Toon posts:

[Specs] LCD voor TV weergave

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil op mijn tv-out een grafische LCD gaan aanslutien en ik ben op zoek naar die dingen. Nu ben ik wel wat tegen gekomen, maar ik heb geen idee wat de technische specs betekenen, dus daarom schakel ik jullie in.

Op de lcd moet in ieder geval dvd op gekeken kunnen worden en ik wil weten of dit dus voldoende is en wat dit allemaal betekend, dus als jullie info hebben...
  • Contrast ration: 250:1 (typ.)
  • Responce time: 16ms (typ.) "white" to "black"
  • Luminance: 300 cd/m2 (typ.)
  • Color gamut: 42% (typ. center to NTSC)
  • Backlight: Edge light type - two fluorescent lamps (cold cathode type)
Dit zijn dus de puntjes waarvan ik niet weet waar het voor staat. Verder neem ik aan dat 262144 voldoende is voor het afspelen van DVD?

Verwijderd

[offtopic]
Misschien handig om in de topictitel te zeggen dat het gaat om een display met video ingang. Onder grafisch LCD wordt namelijk een ander soort displays bedoeld.

[ontopic]
Hier (onder specificaties) doe ik een poging dit soort begrippen uit te leggen. Misschien dat je er wat aan hebt ;)

http://lcd.schijf.org/

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 15:27 schreef Zotty het volgende:
[offtopic]
Misschien handig om in de topictitel te zeggen dat het gaat om een display met video ingang. Onder grafisch LCD wordt namelijk een ander soort displays bedoeld.

[ontopic]
Hier (onder specificaties) doe ik een poging dit soort begrippen uit te leggen. Misschien dat je er wat aan hebt ;)

http://lcd.schijf.org/
Hmm, kan de topictitel niet meer aanpassen, maar in ieder geval hartstikke bedankt voor je link. Deze specs gelden natuurlijk ook voor 6,4" lcd schermen? En ik wil em in de auto drukken, moet ik dan ook nog rekening houden met een bepaalde schokbestendigheid?

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:44 schreef Rampheerde het volgende:
...Deze specs gelden natuurlijk ook voor 6,4" lcd schermen?...
Yep, grootheden(?) zoals helderheid en contrast zijn universeel en niet gebonden aan een bepaald model/merk/enz.

Verwijderd

Topicstarter
En de schokbestendigheid?

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 16:52 schreef Rampheerde het volgende:
En de schokbestendigheid?
Geeeeeeeeeen idee, ik gooi nooit met m'n displays :P

Uitproberen is weten ;)

Verwijderd

Hmm, kan de topictitel niet meer aanpassen, maar in ieder geval hartstikke bedankt voor je link.
Doe ik wel ff voor je ;)

Verwijderd

de correct heeft deze week een schermpje in de aanbieding, wat uitermate geschikt is om in de auto te gebruiken weet ff de prijs niet maar mischien kan je daar eens naar kijken.

Verwijderd

Als je een lcd in je auto wilt heb je 2 keuzes.

Gewoon een tft lcd, goed verkrijgbaar prijs rond de $100.

Wil je een echt goeie kwaliteit wilt dan moet je voor een vga lcd gaan.
Schermen zijn op zich goedkoop, alleen je moet er een controller kaart bij aanschaffen die de signalen omzet.
Deze zijn erg prijzig $199 (www.earthlcd.com)

Het best wat je kunt doen is op www.mp3car.com gaan en daar het forum goed doorlezen.
Daar staat een schat aan info.

Veel succes

ps. als je voor de 2de keuze gaat komt er echt een heleboel bij kijken, dus weet waar je aan begint.

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Je zou natuurlijk een PSOne LCDtje kunnen kopen en modden, zit gewoon tv-in op...
Pagina: 1