[flash] zoiets als php htmlspecialchars?

Pagina: 1
Acties:

• Martink
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02-2025
Hoi!
zit er in flash ook zoiets als htmlspecialchars zoals er in php zit?
heb het namelijk nodig moet textvenster gebruiken met html erin zodat ik de tekst ook kan kleuren.

Verwijderd

Wat is dat 'htmlspecialchars' precies? Want ik heb wel verstand van Flash, maar niet van PHP :)
Dan kan ik je waarschijnlijk wel helpen.

Verwijderd

htmlspecialchars zet een aantal tekens om naar entities, zodat de parser ze overslaat als html code.

< -> <
> -> >
" -> "
& -> &

Dit kun je zelf ook heel eenvoudig met een paar string replace's doen. Schrijf gewoon je eigen htmlspecialchars functie, of kijk in een reference guide of de functie al bestaat.

[edit]
En topix suckt wat betreft html-rechten en editen :{

Verwijderd

zet de ' en de < en de > en de " enz. om in ascii.
Zodat de code niet wordt vernaait...

Ik ken flash weer niet :) maar zit er geen regex functie in ? of die kun je er anders zelf toch wel inbouwen !?

• Martink
hoe replace ik dan? want er zit toch geen replace functie in flash? (stom eigenlijk)

Verwijderd

Volgens mij doet flash gewoon niks met html tags die die niet kent. Dus volgens mij kun je gewoon de normale tekens gebruiken.

• Martink
Op zondag 19 mei 2002 17:08 schreef SlingBlade het volgende:
Volgens mij doet flash gewoon niks met html tags die die niet kent. Dus volgens mij kun je gewoon de normale tekens gebruiken.
heb ik al gedaan maar sommige worden staan tussen < en > en die worden niet getoont :)

• Martink
Op zondag 19 mei 2002 17:25 schreef Martink het volgende:

[..]

heb ik al gedaan maar sommige worden staan tussen < en > en die worden niet getoont :)
Owja vergeten te zeggen, op textfield ken je het instellen zodat je kleuren kan doen in text. en dat wil ik dus doen :)
Pagina: 1