Deze Duron is unlocked. Vio staat op max. en de bus op 100. Hij zit op een gemodificeerde A7V (1.01) met bios 1004c. Het maximale voltage wat het bord kan geven is nu 2.31V (bios). Hij wordt nu stressed 73 graden. Koeler is een ALPHA6035MFC (23 CFM) met artic silver. Ook op de VIA-chipset zit artic en een koeler. Verder is de IC boven de dipswitches ook voorzien van artic + een koelblokje.
Mijn doel was het bereiken van 1000Mhz. Ik heb dit behaald door met nog wat extra weerstandjes het max. voltage naar 2.33 te brengen. WindowsME start dan wel gewoon op (bij 2.31 niet, BSOD :< ) Hij wordt dan stressed 76 graden (koetjes
) Op deze snelheid loopt hij niet stabiel, 3dmark begint wel maar valt na een tijdje valt hij gewoon terug in windows (hij blijft in de normale 2D omgeving niet hangen, maar daar zit ik maar weinig) Dus 1000Mhz is niet stabiel. 950 bij 2.26v daarintegen wel. Hier draait hij nu dus al enkele dagen op. Mijn tempsensor zit tegen de core met artic, dus de meting is goed. (een opmerking: de sensors van asus geven standaard 7.5 graad te veel aan (houd hem maar onder je oksel, ik zou niet meer moeten leven met mijn 44,5 graad celcius
).
Conluderend: Mijn A7V is uitstekend uitgerust voor oc'en, alleen de DURON wil niet. Op het standaard voltage (1.85) loopt hij max. 850, 98% stabiel.
Mijn vraag nu: Ik ben er van overtuigd dat het voltage bij mij de limiterende factor is. Toch wil ik de 1gig bereiken. Hiervoor zal het voltage naar 2.35 a 37 moeten. De temp zal waarschijnlijk 80 graden worden.
HOELANG verwachten jullie dat deze duron leeft???? (Als hij het 6 maanden uithoud vind ik het al best)
vraag 2: zijn er mensen die ook de modificatie hebben toegepast, en nog hoger hebben gedurfd?
Vraag 3: Tips om temp en voltage omlaag te krijgen zijn altijd welkom!
Mijn doel was het bereiken van 1000Mhz. Ik heb dit behaald door met nog wat extra weerstandjes het max. voltage naar 2.33 te brengen. WindowsME start dan wel gewoon op (bij 2.31 niet, BSOD :< ) Hij wordt dan stressed 76 graden (koetjes
Conluderend: Mijn A7V is uitstekend uitgerust voor oc'en, alleen de DURON wil niet. Op het standaard voltage (1.85) loopt hij max. 850, 98% stabiel.
Mijn vraag nu: Ik ben er van overtuigd dat het voltage bij mij de limiterende factor is. Toch wil ik de 1gig bereiken. Hiervoor zal het voltage naar 2.35 a 37 moeten. De temp zal waarschijnlijk 80 graden worden.
HOELANG verwachten jullie dat deze duron leeft???? (Als hij het 6 maanden uithoud vind ik het al best)
vraag 2: zijn er mensen die ook de modificatie hebben toegepast, en nog hoger hebben gedurfd?
Vraag 3: Tips om temp en voltage omlaag te krijgen zijn altijd welkom!