hiervoor gebruiken, ik heb namelijk geen ervaring met het capturen van pagina's in PHP

• nulkelvin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06-2021

nulkelvin

ehmm is er nog koffie?

ik wilde dat ik eens een coole sig. kon bedenken.

Pagina: 1