Toon posts:

Problemen Quicknet & router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallow daar allemaal,

Het volgende probleem is gaande. Ik zit in de de plaats Hoofddorp met Quicknet via de kabel.
Ik deel mijn internet met een router. Zitten met 3 personen op 1 verbinding. Ging de afgelopen maanden erg goed. Nu gaat me verbinding steeds 10 sec. aan en dan weer 10 sec. uit. Heel erg lastig allemaal.
Als ik me router ertussen uit haal dan gaat het wel goed.
Zal je denken van nou ...router kaduuk.
In de buurt had ik in begin periode met wat mensen gesproken en die wilden ook een router ertussen. Dus drie andere mensen ook een router ertussen. Dat zijn dus niet de mensen met wie ikzit maar gewoon mensen die ergens anders wonen en dus ook makkelijk vonden om zonder toeters en bellen internet te delen.
Nu ik problemen heb, hebben zij in 1x ook problemen. We hebben dus allemaal hetzelfde. Verbinding aan..verbinding uit.....

Zou het komen dat quicknet nu iets heeft ingesteld dat het niet mogelijk is om een router tussen je verbinding te hangen. Ze hebben namelijk nu zakelijke abbo's waar je wel een router tussen mag plaatsen alleen die abbo's zijn duurder.

Is het dus mogelijk dat een kabelprovider dit kan blocken ?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
volgens mij is het niet mogelijk dat de provider dat blokt.

maar er is niks aan de configuratie veranderd ?

ik bedoel dus server side ...

Verwijderd

Topicstarter
Nopez....niks veranderd. En ik vind het vreemd dat al die andere mensen precies hetzelfde probleem hebben. Zelfs het merk van hun is anders dan die van mij. Aan de instellingen dus niets veranderd.

Verwijderd

kan het zijn dat je misschien 1 van de onderstaande routers gebruikt?
- Edimax
- Draytek (Vigor)
- Nexlan

Ik kreeg namelijk laatst een mailtje van quicknet met daarin de volgende quote over het gebruik van routers.

Quote:
-----------------------------------------------------------
Gebruik van routers
Zoals u weet verbieden onze algemene voorwaarden het gebruik van routers achter uw kabelmodem. Dat is onder andere omdat routers veel problemen kunnen veroorzaken op het netwerk. Met name 3 type routers hebben een negatieve invloed op de door Multikabel geleverde dienstverlening en kunnen de integriteit van het netwerk verstoren. Het gaat om de merken:
- Edimax
- Draytek (Vigor)
- Nexlan

Mocht een router problemen veroorzaken, dan is de technische dienst van Multikabel helaas genoodzaakt het kabelmodem dicht te zetten (Algemene Voorwaarden, punt 7.12). Verder wijzen wij u er op dat het niet is toegestaan zodanig gebruik te maken van ons kabelinternet dat daardoor de juiste werking van onze computersystemen wordt verstoord, dan wel dat andere kabelinternetters bij het gebruik van onze diensten worden gehinderd (Algemene Voorwaarden, punt 7.3.f).

Zodra de router is verwijderd en wij daarvan een schriftelijke bevestiging hebben ontvangen, zal het kabelmodem weer opengezet worden.
Mocht het probleem echter nogmaals voorkomen dan kan Multikabel besluiten het abonnement definitief te beëindigen (volgens de standaard abuse procedure).

Wij hopen dat u begrip heeft voor deze aanpak en verzoeken u binnen ons netwerk geen gebruik te maken van routers.
-----------------------------------------------------------

succes ermee!

• MediaZoo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-08 23:54
je mag aannemen dat ie geblokt is ja...

omdat er gebruikers waren die dusdanig op hun netwerk stoorden dat het internetten voor anderen onmogelijk werd...

dus of een pc als router neerzetten of zakelijk abbo nemen... want ze maken er echt veel problemen om de laatste tijd :(

Verwijderd

Topicstarter
Tja, dat is lastig

Eentje heeft er zelfs een wireless accespoint met een draadloos netwerkkaartje. De grap is dat dit accespoint een ingebouwde router heeft en niet uit kan zetten. Hij zit dus maar met 1 draadloos netwerkkaart op dat accespoint omdat hij geen kabels door het huis heen wou trekken.

Nu heb ik er vanavond nog eentje gesproken en die zit een dorpje verderop ook via quicknet en die heeft totaal geen problemen.

Zou het misschien helpen om de firmware van de router te upgraden ?
Pagina: 1