DVD player / gek gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 18:04
Hey,

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een goede DVD speler maar kan er gewoon geen vinden waarvan ik kan zeggen daarmee ben ik 100% tevreden.

Dit zijn mijn (toch niet zo onmogelijke) eisen :
- svcd compatible (meerdere bitrates)
- goede layer switching, dus geen haperingen ofzo
- goede muziekkwaliteit
- moet met zowat alle dvd's die uitkomen overweg kunnen, dus ook diegene met een afwijkende bitrate enzo (dacht dat een paar aparte gevallen patriot games, the 6th sense en the abbys waren)
- eventueel regiovrij te maken zijn (is eigenlijk niet zo belangrijk meer, maar zou toch fijn zijn :))

Dit is degene die mij nu al interesseerde :
- pioneer 444

misschien dat jullie nog wat voorstellen hebben ofzo, in ieder geval al bedankt eh.

btw budget is ongeveer 500€

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Ik weet dat JVC DVD-Spelers geen SVCD ondersteunen dus die moet je in geen geval hebben. Ik zelf heb een Thomson DTH 4200 die draait vrijvel alles maar hapert bij layer-switching. Ik ken iemand met een Grundig, deze draat ook vrijwel alles en heeft mooie gelikte menu's van haperingen weet ik het bij deze niet. Iemand anders heeft een Samsung DVD speler, deze heeft dezefde software (en regio hack) als mijn eigen Thomson maar als voordeel kan je daar die irritante 'verplichte' delen aan het begin van de DVD versneld doorspeolen. Neem anders wat CD's mee vaarvan je weet dat ze erg veetl bitrate wisselingen hebben. En natuurlijk keen DVDtje waarvan je weet waar een duidelijke layer-wisseling zit.

Murphy was an optimist

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 13:04

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

ik heb een cheap ass Provision DVD spelertje gekocht en ik ben er heel erg tevreden mee.
hij slikt alles hij wordt alleen soms een beetje warm aan de bovekant.
maar wat wil je voor 180 euro incl. 6 dvd's

een vriend van me heef er eentje bij megepool gekocht voor 180 en die ziet er nog mooier uit het was een 510, t merk weet ik niet

ps beide regio vrij

Proffesioneel Platzak

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Op vrijdag 17 mei 2002 14:58 schreef Mr_Gee het volgende:
ik heb een cheap ass Provision DVD spelertje gekocht en ik ben er heel erg tevreden mee.
hij slikt alles hij wordt alleen soms een beetje warm aan de bovekant.
maar wat wil je voor 180 euro incl. 6 dvd's

een vriend van me heef er eentje bij megepool gekocht voor 180 en die ziet er nog mooier uit het was een 510, t merk weet ik niet

ps beide regio vrij
Die 510 van de meagpool is denk ik een Finlux, heb ik ook en ben ik redelijk tevreden mee. Tot nu toe speelt ie alles prima, behalve een paar haperingen bij The Godfather.
Alleen is het geluid nogal zacht (ik heb hem analoog aangesloten) waardoor je nogal wat ruis hoort.

specs

• Bylie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-03 18:04
damm, thx voor de snelle replys.

Vooral svcd moet erin zitten :) (heb namelijk de beschikking over zeer veel svcds).
Wou eerst ook mp3 support maar dat heb ik al opgegeven, maak daar wel een mooie pcmod (standalone) voor.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
layer-switching is toch niet echt een probleem? heb nog geen dvd speler gezien die dat echt goed doet, ik zou daar niet teveel prioriteit aan geven.
Ik heb bij mijn O2 mobiel abo. een grundig 5100 gekregen, dit dingetje is echt heeeel stoer, je verwacht het misschien niet, maar echt! Svcd pakt ie zonder problemen (ik heb zojuist LOTR SVCD van cd gekeken, gelikt!), evenals Mp3, hij kan ook overweg met ID3 tags en folders, alles onscreen op je tv! VCD ook, zelfs van CDRW. ik was eerst ook een beetje skeptisch, maar alles doet het perfect. heeft ook DTS doorvoer (coax) die ook prima werkt. ook zowel scart als s-video uitgang, plus stereo tulp (met prologic). kijk maar even op de site van O2.nl, bij de shop. leuk is dat je dan voor 180 euro totaal 1 jaar lang 120 min p/m kan bellen en die dvd speler erbij krijgt!

oh ja, hij is ook heel eenvoudig met de afstandsbed. regiovrij te maken (+macrovision vrij) do i need to say more?

ik heb gisteren 'the score' gekeken, die heeft enorme bitrate schommmelingen (kun je ook onscreen bekijken trouwens..) en werkt feilloos. je kunt ook het uitgangsniveau van het geluid instellen trouwens.. het houdt niet op!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-03 17:55
voor €500 moet je een nad T531 kunnen vinden, deze voldoet in ieder geval aan je spec's en kan daarnaast ook nog mp3's afspelen. Ook de audiokwalitiet zal je niet teleurstellen.

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-02 14:52

afterburn

No more...

Die Finlux 510 is regiovrij, ondersteund DVD, VCD, SVCD, CD, CDR, CDRW, en MP3. Heeft DD en DTS decoder ingebouwd (dus 5.1 analoge uitgangen + digital coax en optical uit), en zowel SCART als RGB als S-VIDEO als composiet uit.

€169 bij megapool.

Vond ook ik geen slechte deal.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Alternatief Sony DVP-NS700V. Deze dvd-speler heb ik zelf. Uitstekende beeldkwaliteit kan alles behalve MP3 afspelen. Kost op dit moment bij de media-markt als ik me niet vergis €429 en hij is ook nog regiovrij. Bonus deze speler kan ook SACD afspelen ben meteen ook een beetje voorbereid op de toekomst.

• Paquito
  • Niet online
Je hebt hem al genoemd, Pioneer DV444.
Ik zou alle budget merken links laten liggen en gaan voor deze speler.

• marcelvdk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-02 19:44
hallo,

Kijk eens voor de Q40 of Q50 van philips. Deze beschikken over een faroudja chipset voor het beeld, waardoor ze qua beeldkwaliteit top in hun klasse (en daarboven zijn). Ze ondersteunen verder alles inc. mp3. De layerchange; zit ook vaak op het verkeerde moment op de disc, doe je niks aan.

met vriendelijke groeten, marcel

Verwijderd

ik krijg in de loop van de week de sony dvp-ns900 binnen, dan zal ik melden wat ie allemaal wel en niet kan. iig geen mp3 maar dat interesseert mij ook niet. de rest inclusief SACD kan ie wel afspelen. hij kost bij mediacheckpoint.com €510,- dus net iets boven je budget. dan heb je overigens wel een QS serie van sony en dat betekent 5,5kg zware dvdspeler met vergulde aansluitingen. dat heeft ook wel wat.

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

layer switching
wat is dat? dat ie beide kanten van de cd kan afspelen?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zaterdag 18 mei 2002 02:12 schreef Raven- het volgende:
Je hebt hem al genoemd, Pioneer DV444.
Ik zou alle budget merken links laten liggen en gaan voor deze speler.
Wat kost dit ding?

Ik heb van die gasten van rolo disk of zoiets, in Rotterdam op de mauritsweg, gehoord dat dit een redelijk tot zeer goede is in zijn klasse. schijnt alles te lezen >:) dus ook echt iets voor mij

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Frits Flits
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-03 16:07

Frits Flits

SOUND! Designer

Is misschien een Hiteker B-660-E iets voor je? Ik heb er Fl 399,- voor betaald.

Speelt af:

Dvd
Cd
Cdr
Cdrw
Vcd
Svcd
Mp3

Regiovrij

Ik heb er problemen mee (binnenkort wordt ie omgeruild). Het geluid is niet goed en het beeld is een beetje traag. Maar de meeste andere mensen die de Hiteker hebben zijn er tevreden over.

specs

• Fireman
  • Laatst online: 21-10-2025

Fireman

We talk about luxury problems

Op zaterdag 18 mei 2002 22:50 schreef Frits Flits het volgende:
Is misschien een Hiteker B-660-E iets voor je? Ik heb er Fl 399,- voor betaald.

Speelt af:

Dvd
Cd
Cdr
Cdrw
Vcd
Svcd
Mp3

Regiovrij

Ik heb er problemen mee (binnenkort wordt ie omgeruild). Het geluid is niet goed en het beeld is een beetje traag. Maar de meeste andere mensen die de Hiteker hebben zijn er tevreden over.
Waar heb je 'm gehaald? nl nog nooit van dat merk gehoord.

Naim Audio SN2 + NDX + Soup (accuton/Thiel)

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03 11:37
Op zaterdag 18 mei 2002 22:15 schreef wussy het volgende:
ik krijg in de loop van de week de sony dvp-ns900 binnen, dan zal ik melden wat ie allemaal wel en niet kan. iig geen mp3 maar dat interesseert mij ook niet. de rest inclusief SACD kan ie wel afspelen. hij kost bij mediacheckpoint.com €510,- dus net iets boven je budget. dan heb je overigens wel een QS serie van sony en dat betekent 5,5kg zware dvdspeler met vergulde aansluitingen. dat heeft ook wel wat.
Dat is niet duur voor die prijs. Had hem ook graag willen hebben want, hij ziet er erg gelikt uit :9~. Was alleen toen een beetje uit mijn budget. Is ie ook regiovrij btw?

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Cambridge maar weet zo ff geen type nummer
Die zijn in audio best wel aardig

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:35
Op vrijdag 17 mei 2002 14:58 schreef GoGoHaRrY het volgende:
Ik weet dat JVC DVD-Spelers geen SVCD ondersteunen dus die moet je in geen geval hebben.
Jawel hoor. Heb er vanmiddag nog een zien staan. Niet alle types onsersteunen het maar daar moet je gewoon ff op letten.

Mijn fotografie en videografie

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Op zondag 19 mei 2002 00:10 schreef k7of9 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Heb er vanmiddag nog een zien staan. Niet alle types onsersteunen het maar daar moet je gewoon ff op letten.
Grr, ik kijk net op de JVC site en zie dat de huidige lijn wel een aantel spelers heeft die SVCD ondersteunen. Was niet in de vorige lijn.

Maar die Grundig 5100 kan ik je in ieder geval aanraden. Goede OSD en nog veel meer mogelijkheden.

Murphy was an optimist

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:07 schreef BuG2FiX het volgende:
oh ja, hij is ook heel eenvoudig met de afstandsbed. regiovrij te maken (+macrovision vrij) do i need to say more?
Eej ik hebbe ook via O2 dit kewle ding gekregen, rocks top aanrader!

Zou trouwens graag wille weet hoe ik macrovision ermee omzeil >:)

Verwijderd

Hier heb je twee sites (helaas duits en engels) waar je reviews kan lezen over dvd spelers:

Areadvd (duits) ga naar hardware en dan DVD-Player.

Ecoustics (engels)

Ik ga over 2 a 3 maandjes de Panasonic RA61 of RA71 (dvd-video en dvd-audio)

Veel SUC6 ben benieuwd welke keuze je gaat maken.

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-03 07:56
Op vrijdag 17 mei 2002 15:15 schreef afterburn het volgende:
Die Finlux 510 is regiovrij, ondersteund DVD, VCD, SVCD, CD, CDR, CDRW, en MP3. Heeft DD en DTS decoder ingebouwd (dus 5.1 analoge uitgangen + digital coax en optical uit), en zowel SCART als RGB als S-VIDEO als composiet uit.

€169 bij megapool.

Vond ook ik geen slechte deal.
Nee er zit geen DTS encoder op, heb ook nog ff gecheckt op Megapool.nl maar alleen een AC3 decoder. DTS-decoders heb ik tot nu toe alleen nog maar op dure philips dvd-spelers gezien

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 00:24 schreef arjandijk het volgende:

[..]

Nee er zit geen DTS encoder op, heb ook nog ff gecheckt op Megapool.nl maar alleen een AC3 decoder. DTS-decoders heb ik tot nu toe alleen nog maar op dure philips dvd-spelers gezien
Kijk eens voor de Panasonic RA-61:

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.nl/producten/images/DVD-RA61.jpg

DVD-Audio Features:
- 192 kHz / 24-bit D/A Converter
- Audio Only Function (Video Circuit Off)
- Built in Multi-Channel SurroundDecoders (DTS & Dolby Digital)
- Digital Output for Multi Channel Surround Sound (DTS, Dolby Digital & MPEG2)
- Advanced Surround (V.S.S)
- Headphone Surround (V.S.S)
- Dialogue Enhancer
- Optical Digital Audio Out
- Headphone Jack with Volume Control
- Dynamic Range Compression

DVD-Video Features:
- 54 MHz, 4 times Oversampling Video Processing
- Gamma Correction
- Cinema Mode
- Picture Control (Brightness, Colour, Contrast, Sharpness)
- RGB Output
- Still Picture Display (I/P/B)
- Auto Switching Field/Frame Still
- Frame Advance (Forward & Reverse)
- NTSC Output Selectable

Convenience Features:
- 2 x Scart Terminals
- CD-R/RW Playback
- Disc Stabilizer for Improved Playability
- Direct 10-Key Pad on Front Panel for Easy Opeartion
- Chapter Review
- Hi Speed Smooth Motion Scan
- Shuttle Dial
- Advanced Graphical User Interface
- Joystick Remote Control
- Repeat Mode
- Auto Power Off/Resume Play

Kan alleen nergens vinden of hij svcd nou wel of niet kan afspelen :?

Ik heb hem al een aantal keren voor € 490,- gezien.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:14
Op maandag 20 mei 2002 12:34 schreef GekkeHekke® het volgende:

[..]

Kijk eens voor de Panasonic RA-61:

[afbeelding]

DVD-Audio Features:
- 192 kHz / 24-bit D/A Converter
- Audio Only Function (Video Circuit Off)
- Built in Multi-Channel SurroundDecoders (DTS & Dolby Digital)
- Digital Output for Multi Channel Surround Sound (DTS, Dolby Digital & MPEG2)
- Advanced Surround (V.S.S)
- Headphone Surround (V.S.S)
- Dialogue Enhancer
- Optical Digital Audio Out
- Headphone Jack with Volume Control
- Dynamic Range Compression

DVD-Video Features:
- 54 MHz, 4 times Oversampling Video Processing
- Gamma Correction
- Cinema Mode
- Picture Control (Brightness, Colour, Contrast, Sharpness)
- RGB Output
- Still Picture Display (I/P/B)
- Auto Switching Field/Frame Still
- Frame Advance (Forward & Reverse)
- NTSC Output Selectable

Convenience Features:
- 2 x Scart Terminals
- CD-R/RW Playback
- Disc Stabilizer for Improved Playability
- Direct 10-Key Pad on Front Panel for Easy Opeartion
- Chapter Review
- Hi Speed Smooth Motion Scan
- Shuttle Dial
- Advanced Graphical User Interface
- Joystick Remote Control
- Repeat Mode
- Auto Power Off/Resume Play

Kan alleen nergens vinden of hij svcd nou wel of niet kan afspelen :?

Ik heb hem al een aantal keren voor € 490,- gezien.
Ziet er mooi uit :) . Ik zou met jouw budget in ieder geval niet voor zo'n low budget dvd-speler gaan.
De pioneer dv 444 is idd ook een goede dvd-speler. Zit er zelf aan te denken om die te gaan kopen, aangezien ik m'n cyberhome zat ben.
Pagina: 1