Toon posts:

P4 2.0GHz systeem of 2x p3 1130MHz???

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
k ben heel erg aan het twijfelen wat k moet gaan kopen.
aan de ene kant denk k van P4 is lekker goedkoop en ook snel, vooral als k voor de 2.0 GHz 512 Kb cache ga.
maar k wil ook heel erg graag een dual pentium 3 systeem met 2x een tualatin 1130 MHz en ook met 512 Kb.
maar die is wel een stuk duurder want die processors kosten 250 euro per stuk ofzo.

nu is mijn vraag wat k het beste kan kiezen.
als k voor de P3 ga dan koop k er 512 mb geheugen bij (sdram).
met een Giga byte ga-6vtxd moederbordje.

en voor de pentium 4 weet k het nog niet.(sugesties??)
dus mijn vraag is eigenlijk wat is er sneller en vooral stabieler k wil er vooral video bewerking en ook spelletjes op gaan doen.

alvast bedankt

ps. als je vind dat k voor de P4 moet gaan kun je er dan ook bij zegen wat een snel en goed mobotje is enzo.
want dat weet k nog allemaal niet.

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Videobewerking : 2 proc's als je goede programma's hebt die 2 proc's ondersteunen :)

Spellen: 1 proc. De meeste spellen ondersteunen maar 1 proc :)

Verwijderd

Zo'n dual proc. is wel snel maar als je er te wienig mee doet en lang niet alles ondersteund het heeft het volgens mij geen zin.

Ik zou gaan voor de P4 2.0Ghz met een Asus Mobo met 512Mb.

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 23:57

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Wat ga je er mee doen ? Spellen spelen beetje internetten -> 1 cpu ( zie mijn specs voor de beste oplossing >:)

Ga je veel videobewerken lekker multitasken en shoppen enzo dan zou ik voor de dual config gaan. ALtijd leuk voor later in een server :)

http://www.xbmcfreak.nl/

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Verdiep je wat verder in het dual cpu fenomeen eer je een topic opent; gebruik o.a. de search :) [search=dual single] geeft al antwoord op deze vragen. Mocht je alsnog met een specifieke vraag blijven zitten, open dan maar weer een topic (en dan niet eentje van welk mobo moet ik nemen....)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.