Toon posts:

Heel erg donker beeldscherm!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn beeldscherm is de laatste tijd errug donker, Je kan sommige dingen helemaal niet zien in games zoals UT en NFS 5. Dit is erg vervelend :-0
Ik heb alle brightness op maximum staan (in spel en op beeldscherm) en nog is het hardstikke donker. Hoe kan dit??
Is mijn beeldscherm soms kapot?
Ik heb een Trust Precision Viewer 15" met een monster fusion voodoo banshee videokaart. (misschien kan het hier ook aan liggen)

Kun je een beeldscherm niet hardwarematig tweaken zodat je de brightness nog hoger kan zetten? want zo heb ik natuurlijk niks aan de brightness settings van mijn monitor

Kan iemand mij helpen?

Thnx!!!

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

misschien staat het electronenkanon te veel 'off-center'. Probeer maar eens, vanuit de settings van je drivers het beeld zo veel mogelijk naar links (of rechts) te schuiven.

Bij mij wordt op een gegeven moment het beeld een stuk donkerder omdat de electronenstraal tegen de rand van de beeldbuis komt.

Gebeurt dit nog niet, ga dan ook met je monitor nog een keer het beeld verder opschuiven.

Ok, eind van dit verhaaltje: eerst je monitor zo instellen dat de sliders voor beeldpositie op 50/50 staan. Dan in de beeldinstellingen het beeld centreren.

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Disclaimer: kijk uit wat je doet

Kun je hardwarematig tweaken ja.
Schroef je monitor open en draai 'm zo dat 't scherm van je af staat. Kijk rechts op de printplaat. Helemaal rechtsachterop (dus vlakbij je nu) zit een relatief grote component, meestal zwart, soms donkergrijs.
Er zitten een aantal draaiknoppen op die je met een schroevendraaier kunt verdraaien, een FOCUS en een SCREEN. Focus is scherpstellen, je kunt het beeld er met wat geduld fors mee verbeteren (hiervoor moet je monitor aanzetten en tijdens bedrijf die regelaar verdraaien, het kan maar doe VERDOMD VOORZICHTIG). Screen is een soort sterke contrastregelaar, voor beste resultaten ook tijdens bedrijf doen.

Suc6 :)
Tony

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen OSD op m'n beeldscherm zitten, ik moet alles nog gewoon instellen met knoppen op de beeldbuis

Verwijderd

Ow ja, en kijk uit als monitor openstaat, er staat paar duizend volt op :P en ook als je hem uitzet of van stroom afzet moet je nog zeker een dag wachten tot de stroom weg is, of gewoon met je fikken van de elektronica afblijven