[elmeg] tel. centrale niet bereikbaar |:(

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Wat me opvalt is dat er op GoT nog NOOIT over een telefooncentrale van ELMEG is gesproken, nou laten wij toevallig zo'n telefoon centrale hebben, en laten we er dan ook nog problemen mee hebben, kortom eerste elmeg topic, wie weet raad?

De telefooncentrale heeft ergens een fout zitten en we zouden niet weten waar, het probleem is als volgt, steeds vaker komt het voor dat als je ons nummer belt dat je een bericht krijgt van abn niet bereikbaar, de kpn heeft alle leidingen doorgemeten enz enz, dat was allemaal goed, het probleem zit hem dus in de telefooncentrale, vermoedelijk in de software.
Soms is het zo dat we alleen niet bereikbaar zijn maar ook regelmatig kunnen we niet eens een buitenlijn krijgen!!
Aangezien er hier nog nooit over gesproken is verwacht ik geen concreet antwoord maar vraag me gewoon af:
Zijn er meer mensen die een telefoon centrale hebben van elmeg en er wel/geen problemen mee hebben :?
Wie heeft er uberhaupt verstand van telefoon centrales en heeft misschien enig idee waar we naar moeten kijken :?

Zoals al gezegd de search bevat totaal GEEN resultaten..

http://www.NUiPhone.nl/

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
niemand :?

Verwijderd

Bel de leverancier van je telefooncentrale misschien!

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 20:06 schreef Da Mastah het volgende:
Bel de leverancier van je telefooncentrale misschien!
al gedaan, volgende maand komt er een software update dan hopen ze dat het probleem voorbij is, was met de vorige update trouwens niet zo..

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 17:10 schreef Diaboluzzz het volgende:
Wat me opvalt is dat er op GoT nog NOOIT over een telefooncentrale van ELMEG is gesproken, nou laten wij toevallig zo'n telefoon centrale hebben, en laten we er dan ook nog problemen mee hebben, kortom eerste elmeg topic, wie weet raad?

De telefooncentrale heeft ergens een fout zitten en we zouden niet weten waar, het probleem is als volgt, steeds vaker komt het voor dat als je ons nummer belt dat je een bericht krijgt van abn niet bereikbaar, de kpn heeft alle leidingen doorgemeten enz enz, dat was allemaal goed, het probleem zit hem dus in de telefooncentrale, vermoedelijk in de software.
Soms is het zo dat we alleen niet bereikbaar zijn maar ook regelmatig kunnen we niet eens een buitenlijn krijgen!!
Aangezien er hier nog nooit over gesproken is verwacht ik geen concreet antwoord maar vraag me gewoon af:
Zijn er meer mensen die een telefoon centrale hebben van elmeg en er wel/geen problemen mee hebben :?
Wie heeft er uberhaupt verstand van telefoon centrales en heeft misschien enig idee waar we naar moeten kijken :?

Zoals al gezegd de search bevat totaal GEEN resultaten..
Ik heb wel verstand van PABX alleen niet die van ELMEG.

Wat voor lijnen zijn er op aangesloten. PSTN of ISDN
Zijn dit lijnen in groepsverband of enkelvoudig of is het een combinatie van een enkelvoudige PSTN /ISDN met een groepsverband.
Er zijn PABX'en die niet alles even lekker ondersteunen ( kan ook een programering zijn ) waardoor de lijnen vast komen te staan voor een tijdje.
Geef even wat mee info.....

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
Ik snap niet al die termen van je maar ik zal proberen zoveel mogelijk uit te leggen.
het zijn isdn lijnen.
er zijn daarin twee groepen.
er zijn 8 telefoonnummers in gebruik.
en soms hebben ze allemaal geen verbinding.
ik denk niet zozeer dat het in de configuratie zit, want een van onze huurders heeft een telefoon service, en die heeft een nog veel grotere centrale, iets van 32 lijnen ofzo, hij heeft er redelijk veel verstand van en heeft dat ook allemaal aangelegd.
Ik zal hem maandag jou vraag stellen.

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 11:44 schreef Diaboluzzz het volgende:
Ik snap niet al die termen van je maar ik zal proberen zoveel mogelijk uit te leggen.
het zijn isdn lijnen.
er zijn daarin twee groepen.
er zijn 8 telefoonnummers in gebruik.
en soms hebben ze allemaal geen verbinding.
ik denk niet zozeer dat het in de configuratie zit, want een van onze huurders heeft een telefoon service, en die heeft een nog veel grotere centrale, iets van 32 lijnen ofzo, hij heeft er redelijk veel verstand van en heeft dat ook allemaal aangelegd.
Ik zal hem maandag jou vraag stellen.
8 nummers heeft een van de groepen een doorkiesfaciliteit DDI ( Direct Dialing In, doorkiezen ).
Dus dat de telefoons direct aan te kiezen zijn.
Of zijn het ISDN 2 lijnen met MSN nummers. ( je zegt twee groepen dus ik denk van niet ).

Het is iig belangrijk dat alle lijnen hetzelfde aangesloten zijn, dus geen draaiingen.
Verder moeten de nummerplannen in de centrale juist geprogrameerd zijn en eventueel de instellingen van de lijnen.

Of toch een nieuwe centrale........ offerte ;)

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ok kleine update, ben zelf nog ff wezen kijken, tzijn isdn2 lijnen met msn nummers.

Die man spreek ik morgen wel, was vergeten dat het vandaag 2e pinksterdag was...

Pagina: 1