watercooling n00b vraagejs

Pagina: 1
Acties:

• Consequator
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-10-2025
ik weet niet zeker of dit het goeie forum is ervoor, maar ik wil even wat advies hebben over het inbouwen van waterkoeling in mijn kast aangezien ik daar echt geen ervaring mee heb. }:O
ik heb een antec sx 120 full tower (http://www.antec-inc.com/en_fulltower.html) waarvan beide 3,5" rekken onderin gevuld zijn met hd's en 4 van de 6 5,25" zit wat in.
nou zat ik te denken om er gewoon zo'n kant en klaar zenfu zetje in te bouwen voor alleen de cpu(p4 northwood s478) alleen ik heb geen idee waar ik alles het beste kwijt kan..
Ik denk zelf dat de tank met pomp wel boven de voeding kan en dan de radiator aan de buitenkant bovenop oid.
helemaal op de bodem is ook nog ruimte maar ik heb geen idee hoe groot die tank / radiator dingen eigelijk zijn.
kan je als je waterkoeling hebt wel de kast op z'n kant leggen nog (terwijl hij uit is) dit aangezien ik hem nog wel eens heen en weer sleep ;)

Verwijderd

ik zou de pomp en watervat buiten je kast plaatsen, dan hou je ook meer ruimte in je kast. zo ver ik weet maak het niets uit hoe de je kast word neergezet( staand/liggend) wel zou dit uitmaken wanneer je een watervat in je pc zet, omdat je dan zit met de kans dat je lucht aanzuigt.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op vrijdag 17 mei 2002 19:25 schreef kaasie het volgende:
ik zou de pomp en watervat buiten je kast plaatsen, dan hou je ook meer ruimte in je kast. zo ver ik weet maak het niets uit hoe de je kast word neergezet( staand/liggend) wel zou dit uitmaken wanneer je een watervat in je pc zet, omdat je dan zit met de kans dat je lucht aanzuigt.
ik zou hem toch in de kast maken!! makkelijker met vervoeren! maar ja moet je resevoir waterdicht maken! dat scheelt al een hoop! ik heb een tuppeware bakje water dicht!(nou bijna) er zit een ontluchtings gaatje in van 1 mm, plakbantje erop en met een naald daar nog eens ingeprikt! dat is heel water dicht! kan mijn pc op z'n zijkant leggen!
met de doos dan See topic [topic=495778/1]

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 19:16 schreef Consequator een verhaaltje
Er zijn hier mensen die die hele waterkoeling in een miditower krijgen, dan moe jij toch wel met een beetje mod-werk dat hele zaakje in een FULLTOWER (met een hele hoop ruimte onder je harddrives en vooral boven je voeding!!!) krijgen?? :?