Toon posts:

[C++] 8 bits LAME encoden

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende probleem in m'n encoder:

De PCM audiodata die geencode moet worden staat, per kanaal, in een short int buffer. Deze buffers gooi ik door lame_encode_buffer(flags, leftbuffer, rightbuffer, mp3buffer, mp3buf_size) heen. Met 16 bits gaat alles prima, alleen met 8 bits loop ik tegen een probleem aan.

De buffer op dat moment bestaat uit 8-bit unsigned PCM data (als ik het in CoolEdit op die manier open is het prima af te luisteren). Het resultaat wat in mp3buffer komt te staan is echter _niet_ een goede encode van dit materiaal: elk sample wordt 2x zo snel afgespeeld met daarna een sample lang stilte.

Kan LAME wel 8-bits materiaal encoden, en zo ja, welke bewerkingen zou ik dan nog uit moeten voeren?

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

8 bits encoden lijkt me in elk geval vrij nutteloos.

MP3 maakt gebruik van fourrier-transformatie, waardoor het integer-bereik hoe dan ook wordt omgezet in een floating-point value.

Die floats kan je mp3-speler dus net zo gemakkelijk naar 8 als naar 16 of 32 bits integers omzetten.

Je zal in elk geval niet met een lagere bitrate kunnen werken omdat het bronsignaal minder bits bevat.

(As far as I know altans.. ;))

Siditamentis astuentis pactum.

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:44
Déja vu:
[topic=496771/1/25]
(Hij is nog steeds 'in zicht' trouwens, al is de titel weinig behulpzaam).

Met de conclusie van .oysin moet je er wel uit komen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Soultaker: even de i en de y omwisselen ;)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.