Toon posts:

xfree 4.x updaten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ,

Ik wil mijn Xfree updaten naar de versie 4.X
welke sources kan ik hiervoor het best voor gebruiken ??
ik heb in een vorige post een lijst gekregen , maar dat schijnt niet echt te werken

============================================================
1. voeg unstable/testing lines toe aan je /etc/apt/sources.list
2. draai apt-get update
3. draai apt-get install x-window-system (d8 dat het die wa,s apt-cache search voor het zoeken naar een programma)
4. installeer je nvidia drivers (liefst de .tar.gz)
(kernel soucres/headers kun je ook met apt binnenhalen)

ff mijn sources.list:

<knip>

deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian/ stable main non-free contrib
deb-src ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian/ stable main non-free contrib
deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free
deb-src ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian-non-US stable/non-US main contrib non-free

deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian/ testing main non-free contrib
deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian-non-US testing/non-US main contrib non-free

deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian/ unstable main non-free contrib
deb ftp://ftp.student.utwente.nl/pub/linux/debian-non-US unstable/non-US main contrib non-free

</knip>

============================================================

het kan een aantal ftp adressen niet bereiken , mijn bedoeling is dus om Xfree te updaten en daarna de nvidia drivers te installeren , zodat ik x een beetje normaal kan runnen
bij een goeie lijst kan ik dan apt-get update doen, of moet ik de pakketten zelf selecteren met deselect? zo ja welke?

help this newbie out , thnx!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 18:37 schreef Donnell het volgende:
Ik wil mijn Xfree updaten naar de versie 4.X
nofi, maar ik denk dat je beter eerst wat meer kan leren over versienummers enzo.. :)
of misschien begrijp ik het verkeerd?

En het installeren van een nieuwere versie betekent niet dat alles automatisch uit z'n eigen werkt.

Ik heb je vorige posts gelezen, maar ik denk zelf dat je beter wat meer kan gaan lezen in de handleiding(en) want straks dan heb je alles geinstalleerd/geupdate, blijkt het nog niet te werken, en zit je nog steeds met hetzelfde probleem..
weet ik uit eigen ervaring :P

(ik weet trouwens niets van Debian, sorry)

btw. Misschien kan je beter eerst Mandrake proberen ipv meteen in het diepe te springen met Debian?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb Mandrake hier op drie machines draaien , maar na aanraden van collega's , en mensen op het net ben ik Debian gaan installeren, ik vindt het een stuk leerzamer dan mandrake, dus ik wil hier toch mee verder, ik heb een aantal manuals goed doorgelezen, maar ik vindt niet altijd alles terug, so a little help would be preciated

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 17 mei 2002 19:11 schreef Donnell het volgende:
ik heb Mandrake hier op drie machines draaien , maar na aanraden van collega's , en mensen op het net ben ik Debian gaan installeren,
Wij raden iedereen Debian aan :P
ik vindt het een stuk leerzamer dan mandrake, dus ik wil hier toch mee verder, ik heb een aantal manuals goed doorgelezen, maar ik vindt niet altijd alles terug, so a little help would be preciated
Mjah, je eerste post klopt volgens mij helemaal :? Al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat 'ie de ftp-adresssen kan bereiken ;) Eventueel kun je een andere mirror pakken ofzo, die kun je vast zelf wel op www.debian.org vinden gok ik ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:58

deadinspace

The what goes where now?

Even voor de duidelijkheid:
Debian heeft 3 trees: Stable, testing en Unstable.
Jij hebt nu alledrie in je sources.list staan, dat is een beetje overbodig. Bovendien download hij zo van packages de nieuwste versie die beschikbaar is op de regels in je sources.list, wat in alle gevallen die van de Unstable tree zal zijn (behalve als een package niet in Unstable zit wat een enkele keer voor kan komen).

Verder zorgt 'apt-get update' ervoor dat apt van de servers in je sources.list de packages lists ophaalt (zodat apt weet welke versies beschikbaar zijn enzo) en zorgt 'apt-get dist-upgrade' ervoor dat alle geinstalleerde packages worden geupgrade naar de nieuwste versie die aan apt bekend is.

Maar ik stel voor dat je eerst beslist welke tree je wilt. Ik raad Testing aan (behoorlijke up-to-date software, maar niet zo bleeding edge als Unstable).

Verwijderd

Topicstarter
Ok thnx for the advice !
Pagina: 1