Toon posts:

Cistron routeren met gepatched modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand de gepatchte versie van de speedtouch op cistron werkend gekregen, PPP werkt daar (nog) niet.
ik wil dus mn modem als router gebruiken.

Verwijderd

Kan niet. punt.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-07 10:20
Zie Tuxus, het kan niet.
In de cistron newsgroep wordt et vrij duidelijk gezegd.
Et zal denk ik ook nooit gaan werken.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Zolang de firmware van dat ding geen dhcp client aan de wan kant heeft kan het helaas inderdaad niet... Ben er zelf ook mee aan het klooien geweest...

Met de Copperjet 810 die Cistron standaard levert kan het btw wel :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-08 15:51
Op vrijdag 17 mei 2002 17:50 schreef Operations het volgende:
Zolang de firmware van dat ding geen dhcp client aan de wan kant heeft kan het helaas inderdaad niet... Ben er zelf ook mee aan het klooien geweest...
Dat is irrelevant. Hoewel veel providers de DHCPACK voor de routering gebruiken doet Cistron dat niet. Je hoeft dus geen DHCP te draaien.
Met de Copperjet 810 die Cistron standaard levert kan het btw wel :)
Proves my point: daar werkt alles behalve de DHCP aan de WAN kant :) (tenzij dit in een recente updat is gefixed)

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 12:04

_nethack

We're all MAD here

Acht ja natuurlijk, ik breng het verkeerd :)

Die Alcatel kan aan de wan kant de ethernet bridge niet termineren, voorzien van IP adres, en vervolgens als router fungeren. Dat staat inderdaad los van het al dan niet hebben van een DHCP client.

Die Copperjet (die geloof ik inderdaad geen DHCP client heeft) kan wél die bridge termineren op de WAN kant, de wan kant voorzien van een IP adres, netmask en gateway naar buiten, en vervolgens zelf als NAT router aan de slag :)
(Voor mensen die willen weten hoe, zie http://home.hccnet.nl/speedy.ron/Copperjet810.htm voor info en een te gebruiken profiel voor de modem)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Pagina: 1