Asus A7M-266D dood na flashen 1006

Pagina: 1
Acties:

• Raskal
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 10:54
Ik heb mijn Asus A7M-266D mobo geflasht van 1005 naar 1006. Ik heb de upgrade van de asus site afgetrokken. Na een gelukte flash (met aflash) vanuit Dos, heb ik gereboot. Nu doet mijn mobo niets meer, behalve wat loze piepjes geven. Op mijn scherm is niets meer te zien dan zwart. Wie kan mij hiermee helpen? Ik heb mijn bioschip er al uit gehad, incl. de batterij, Ram en videokaart.
Is mijn bord nog te redden?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je kunt bij asus waarschijnlijk gewoon een nieuw BIOS chippie aanvragen (kost je wel geld). Daarmee zou het mobo weer gewoon moeten werken :)

• Raskal
Bedankt, maar hoe weet ik of hij echt niet meer te reanimeren is?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Heb je al de bios CMOS gereset!!! Doe dat eens, weet bijna zeker dat dat het is!!!

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Raskal
Hoe moet ik mijn bios cmos resetten? Ik ben een beetje een newbie.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 18:49

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Op vrijdag 17 mei 2002 18:49 schreef Raskal het volgende:
Hoe moet ik mijn bios cmos resetten? Ik ben een beetje een newbie.
Pak je manual en kijk waar je die jumper kunt vinden op het mobo.

(p.s vraag me af wat een newbie met een A7M266 dual moet, maar ja)

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
heb je de cpu via de jumpers ingesteld?
bij mij leek het mobo dood toen ik de jumpuers op auto had staan, toen ik de jumpers insteldvoor m'n cpu werkte hij goed.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Raskal
Ik mail dit voor een vriend die nu telefonisch aan de lijn zit. Zoals je merkt doet mijn mobo het prima. Alvast bedankt.

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Er is een site waar je je chippie op nieuw kan laten flashen.

Heb ik ook eens nodig gehad, gast woont in nederland: http://www.flashbios.org/

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Op vrijdag 17 mei 2002 18:55 schreef Raskal het volgende:
Ik mail dit voor een vriend die nu telefonisch aan de lijn zit. Zoals je merkt doet mijn mobo het prima. Alvast bedankt.
Nog een 'a' extra in je nick en ik heb een verklaring, maar nu snap ik er niks meer van :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Raskal
Sorry voor de verwarring. Maar hoe moet ik die cmos nu resetten? In de manual staat niet echt veel.

• hefaistos
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:56

hefaistos

feestelijk gehandicapt

Ik zou zeggen: lees je manual er goed op na, en dan met name het stukje over de jumpers. En ook het stukje over de bios.

Echte mannen die eten geen honing, die kauwen op bijen.
De edelmoedigste GOT'er ooit!!

• Abbadon
Op vrijdag 17 mei 2002 19:03 schreef Raskal het volgende:
Sorry voor de verwarring. Maar hoe moet ik die cmos nu resetten? In de manual staat niet echt veel.
Blz 53, pc uit (stroom er helemaal af) vervolgens de twee CLRTC puntjes paar seconden kortsluiten (schroevendraaier of wat dan ook, als het maar geleidend is), pc aan het stroom, aanzetten en klaar (althans, da's de manier om je CMOS te clearen, of het dé oplossing voor jouw probleem is, is wat anders).

Verwijderd

waarom doet iedereen in godesnaam zo xtreem moeilijk....ligt het aan mij of hebben de meste mensen echt totaal geen verstand van zaken....

cmos resetten doe je ofwel met een jumper idd maar het kan ook door de baterij van je mobo iets van 10 min eruit halen.....wie kwam met het briliante plan om het kort te sluiten.....over newbe's gesproken |:(

• Abbadon
Op vrijdag 17 mei 2002 21:07 schreef Labius_Caesar het volgende:
..wie kwam met het briliante plan om het kort te sluiten.....over newbe's gesproken |:(
Niet zo hoog van de toren blazen manneke, dit staat letterlijk in de Asus manual: "(2)Short the solder points,...".

Je hebt nu eenmaal mensen die eerst lezen en dan doen, en je hebt mensen die eerst schreeuwen, zichzelf potsierlijk op de borst kloppen, andere mensen op een misplaatste manier bejegenen, niet lezen... en na verloop van tijd er achter komen dat ze tóch beter hadden kunnen lezen <font size=1>Mag jij raden onder welke categorie ik jou schaar :{ </font>

• Argos
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 20:49
Dos draaien Himen.sys geladen en daarna Flashen. Dan kan je je computer weg gooien of een Bios chip vervangen.

:?

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50
waarom doet iedereen in godesnaam zo xtreem moeilijk....ligt het aan mij of hebben de meste mensen echt totaal geen verstand van zaken....

cmos resetten doe je ofwel met een jumper idd maar het kan ook door de baterij van je mobo iets van 10 min eruit halen.....wie kwam met het briliante plan om het kort te sluiten.....over newbe's gesproken |:(
10 minuten is wel erg lang hoor.
10 seconden is beter.

De meeste Asus mobos zijn dan al gereset.

Als je je ASUS mobo niet meer aan de praat krijgt kun je hem zo opsturen via je leverancier/winkel.

Asus zet je er zo een nieuwe bios in.

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-08 20:50

..wie kwam met het briliante plan om het kort te sluiten.....over newbe's gesproken |:(
}:O

Das wel vaker zo bij Asus mobo's.

Gewoon ff simpel 2 soldeerpuntjes als het ware met elkaar verbinden enkele seconden en reset.

Das net zo makkelijk als een jumper, alleen je moet er wel goed bij kunnen.
Pagina: 1