Toon posts:

ouwe platen op pc zetten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan dat? en is daar een proggie voor?

platen speler is aangesloten op de stereo, en de stereo is op de pc aangesloten.

wie ken me helluhpuh?

Verwijderd

Is toch simpel :? Je neemt de plaat gewoon op als mp3 of wav via de line in van je geluids kaart....

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Gewoon via line-in recorden :P

[search=geluid opnemen] enzo :P

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-08 12:00

Arjan A

Cenosillicafoob

Dan moet je nog wat recording software hebben.
De standaard recorder van windows is niet zo goed, bij je geluidskaart krijg je meestal betere software en er is ook nog spul dat je kan kopen (oa cakewalk).
Daarna kun je zelf bepalen wat je ermee doet, naar MP3 converteren, op CD branden of whatever :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Verwijderd

Plus++++++++ Dat je niet zonder meer de platenspeler kan aansluiten op je line-in omdat(onder andere)de uitgangsspanning van een pick-up element te laag is. Je hebt dus een voorversterker nodig met zgn RIAA correctie (ga me niet vragen......)die je dan op je line-in aansluit.
(kosten tussen 35 en 80 euro)

• LooP
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-08-2024
platen speler is aangesloten op de stereo, en de stereo is op de pc aangesloten.............

Uhm hij heeft um dus al voorversterkt :)

edit[ik eerst]edit

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Topicstarter geeft al aan dat hij stereo installatie gebruikt, dus dat verhaal over de RIAA lijkt me overbodig.

Selecteer in je windows mengpaneel onder "opnemen" eigenschappen je line-in gooi het volume naar juiste hoogte en gebruik een freeware programma.

Ik noem geen naam van zo'n programma want er zijn er denk ik ongeveer 10.345. (maw: Dat is wel te vinden)

BTW: Als je weet hoe je het geluid van je stereo moet weergeven op je PC, waarom kan je dan niet opnemen?

{signature}

Verwijderd

Er is software die de opname iets kunnen verbeteren door tikken en andere 'ouderdoms'-ruis er uit kunnen filteren.

Dat kan bv. met het programma dat DART PRO heet.
http://www.dartpro.com/New.asp

Maar er zal wel andere software zijn die het ook kan.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-08 07:08
Cooledit is opzich ook wel een handig programma dat ik zelf wel eens heb gebruikt om een plaat op te nemen op de pc. Je kan er onder andere ook ruis mee verwijderen.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

zat er niet een progje in het pakket van Easy CD creator om zoietsmee te doen????

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29
Op vrijdag 17 mei 2002 17:33 schreef sjolmers het volgende:
zat er niet een progje in het pakket van Easy CD creator om zoietsmee te doen????
Ja maar die is KUT :r

Verwijderd

Lijkt me wel wat
Afbeeldingslocatie: http://www.dynabyte.nl/plaatjes/1332900.jpg
Specs
Link1
Link2(details)

BTW hij is bij dynabyte te koop voor 89.95
Ik hoop dat ik genoeg heb gezocht voor je...de 7de dag ging GoT rusten :P

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Inderdaad gewoon je stereotoren op de line-in van je geluidskaart aansluiten en dan opnemen met een programma als Cool Edit Pro 2.0 of Goldwave. Beide programma's bieden nog talloze functies om het naderhand nog wat te bewerken (waar nodig).

#

Verwijderd

Tweakmaster is right!
De Terratec heeft een pre-amp, anders schiet het niet op.

Verwijderd

Die van terratec is een compleet pakket inclusief software hardware etc. (ik weet het zeker, kep bij Dynashit gewerkt)

Verwijderd

Hey,

Goldwave werkt ook heel goed!!!
Pagina: 1