Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
- Tweak je modem
- Zet je netwerkkaart op 10mbit/half duplex
- Draai software upgrade van je modem
Dan zou het echt wel moeten werken...
- Zet je netwerkkaart op 10mbit/half duplex
- Draai software upgrade van je modem
Dan zou het echt wel moeten werken...
Klinkt alsof je de modem een verkeerd signaal geeft. Een ping / HTTP request naar 10.0.0.138 terwijl de internet verbinding up is is fataal (bij mij). idd reset nodig. Dus check op ongeoorloofd netwerkverkeer, laat alleen outbound PPTP naar 10.0.0.138 toe en block de rest op je firewall (firewall? Ja firewall.)
Forget your fears...
...and want to know more...
Ja zoiets zal ik ook al te denken. Maar hoe is het in godsnaam mogelijk dat je modem het zo snel al opgeeftOp vrijdag 17 mei 2002 14:58 schreef Aetje het volgende:
Klinkt alsof je de modem een verkeerd signaal geeft. Een ping / HTTP request naar 10.0.0.138 terwijl de internet verbinding up is is fataal (bij mij). idd reset nodig.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.
Brakke firmware 
Gewoon niets naar 10.0.0.138 sturen. Check of je ergens iets hebt dat scant en naar 10.0.0.138 probeert te connecten... Nimda of iets dergelijks op je IIS ofzow
Gewoon niets naar 10.0.0.138 sturen. Check of je ergens iets hebt dat scant en naar 10.0.0.138 probeert te connecten... Nimda of iets dergelijks op je IIS ofzow
Forget your fears...
...and want to know more...
Verwijderd
Probleem klinkt bekend inderdaad. De software van het modem is in mijn ogen ook niet 100% inderdaad. Ik heb deze problemen ook gehad wanneer ik naar 10.0.0.138 surfde dat het hele ding crashte. Het is enkele keren gebeurd dat ik vervolgens ook het modem moest resetten. Deze problemen kom ik tegenwoordig niet meer tegen op onverklaarbare wijze.
Ook bij mij valt de verbinding af en toe weg. Ik geef KPN er de schuld van omdat het soms een kwartier lang mis is en dan weer werkt.
De verbinding valt ook heel af en toe (eens per zes weken gemiddeld) weg zonder af te sluiten. Er is dan zoveel packet loss dat er geen verkeer meer over mogelijk is. Ik draai en scriptje dat pingt naar xs4all en test op geldige replies. Zo niet? -> disconnect -> reconnect
Ook bij mij valt de verbinding af en toe weg. Ik geef KPN er de schuld van omdat het soms een kwartier lang mis is en dan weer werkt.
De verbinding valt ook heel af en toe (eens per zes weken gemiddeld) weg zonder af te sluiten. Er is dan zoveel packet loss dat er geen verkeer meer over mogelijk is. Ik draai en scriptje dat pingt naar xs4all en test op geldige replies. Zo niet? -> disconnect -> reconnect
Verwijderd
Ik heb dit probleem gehad met mjn @home verbinding. De connectie werd gewoon verbroken en dan moest ik bij ipconfig een release en renew geven. En dan werkte die weer. Dit probleem is echter wel vanzelf over gegaan door te klagen bij @home (3x)
Ik ga iig straks even jullie suggesties uitproberen. Ik had idd het probleem of het nou aan mij lag, of aan de provider oid. Ook omdat meerdere mensen het hebben.
Maar hoe kan dat dan dat dit echt op gezette tijden gebeurd
Nou ja wel zullen kijken
Maar hoe kan dat dan dat dit echt op gezette tijden gebeurd
Ik zit hier net te testen met een ping richting mijn modem en inderdaad zeg. Zodra ik probeer te telnetten/ pingen naar dat ding gaat elke externe connectie tijdelijk verloren
.
[edit]
Spontaan heb ik er geen last meer van
Vaaaag
.
Er is trouwens uberhaupt vanaf het netwerk geen verkeer mogelijk naar des modems, omdat er nog een switch tussenzit.
[edit]
Had het net weer. Tracert 10.0.0.138 vanaf een 192.168.*.* adres. Pats rood licht. Modem compleet gestresst voor een minuut of drie. En vliegt weer aan
[edit 4 ondertussen
]
Dit vind de XS4ALL helpdesk :
[edit]
Spontaan heb ik er geen last meer van
Er is trouwens uberhaupt vanaf het netwerk geen verkeer mogelijk naar des modems, omdat er nog een switch tussenzit.
[edit]
Had het net weer. Tracert 10.0.0.138 vanaf een 192.168.*.* adres. Pats rood licht. Modem compleet gestresst voor een minuut of drie. En vliegt weer aan
[edit 4 ondertussen
Dit vind de XS4ALL helpdesk :
Over brak gesprokenHeeft u de modem aangesloten op een switchhub of een normale hub? Als u deze
configuratie heeft zou het het beste zijn dat u de modem direct met de computer
verbind.
Dit was namelijk ook een probleem bij de Fast Adsl accounts met 4 ip adressen
waarbij er
dus meerdere computers konden internetten en waarbij de modem op een hub werd
geplaatst.
Het blijkt dat in deze configratie zelfs dagelijks de modem een reset nodig heeft. De
reset is inmiddels ook via een programmatje of via telnet te doen.
Pagina: 1