Toon posts:

[WinXP]MSN Messenger auto-login oplossing

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik had, net zoals heel veel tweakers, troubles met msn messenger. Per ongeluk 1x aangevinkt auto login en dan ben je de l#l

Ik zoeken naar een oplossing via de search op gathering, na heel veel zoeken uit eindelijk de oplossing bij elkaar gezocht.

De oplossing is voor WinXP Pro ENG version

[control panel]

[user accounts]

[kies jouw account]

[Under Related Tasks located on the left side of the window, click Manage my network passwords]

[Verwijder hier jouw username waarmee messenger standaard vervelend inlogt en "Passport.Net\*"]

[Let op, je moet ze beiden verwijderen anders werkt het NIET]

[Klaar ben je]

Zo ik hoop dat ik wat mensen blij heb gemaakt, misschien iets voor de Software Algemeen FAQ

Edit: Typo's

Verwijderd

Ik heb dit probleem met Auto-Login van MSN ook al een poosje. Ik heb Win Xp Pro, maar dan de Ned. Editie. Maar die verschilt niet veel van de Engelse en heb alles snel kunnen vertalen :) alleen.....bij het verwijderen van mijn E-mail adres en Passport.Net\* wil 'ie niet echt meewerken. Als ik mijn Emailadres en/of dat Passport gedoe selecteer en klik op 'verwijderen' doet 'ie gewoon simpelweg niks :? Heel vreemd.

Voor de gebruikers van de Ned. versie hieronder ff de vertaling van wat de topicstarter mededeelde over het stopzetten van AutoLogin. Ben benieuwd of het bij anderen XP ned.-gebruikers wel werkt.

• Start (Jaja, we beginnen simpel :P )
• Configuratiescherm
• Gebruikersaccounts
• Kies de gewenste Account (onderaan scherm)
• Onder 'Verwante taken' kies je: Netwerkwachtwoorden beheren
• Vervolgens je Emailadres en "Passport.Net\*" verwijderen

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 18:12 schreef Clyde het volgende:
...
Als ik mijn Emailadres en/of dat Passport gedoe selecteer en klik op 'verwijderen' doet 'ie gewoon simpelweg niks :? Heel vreemd.

...
Heb je alle rechten met het account waarmee je ingelogd bent?

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 18:28 schreef bokkel het volgende:

[..]

Heb je alle rechten met het account waarmee je ingelogd bent?
Ik ben ingelogd met een beheerderaccount Daarmee heb je feitelijk toch geen beperkingen.....of wel? Zo jah, waar kan dat ge-edit worden?

Verwijderd

^^^ :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 18:43 schreef Clyde het volgende:

[..]

Ik ben ingelogd met een beheerderaccount Daarmee heb je feitelijk toch geen beperkingen.....of wel? Zo jah, waar kan dat ge-edit worden?
Als beheerderaccount hetzelfde is als computer administrator (en dat lijkt me wel...) dan ben je correct ingelogd om wijzigingen uit te voeren.

Misschien moet je helemaal afsluiten en uit tray verwijderen voordat je accounts gaat dellen.

Verwijderd

Ik heb maar effe wat geklooit met het register, en volgens mij is het dit:

Download deze file

En voor de mensen die het niet vertrouwen:
code:
1
2
3
4
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MessengerService]
"Password.NET Messenger Service"=hex:

Dat staat erin. Getest onder Windows 2000, maar zal ook wel werken onder Windows XP, lijkt me :)

Laat a.u.b ff weten of het daadwerkelijk ook werkt bij WinXP.

Wat doet deze reg-tweak?
Simpel. Het haalt je wachtwoord weg (je wachtwoord wordt in die registersleutel opgeslagen), en daardoor automatisch ook het vinkje van 'Mijn naam en wachtwoord opslaan op deze computer'
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/vaagoh.for.president/msn/msn_aanmelden.gif
Dàt vinkje dus :)
Enjoy, folks!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op zondag 19 mei 2002 15:00 schreef VaagOH het volgende:
[..]
werkt :)
alleen moet ik GRRRR nou weer me MSN password op gaan zoeken |:( :+

Verwijderd

Hmmz... mooi! :D

/me vraagt zich af of er al een of ander decrypt-tooltje is om het wachtwoord uit te lezen uit die registersleutel...

Nee... GEEN warez-request, gewoon nieuwsgierigheid ;)

-- Dat zal wel een vrij simpele sleutel zijn., heb er alleen geen verstand van. Wat gaat Microsoft gezellig om met je wachtwoorden |:(

Verwijderd

Weet iemand toevallig waar het wachtwoord onder XP word opgeslagen want ik ken ut nergens terug vinden .. :(
Pagina: 1