Hoe lang (in jaren) kan dit D600@950 op 2.26 volt

Pagina: 1
Acties:

• Sogree
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 03:04

Sogree

..::te huur::..

Topicstarter
Deze Duron is unlocked. Vio staat op max. en de bus op 100. Hij zit op een gemodificeerde A7V (1.01) met bios 1004c. Het maximale voltage wat het bord kan geven is nu 2.31V (bios). Hij wordt nu stressed 73 graden. Koeler is een ALPHA6035MFC (23 CFM) met artic silver. Ook op de VIA-chipset zit artic en een koeler. Verder is de IC boven de dipswitches ook voorzien van artic + een koelblokje.

Mijn doel was het bereiken van 1000Mhz. Ik heb dit behaald door met nog wat extra weerstandjes het max. voltage naar 2.33 te brengen. WindowsME start dan wel gewoon op (bij 2.31 niet, BSOD :< ) Hij wordt dan stressed 76 graden (koetjes :> ) Op deze snelheid loopt hij niet stabiel, 3dmark begint wel maar valt na een tijdje valt hij gewoon terug in windows (hij blijft in de normale 2D omgeving niet hangen, maar daar zit ik maar weinig) Dus 1000Mhz is niet stabiel. 950 bij 2.26v daarintegen wel. Hier draait hij nu dus al enkele dagen op. Mijn tempsensor zit tegen de core met artic, dus de meting is goed. (een opmerking: de sensors van asus geven standaard 7.5 graad te veel aan (houd hem maar onder je oksel, ik zou niet meer moeten leven met mijn 44,5 graad celcius ;) ).

Conluderend: Mijn A7V is uitstekend uitgerust voor oc'en, alleen de DURON wil niet. Op het standaard voltage (1.85) loopt hij max. 850, 98% stabiel.

Mijn vraag nu: Ik ben er van overtuigd dat het voltage bij mij de limiterende factor is. Toch wil ik de 1gig bereiken. Hiervoor zal het voltage naar 2.35 a 37 moeten. De temp zal waarschijnlijk 80 graden worden.
HOELANG verwachten jullie dat deze duron leeft???? (Als hij het 6 maanden uithoud vind ik het al best)

vraag 2: zijn er mensen die ook de modificatie hebben toegepast, en nog hoger hebben gedurfd?

Vraag 3: Tips om temp en voltage omlaag te krijgen zijn altijd welkom!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>HOELANG verwachten jullie dat deze duron leeft????[/quote]Gokje : een week of 3, met veel geluk 4 ?

Virussen? Scan ze hier!

• harrie_1
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 10:21

harrie_1

Dreanor Horde NL

en dan terug naar de winkel brengen en garantie claimen! :P

Merkez

• Crazyhorse
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 11:52
Ik ben het met Wildhagen eens.

Ik zou alvast een nieuwe bestellen! ;)

Verwijderd

ik heb gisteren ook mijn a7v aangepast
en heb mijn duron600@1066 draaien bij
2.06 volt stabiliteit is echter 85%
hij loopt steeds vast en geeft dan een EXPLORER ERROR ................why.?????
temp is ook hoog +/- 62 met koe...
nog meer mensen die wat tips hebben
B.T.W. op 1000mhz = i 99% stabiel

• Sogree

Sogree

Topicstarter
Jongens, ik vroeg het in jaren, niet in weken ;>

nee, even serieus, geven jullie het echt maar zo kort? Ik draaide deze proc eerst met een gewone coolermaster en toen haalde hij ook al 68 graden (zonder artic).

Het verhaal met het gaan lopen van moleculen tussen de processorbaantjes, dat duurt toch zeker een jaar?, en als iets doorbrand, gebeurd dat toch direct?

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom ga je niet naar de winkel voor een DURON 700 :) dan hebbie voor weinig een cpu die bijna zeker de 1000 Mhz wil halen en hij hoeft niet zo onwijs heet te worden...

Dan wel als deze kapot is pas :):)

Post wel ff hoelang die het volgehouden heeft :)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08 12:07
Ja ik zou ook een nieuwe kopen, beetje lullig trouwens want mij duron 600 kan met standaard koeler de 900 nog wel aan (met kast open) en dan wordt ie volgens mij een graad of 60

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-08 16:02
beetje offtopic, maar zie het staan. Is het beter om je kast open te hebben? Heb em nu open staan, maar wil er straks 3 extra coolers in zetten ( 2 bovenin bij de harde schijven en 1 onderin voor airflow richting voeding, tis een HQ-08), is het dan ook nog beter, want de airflow lijkt me dan wel weg.

Flickr | Lego collectie

Verwijderd

Sogree, je bent nu dus je CPU aan het slopen.
Dat ding zal met deze temperaturen niet lang mee gaan. In jaren uitgedrukt (wat je vroeg) 0,3

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 20:02 schreef bjck het volgende:
Waarom ga je niet naar de winkel voor een DURON 700 :) dan hebbie voor weinig een cpu die bijna zeker de 1000 Mhz wil halen en hij hoeft niet zo onwijs heet te worden...

Dan wel als deze kapot is pas :):)

Post wel ff hoelang die het volgehouden heeft :)[/quote]Pffffff sommigen snappen het nog steeds niet.
de duron600 is in principe hetzelfde als de 700. ze zijn alleen geslecteerd op de kwaliteit. dus met 700 heb je idd meer kans van slagen. Maar ik heb het nu al meegemaakt dat mijn 600 hoger kan dan een 700 van iemand anders (beide durons)
van mij geeft beeld enzo op 1000 terwijl de 700 dit weigerde

ik heb nu duron600@900 met 1.8V (kan ook stabiel met 1.75, maar geen zin om jumpers weer te verplaatsen) en een globalwin FKP32
idle-42
stressed-53

hmm maar om je vraag te beantwoorden. je hebt een klote duron als hij niet eens op 950 stabiel draait zonder gemodificeerde a7v. Ik denk zelf ook niet dat hij erg lang meegaat. maar je kan er wel een tijdje op vooruit. maar ik denk ook niet dat je dat klein beetje snelheidswinst zal merken.
je merkt het alleen als je een benchmark draait en die cijfertjes (de uitkomst) er van leest. als je je cpu op 850 zou draaien en iemand anders zou zeggen dat het een 1066 is, (en je heb niet de mogelijkheid in de bios ofzo de clocksnelheid te zien)dan durf ik te wedden dat je het verschil niet merkt tussen die 1066 en de 850.
het enigste is dat je grote verhalen ermee kan vertellen

• seppie
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 30 september 2000 20:58 schreef TAG_Speedy het volgende:
beetje offtopic, maar zie het staan. Is het beter om je kast open te hebben? Heb em nu open staan, maar wil er straks 3 extra coolers in zetten ( 2 bovenin bij de harde schijven en 1 onderin voor airflow richting voeding, tis een HQ-08), is het dan ook nog beter, want de airflow lijkt me dan wel weg.[/quote]Je kast open laten staan werkt het beste qua koeling, maar het is niet aan te raden voor je apparatuur, daar komt stof in enzo...

Met een goede airflow is de temp redelijk laag hoor...

Don't You stare there, Operate!

• Helldesker
  • Laatst online: 12-05 20:17
Zonder al te lullig te willen doen. >:) Mijn Duronnetje 600 haalt de 950 wel. >:) Met 1.85 volt. Wordt dus ook niet zo belachelijk warm. ( 60 graden max.) meestal 51 graden idle en 58 met koetje. Maar om hem wat langer dan een maand te laten leven wil ik eerst een betere koeler voordat ik hem over de 1 GHz schop. Ennuh idd de Duron 600 = een Duron 650 = een Duron 700 enz. Allemaal dezelfde proc. >:)

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-07 09:56
Ik denk dat je een beetje pech hebt met je Duron. Mijn Duron700 loopt 1GHz op 1.6volt (KT7, dus eigenlijk 1.67v), zit ook nog gewoon een standaard Coolermaster fannetje op. Wordt 51graden met koe. Kreeg hem nog gepost op 1100MHz met zelfde voltage, maar om heel eerlijk te zijn ben ik wel tevreden nu ;) (1050MHz bijna stabiel zelfde voltage).
Maar een klasgenoot van me, kocht ook een Duron700 met een KT7, en krijgt 'm echt niet verder dan 850MHz met 1.8v. Kreng wordt ook veels te heet dan.

Ik zou zeggen: Verkoop je Duron, of laat 'm nu verfikken (geen idee hoe lang ie 't volhoudt, kan tot morgen zijn, of een jaar).
En koop een 700, grote kans dat jij 'm met zulke extreme voltages makkelijk op 1.1GHz krijgt.

Oh, trouwens, ik las bij de specificaties van de Duron dat hij 90(!) graden heet mag worden? Het lijkt me sterk, maar het stond er wel (fahrenheit misschien?).

• Sogree

Sogree

Topicstarter
Maar wat maakt die processor nou dood?
Hierbij in de gaten houden dat Durons (volgens de AMD pdf-file specificaties) 90 graden kan worden, en het feit dat de metingen 7,5 graad lager zijn dan aangegeven

is het een te hoge temperatuut of te veel voltage?

(stel ik zet hem op 600 met 2.2 volt, temp is dan 48) oftewel hoog voltage maar niet een te hoge temp gaat hij dan ook stuk?

wat ik probeer te zeggen is: er is een verband tussen de temp en het voltage, als die temp nou onder de door de fabrikant gespecificeerde waarde blijft, maar het voltage wel veel hoger is, sterf hij dan ook?
(oftewel de koeling is voldoende om de warmte die geproduceerd wordt door het hoge voltage gehalte af te voeren)

Verwijderd

ik dnek dat ie het opzich wel een tijdje volhoud. Kijk maar naar bijvoorbeeld de Celron 300A daarvan draait ook nog 95%. Op de oude athlon(die ook warmer werd)kon je ook tot 2.3 gaan. Maar ik denk dat je beter je heatsink kan ducten en zeker wat extra casefans kan gebruiken. Draai ook eens de fan op je heatsink om. om te kijken of ie dan beter koelt. Of nog beter bestel(bij OC-shop) een Delta 60HP fan voor je heatsink die geeft 15CFM meer dus kan de warmte nog sneller afvoeren. Veel succes!
ow ja heb je nog garantie(de 8dagen shit ofzo) dan kun je nog terugbrengen en ruilen zonder dat ze vragen stellen. Dan neem je een nieuwe 600 of douw er 100 piek bij en neem een 700.

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 16:37

Mex

Mijn duron 600@950 graad of 50
Afbeeldingslocatie: http://members.brabant.chello.nl/~rschouten/Bench@951.jpg
Komende week komt als het goed is m'n Attech koeler binnen :):)

• Mastermind
  • Laatst online: 02-08 20:09
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Maar wat maakt die processor nou dood?
Hierbij in de gaten houden dat Durons (volgens de AMD pdf-file specificaties) 90 graden kan worden, en het feit dat de metingen 7,5 graad lager zijn dan aangegeven [/quote]Zie het als het draadje van een gloeilampje. als je daar teveel spanning op zet brandt die ook door!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
2.26 volt maakt die duron dood. Dat is dus echt veels te veel. Met extreme koeling kan het, maar dan hebben we het over Vapochill of beter.

Die 90 graden is Tj, oftewel de junction temperature, oftwel de temperatiuur intern in de die. Die ligt zowiezo nog een 10-20 graden hoger dan wat je sensor aangeeft.

Met die 2.26 volt gebeurt die elektromigratie dus ook veel sneller dan normaal -- dat lijkt me logisch: meer spanning, meer druk, dus meer en snellere migratie.

Het verbaast me nog dat hij niet gewoon in een keer dood is. Geeft wel aan dat ze flink wat reserve hebben, een Coppermine op 2.26 heeft dan al lang z'n laatste adem uitgeblazen.

Over de speedgrade-mythe: Ik heb in mijn diverse durons nooit enig bewijs ontdekt voor de stelling dat snellere durons beter te overklokken zijn.

• SiErRa
  • Laatst online: 30-08 13:56
mijn duron700 loopt nu 950 op 50 idle met
een chrome orb op 1.8 volt
met koe iets van 56
Pagina: 1