Toon posts:

Hoe .NL domein te forwarden naar mijn kabelmodem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil simpelweg ergens een .NL domein registreren als particulier zijnde en dat forwarden naar de DNS naam of IP van mijn kabelmodem.

Ik heb gezocht binnen dit forum maar vind nog geen concreet antwoord. Ik zoek me rot op het net maar kom eigenlijk alleen maar terecht bij instellingen die voor bedrijven hosten enzo maar ik wil dus alleen maar een forwarding.

thanks!!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 11:54
gewoon een URL aanschaffen bij een of ander bedrijf, dan krijg je toegang tot hun dns server door middel van een html pagina , of je moet ze een mailtje sturen dat zij het voor je doen.

hebt er alleen wel een static IP adres voor nodig, vaak hebben kabel modems een dynamic IP (ook al veranderd ie haast nooit)

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 16:43

Arjan A

Cenosillicafoob

Met ZoneEdit
ZoneEdit heeft DNS en secondary DNS, eventueel kan je je eigen DNS voor secondary opgeven.
Ben momenteel ook met een aanvraag bezig :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Hehe.. als je mail ontvangt van mij dan moet je er niet op ingaan, want anders wordt kertje boos.

Bij bijvoorbeeld NXS heb ik ooit een domein geregistreerd en daar kon ik gewoon de dns instellingen zelf aanpassen.
Zo kan je (als je een vast ip hebt) het domein daarop richten en als je een dynamisch ip hebt kan je volgens mij prima een hostnaam regelen bij dyndns (bestaan die nog?) en dan voor je domein CNAME-records ipv A-records instellen en die op je dyndns-hostnaam 'richten' :)

succes :)

Verwijderd

elke serieuze nederlandse provider kan dit voor je regelen (bel/mail er een paar); bij widexs.nl kun je zelfs zelf via een service menu die dingen aanpassen; je kunt echter niet bij widexs (imho klote bedrijf qua service) niet als particulier een .nl krijgen

bij nxs.nl heb je ook een service menu, alleen weet ik niet zeker of je daar wel of niet als particulier een .nl kunt krijgen

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 17 mei 2002 16:25 schreef Kertje het volgende:
elke serieuze nederlandse provider kan dit voor je regelen (bel/mail er een paar); bij widexs.nl kun je zelfs zelf via een service menu die dingen aanpassen; je kunt echter niet bij widexs (imho klote bedrijf qua service) niet als particulier een .nl krijgen

bij nxs.nl heb je ook een service menu, alleen weet ik niet zeker of je daar wel of niet als particulier een .nl kunt krijgen
Jups kan daar, alleen komt het domein dan dus niet op je eigen naam te staan, aangezien dat dus niet mag :P
Pagina: 1