de zomer begint temp schiet omhoog :(

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:14
Iemand nog tips? ik heb een DURON 900MHZ@900mhz en.. een zolderkamer op het zuiden. Afgelopen winter was de processor 41/42 graden en de kast 21/23 graden STRESSED! nu wordt het warmer buiten en mijn kamer is dus ook veel warmer de case is nu 31 graden en de processor 49 graden UNSTRESSED met het spelen van strike force (ut) liep dit al op naar 55 graden en 39 graden in de case.

Ik heb al 3 case fans erbij, 1 voor onder intake, en 1 achter boven outtake en 1 aan de zijkant voor de processor outtake. deze blazen beiden warme lucht uit en doen dus wat ze horen te doen...

Wat kan ik nog meer doen om mijn pc zijn eerste zomer door te krijgen?! als het buiten 35graden is is het in mijn kamer wel 40-45 graden en dat houdt hij dan toch nooit uit? waterkoeling is helaas geen optie aangezien ik niet zo rijk ben.. :(

Ventilatoren heb ik nog zat, maar denk niet dat dat nog veel helpt.

Ik zat zelf te denken aan een aluminium verbininding van het koelblok naar mijn kast panelen aangezien deze relatief koud zijn, om zo mijn kast in een koelelement te veranderen zou dit uberhaupt wat helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als ie stabiel blijft, waar maak je je dan druk om :?
Hij gaat niet keihard op zen bek bij zo'n verhoging hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt hem natuurlijk ook uitdoen en van het mooie weer genieten. Als ik het zo zie kun je nog wel een paar fans erbij zetten, maar wat voor kast heb je precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyeZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 03:41

CyeZ

Vroem vroem!!!

55 graden is geen probleem. Dat kan een Duron rustig hebben.

[18:54] <Prammenhanger> |HunterPro|eet
[18:55] <Prammenhanger> lijkt best op
[18:55] <Prammenhanger> |HunterProFeet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:55 schreef CyeZ het volgende:
/me agrees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
maar eh, dit is slechts met UT als ik een zwaarder spel speel schiet het NOG verder omhoog. En nu is het zelfs nog niet eens ZO warm buiten en binnen dat is het probleem. NU al 55 graden straks met binnen 40graden dan verwacht ik dat ie dik tegen de 70-75 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 17 mei 2002 14:55 schreef CyeZ het volgende:
Sterker nog, de maximumtemperatuur is zo rond de 90 graden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
welk programma gebruiken jullie om te kijken wat de temp is van je proc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:59 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat kan wel zijn maar als mijn TBtje boven de 60 graden uitkomt, krijg ik wel een blauwscherm in XP...de proc kan het wel aan maar het systeem wordt wel instabiel...en das nie leuk... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-07 12:56

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k heb ook zo'n kamer, met een dakraam naar het zuiden, voorzien van speciaal glas dat de warmte binnenhoudt |:(
Extra fans heeft geen zin als je kamer warm is, fans circuleren lucht, maar koelen niks...
Hoop dat het niet te gek wordt deze zomer!
Mijn Athlon XP draait stressed altijd op 50 graden, gek genoeg loopt dit niet op als ik 'm overclock van 1900+ (1600 Mhz) naar 2100+ (1750 Mhz), crashen doet ie dan wel :(

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waterkoeling is helaas geen optie aangezien ik niet zo rijk ben
Sinds waneer is waterkoeling zo duur geworden het enigste wat misschien wat duurt uitkomt is het koelblokkie zelf - Pompen zijn niet zo duur, en een radiator al helemaal niet..
Je kunt hem natuurlijk ook uitdoen en van het mooie weer genieten.
Klinkt eng wat is dat, 'mooi weer'? is dat Zon enzo .. :? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-08-2024
het is leuk maar waar :), maar bij mijn kast is de airflow zo lekkers dat als ik de zijwand eraf haal, mijn processor warmer wordt :)!!

Hij is bij een kamertemp van 23,5 graad ( gister ) 36 graden idle. Ik denk dat als het 40 graden is op me kamer ( Woei dat lijkt me sterk ) dat het nog wel te doen is. Jouw probleem valt misschien op te lossen door een zo goed mogelijke airflow te creeren. Dit kan je natuurlijk zelf wel testen door fans om te draaien e.d. of op andere plekken in je kast te zetten. Suc6.. and keep it cool :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meer fans gaan iig niet helpen - je hebt er al zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:06 schreef ThinKGEEk het volgende:
Meer fans gaan iig niet helpen - je hebt er al zat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
waarom quote je jezelf :?

/edit : soms kun je zelfs Te veel fans hebben. Ik had er pas 1 uitgehaald, en toen werdie gewoon minder warm. Die beinvloed dus je airflow negatief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wou editen :P, foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-rom
:p hebbikook weleens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op vrijdag 17 mei 2002 15:04 schreef ThinKGEEk het volgende:

[..]

Sinds waneer is waterkoeling zo duur geworden het enigste wat misschien wat duurt uitkomt is het koelblokkie zelf - Pompen zijn niet zo duur, en een radiator al helemaal niet..
[..]

Klinkt eng wat is dat, 'mooi weer'? is dat Zon enzo .. :? *D
Op zn minst 100 euro en dat heb ik niet zo even over heb ik wel betere doelen voor.. En overdag gebruik ik hem toch niet zo vaak met dit mooie weer maar na 6en wel en dan is het hier nog tering warm hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien zo je moeten gaan denken om ook een harddisk koeler te gaan aanschaffen. Want die dingen zorgen er toch wel echt voor dat je kast wel warm wordt.
Bij mij komt er zeker 1 onder te hangen. 8-)

Beter je prog. naar de klote dan al je data weg.

Xp_Ready heeft nog een reserve cpu. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Op vrijdag 17 mei 2002 15:07 schreef J-rom het volgende:
soms kun je zelfs Te veel fans hebben. Ik had er pas 1 uitgehaald, en toen werdie gewoon minder warm. Die beinvloed dus je airflow negatief...
Iedere fan produceert ook zijn eigen hitte. En als je 1 fan hebt en je zet er nog een bij krijg je er wel wat luchtstroom bij, maar niet het dubbele omdat bij hogere luchtsnelheden de luchtweerstand in de kast met een 3e macht oploopt. Dus 2 keer zo snel stromen is 8 !!! keer zo veel weerstand.

Als je er al 4 hebt en je zet er een 5e bij dan levert het maar een paar procent extra op. In theorie dus. In de praktijk kan het zeker achteruit gaan als de stromen elkaar ook nog gaan hinderen.

http://www.users.dircon.co.uk/~nmb/fans/engineer/data/multiple.htm

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
ik hoop dat hij het volhoudt.. de warme lucht die uit mijn case komt is warm genoeg om je kamer te verwarmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op vrijdag 17 mei 2002 15:18 schreef Tasma het volgende:
ik hoop dat hij het volhoudt.. de warme lucht die uit mijn case komt is warm genoeg om je kamer te verwarmen..
hmm.. slang aansluiten naar een plastic kassie leiden.. en planten maar die exotische planten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:50 schreef Tasma het volgende:
Ik heb al 3 case fans erbij, 1 voor onder intake, en 1 achter boven outtake en 1 aan de zijkant voor de processor outtake.
Die aan de zijkant naast je proc kan je denk ik beter intake maken, omdat anders de cpufan en de sysfan elkaar tegen werken, omdat de cpu fan lucht over je heatsink blaast, en die fan het eruit zuigt. Als je hem intake maakt dat komt er koelere lucht naar de cpu fan en dus een koelere CPU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je moet zorgen dat die koele lucht aanzuigt. Ik heb er hier ook erg last van op me zolder. Ik ga denk ik koelkast(je) hier neerzetten, en dan lucht erdoorheen blazen >:)
De lucht die je fans nu aanzuigen is al warm (je zei iets van 40C). Dat wordt nog eens verwarmd, waardoor je aan die hoge temps komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op vrijdag 17 mei 2002 15:19 schreef Jan_de_Wandelaar het volgende:

[..]

Die aan de zijkant naast je proc kan je denk ik beter intake maken, omdat anders de cpufan en de sysfan elkaar tegen werken, omdat de cpu fan lucht over je heatsink blaast, en die fan het eruit zuigt. Als je hem intake maakt dat komt er koelere lucht naar de cpu fan en dus een koelere CPU
nope, leverde zelfs een verwarming van de kast op. Heb hem paar dagen geleden maar omgedraaid omdat met die fan op intake de proc 3 graden warmer wordt dan met diezelfde fan op outtake. en hij jat niet van mijn proc koeler omdat er gaten aan de achterkant van me case zitten (van die ronde) waar ook veel lucht door naar binnen komt mooi langs mijn video kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErHa
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Kun je niet een gewone kamer ventilator naast je kast zetten en dan de zijpanelen open >:) (was laatst een plaatje van te zien maar weet niet meer waar)

Als je je pc aanzet ook die ventilator erop richten en blazen maar, zal in ieder geval iets koelen, ondanks dat je met warme lucht natuurlijk minder bereikt dan met koude lucht

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 13-09 08:27
Als je Duron zo "warm" wordt en je hebt al een zootje casefans dan kun je misschien beter kijken of je er een nieuwe heatsink op kunt zetten 8-) Met al die rottige fans heb je alleen maar meer herrie :(

En trouwens; mijn duron 700 loopt (passief gekoelt :o) nog prima op 65graden. En m'n pc is de hele week nog niet vastgelopen. (is tot nu toe slechts 2x gebeurt (8> :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet het nog ff downloaden, proggje, maar ik kijk wel, ik heb mijn kamer recht op het noorden (correct me if I`m wrong :p) dus recht op de zon als ie opkomt :(

In de zomer is het hier een bakoven, vanachtend weer, dus ik denk dat mijn temps ook omhoog zullen schieten... misschien moet ik mijn blokker ventilator wel pakken en die erop zetten :'(
Ik hoop het niet...

Als ik extreme temps krijg, meld ik het hier wel ff :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op vrijdag 17 mei 2002 15:20 schreef ISN het volgende:
je moet zorgen dat die koele lucht aanzuigt. Ik heb er hier ook erg last van op me zolder. Ik ga denk ik koelkast(je) hier neerzetten, en dan lucht erdoorheen blazen >:)
De lucht die je fans nu aanzuigen is al warm (je zei iets van 40C). Dat wordt nog eens verwarmd, waardoor je aan die hoge temps komt.
momenteel nog maar 32 graden maar als het warmer wordt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op vrijdag 17 mei 2002 15:26 schreef ErHa het volgende:
Kun je niet een gewone kamer ventilator naast je kast zetten en dan de zijpanelen open >:) (was laatst een plaatje van te zien maar weet niet meer waar)

Als je je pc aanzet ook die ventilator erop richten en blazen maar, zal in ieder geval iets koelen, ondanks dat je met warme lucht natuurlijk minder bereikt dan met koude lucht
Ik zat zelf te denken om hem misschien op te hangen onder mijn plafon ventilator die recht boven het bureau hangt.. >:) ene met een doorsnee van 1,2m en een grote lucht verplaatsing maar die dient ter verkoeling van mijn lichaam :) anders hou je het hier NIET uit.

Ik heb de ochtendzon en de middagzon tot een uur of 5 op mijn dak en de muur en de rest van de dag om de zijmuur..
VEEL te warm, helemaal om nog iets met mijn vriendin te doen.. zweet feest. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, mijn pros is nu 41c.
en de kast is 26 :o

ik heb 2 fan's(van die grote draaiende) langs me staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne TB1200 staat nu op 60graden C...

ik heb geen casefans meer.. erin maar boeit me ook vrij weinig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
mij wel want mijn vorige pc hing regelmatig en dat was nog maar een celeron 400mhz... Ook altijd in de zomer NOOIT in de winter (nou ja nooit :P ) Ik hou van de zomer maar mijn pc meer van de winter.. dan is ie trouwens ook 1050mhz :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Meteen maar even mijn ondertitel aangepast. =)

Draait stabiel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:26 schreef ErHa het volgende:

Had ik twee zomers geleden ook gedaan; Drie 7200RPM disks maken ook behoorlijk wat warmte. Zijkap eraf gehaald en gewoon zo een kleine tafelfan er (bijna) ingezet. Temp daalde van 63 graden naar graad of 52 dus zeker wel de moeite >:) en ze produceren niet eens zoveel lawaai >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Waarom zorg je er niet eerst voor dat je je kamer gaat coolen met een Airconditioning? Die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer. 45 graden is nogal warm. ;)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:47
Mijn temps in de winter:

idle:
kast: 21 graden
proc: 39 graden

Temps zomer idle:
kast: 29 graden
proc: 49 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online

Ik heb al 3 case fans erbij, 1 voor onder intake, en 1 achter boven outtake en 1 aan de zijkant voor de processor outtake. deze blazen beiden warme lucht uit en doen dus wat ze horen te doen...
Ik denk dat het probleem is dat er te weinig intake is.
Je kast wordt dan min of meer een beetje vacuum gezogen.
Er is te weinig lucht om de warmte uit te blazen.

Want als je bijvoorbeeld wat zand in een vacuum fles doet en je blaast, blijft het zand gewoon liggen, omdat er geen lucht is die tegen de korreltjes 'duwt'.

Zo zit het ook ongeveer met warmte.
Je zou dus denk ik 1 of 2 fans intake moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Laatst online: 23:07
Op vrijdag 17 mei 2002 15:24 schreef Tasma het volgende:
nope, leverde zelfs een verwarming van de kast op. Heb hem paar dagen geleden maar omgedraaid omdat met die fan op intake de proc 3 graden warmer wordt dan met diezelfde fan op outtake. en hij jat niet van mijn proc koeler omdat er gaten aan de achterkant van me case zitten (van die ronde) waar ook veel lucht door naar binnen komt mooi langs mijn video kaart.
Die verwarming kwam er misschien omdat je dan met een overdruk zit. Heb je er al eens aan gedacht om een gat te maken in de bovenkant van je kast (dus niet achteraan maar in het "plafond" van je case) en daar die fan in te stoppen? Vlak boven jouw CPU. Zo zuig je de warme lucht van jouw CPU weg.
Dan zit je natuurlijk wel nog met dat gat in de zijkant van je case, daar kun je dan een windows maken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-07 08:38
je kunt ook van die camping koelpacks kopen, de nacht in de koeling leggen en zo rond een uurtje of 12 wanneer het heet begint te worden deze voor de lucht intake leggen.
Om een uurtje of 17.00 deze vernieuwen... en gaan

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ModmaN
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-07-2015

ModmaN

Damn i'm good

heb er ook last van, zolderkamer op het zuiden en een plat dak van een kleine 30 vierkante meter :P vandaag is het al 28 graden hiero :9~ als je hier een half uurtje zit, loopt het zweet je kop af, in de zomer is het uiteraard nog erger.

oplossingen hiervoor:

waterkoeling, maar hoe zit het dan met de radiator, die krijgt dan toch ook warme lucht??

airco aanschaffen, is voor je eigen gezondheid ook wat beterder :P is wel wat duurder

of gewoon van het zonnetje genieten, voor zover die er is :P

get rich or die try'in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looki
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Ik heb een XP 1800@2000 maar ik heb waterkoeing :P mijn temp nu stressed 45, dan in de zomer... (zolder kamer op zuiden) word hij zo'n 55 denk het.. niet erg.

mijn pa heeft een pc met een 1800 niet OC die is nu al 55 idle? TT vulkano 7 niet + :( denk dat dat erger word! als dat zo is komt er een TT 7+! maar wc rules in deze tijden :)
en het is niet duur als je het zelf doet! 100 euro!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

Ik heb er 1 fannetje extra bijgezet, lees het hier: [topic=497905/1/25]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan makkelijk maar laat anders je kast open staan als je het niet vertrouwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik merk het hier ook zeker wel hoor. Zit nu op 50 stressed ipv 45.
/me wil geld voor waterkoeling en een koelast ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:59 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat klopt ongeveer wel!!
want ik had pas mijn Fan van mijn prog afgehaalt om hem een leuk kleurtje te geven!!
toen was ik dus vergeten dat dat geval eraf was en ging ik gewoon unrealen!!
later (na een kwartier) dacht ik ineens |:( mijn fan zit er niet op!!
ik kijken naar de temp!!
...................92,1 graden >:)
toch maar snel ff uitgedaan en laten afkoelen!!
wel eerst een screenshot gemaakt!!
maar daar maak ik nog wel ff een topic over denk ik!!
en hij doet het nog steeds!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shardphoenix
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-10-2024
Op vrijdag 17 mei 2002 15:48 schreef lumocolor het volgende:

[..]

Had ik twee zomers geleden ook gedaan; Drie 7200RPM disks maken ook behoorlijk wat warmte. Zijkap eraf gehaald en gewoon zo een kleine tafelfan er (bijna) ingezet. Temp daalde van 63 graden naar graad of 52 dus zeker wel de moeite >:) en ze produceren niet eens zoveel lawaai >:)
yes same here
4x ide 7200 rpm hd + 1x u160 scsi 7200 rmp hd wordt ERG warm. Kheb er nu een grote kamerventilator langsgezet en de kast open. Zo krijgt alles frisse koele lucht.
werkt echt prima en maakt weinig geluid.
12x12cm PAPST koeler op 12 volt hoor je er bovenuit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

wat doe je op een kamer van 40+C? Dat houdt je niet uit.. Kan je lichaam niet afkoelen dus zet een rampje open, laat die temp niet te ver stijgen...
Ligt aan de cpu fan locatie maar bij mij helpt me kast open doen wel 7C (losse bracket voor 92mm fan op zalman 6000 cu)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
raam staat altijd open en buiten is het kouder dan binnen..

Maar zoals ik al eerder zij ik heb personal cooling, een fan met doorsnee 1 meter 20, en dat ding BLAAST me toch een hoop! recht boven me lekker fris, en veeeel drinken he..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Kom net van mijn werk af en heb 2 strips aluminuim geleend, zijnde 1 van 20mm breed en 2mm dik en 1 m lang en 1 van 1cm breed 2 mm dik en 1 meter lang.

Zou het nut hebben om deze aan mijn koeler te bevestigen en langs een andere koeler te laten lopen? om zo warmte door te geven, en zo ja hoe kan ik die het beste bevestigen?

Of een verbinding van koelblok --> case om zo mijn case mee te laten koelen aangezien die altijd relatief koud is.. (de panelen)

Dus :

Processor koelblok --> Aluminium strip --> langs koeler(s)
Processor koelblok --> Aliminium strip --> Naar case

Of beiden..

Iemand al ooit gedaan? zoniet dan doe ik het morgen.. Zaterdag 18 mei :)

Heb alleen wel tips nodig voor het bevestigen heb geen artic silver adhesive in huis..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:54 schreef MeisterHim het volgende:
Je kunt hem natuurlijk ook uitdoen en van het mooie weer genieten. Als ik het zo zie kun je nog wel een paar fans erbij zetten, maar wat voor kast heb je precies?
juist gezien maat!
Je gaat toch niet met dat lekkere weer zielig als een trieste NERD op je zolderkamer kijken of er nog nieuws op tweakers.net is :D :o :o :O :P
Ga eens wilde wijfen ...uuuh waterkoelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:04 schreef Jaydee het volgende:
'k heb ook zo'n kamer, met een dakraam naar het zuiden, voorzien van speciaal glas dat de warmte binnenhoudt |:(
Extra fans heeft geen zin als je kamer warm is, fans circuleren lucht, maar koelen niks...
Hoop dat het niet te gek wordt deze zomer!
Mijn Athlon XP draait stressed altijd op 50 graden, gek genoeg loopt dit niet op als ik 'm overclock van 1900+ (1600 Mhz) naar 2100+ (1750 Mhz), crashen doet ie dan wel :(
van overcloken wordt hij onbelast geen graadje warmer, pas als je het voltage omhoog gaat gooien wordt ie heter.
Ik heb nu ook dat probleem.
Ik heb van mijn pc`s met een TB1200@1430, 1.750 volt.
1 cpu cooler met 7 centimeter daarbover 2 big ASS coolers om de luchrt weg te zuigen.
onderaan blaast een Big ASS blower extra lucht naar de processor. o,ja enb nog 1 outtake en kast dicht wordt ie al 66 graden onbelast :(
Met kast open 53/57, dit was vroeger 50/51 met kast dicht.
Van de zomer zal hij het dus wel moeilijk krijgen die "hete Rakker" >:)
Kort om, laat de hoer maar zweten! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 20:01 schreef Honda_rullez het volgende:

[..]

Dat klopt ongeveer wel!!
want ik had pas mijn Fan van mijn prog afgehaalt om hem een leuk kleurtje te geven!!
toen was ik dus vergeten dat dat geval eraf was en ging ik gewoon unrealen!!
later (na een kwartier) dacht ik ineens |:( mijn fan zit er niet op!!
ik kijken naar de temp!!
...................92,1 graden >:)
toch maar snel ff uitgedaan en laten afkoelen!!
wel eerst een screenshot gemaakt!!
maar daar maak ik nog wel ff een topic over denk ik!!
en hij doet het nog steeds!!
Laat ff zien dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pff .. hier ook. En ik weet dat de temp nog minstens 10 graden gaat stijgen van de zomer.

M'n XP1800+ @ 1600 Mhz is nu met alle casefans op 7 volt 61C. En dat maakt te veel herrie vind ik. Vooral de 120 mm.

Ook doet de voeding nu 2100 rpm al. En dat maakt ook een hels lawaai.

Als ik de casefans uitzet wordt het nog erger. Rpm van de voeding omhoog, temp van de CPU omhoog, enz. Onstabiliteit!
Doe ik de casefans op 12 volt, dan kan ik net zo goed langs een F16 gaat zitten. Pure waanzin! En de temps zakken een graad of 4/5 .. :{ Rpm van de voeding gaat ook niet erg omlaag. Naar ergens in de 1700 range.

Dus deze zomer zal ik ws. al snel de PC uit moeten zetten. Daar komt dan nog eens een 22" monitor bij die 160 watt de kamer in pompt. Dat is niet leuk meer. Ik zie de CPU al op 70C staan van de zomer, gemeten via de diode en niet eens intern :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
Hmmja, voor me schijven was het donderdag middag ook ineens vrij heet, normaal zaten ze al vrij hoog, tond de 41 graden, maar ze waren de hele ochtend en middag vrij stressed en zaten ineens op 48-50 :o En ik heb nie zoveel ruimte voor casfeans dus ik heb nu heel primtief een oude CPU koeler van 50 mm onder me schijven gehangen en ze zijn nu stressed 41 :), nog hoog, maar bter. En ja, ik heb er een kleine brom aan over gehouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 01:12
Wat ben ik blij dat ik PC Control (of zoiets) er af heb gegooid :P Ik kijk echt nooit naar m'n temps en waarom zou ik :? Mijn PC loopt goed en bijna nooit vast dus ik maak me nergens druk over :Y)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

De warmteontwikkeling is bij mij ook een groot probleem. Ik heb een hekel aan (extrame) warmte en dat moet er nog is bijkomen. Het was gisteren dus gewoon 25 graden... Normaal is dat 18 of lager, niet normaal gewoon. Maar dat komt dus bij mij ook dat mijn raam op het zuiden ligt en aan de bovenkant schanniert. Zodoende moet de warmte die zich boven in de kamer opstapeld via een inmiddeld verstopt ventilatierooster vertrekken... [not]

Een goede oplossing is dus een plafondventilator. Die transporteerd de warme lucht omhoog dacht ik maar dan spreek ik mezelf tegen :?

Ik denk dat ik dus gewoon een 'afzuiginstallatie' moet aanleggen ofzo.

Trouwnes nog een idee: De warmte van je pc direct naar het raam afvoeren met zo'n slang die je ook voor een droger gebruikt. Bij mij zit dara dan 1,5 meter tussen (raam-pc). Is dat misschien een idee?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, heb ik ook last van. 1 oplossing: kast open, tafelventilator ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt bij mij op zich nog mee duron 800@1050.
Normaal 43 graden stressed maar nu het warmer wordt slaat de temperatuur geregelde fan in mijn voeding steeds aan als de proc zo rond de 50 graden is en dat ding maakt me een tering herrie (en houd pas op als proc weer 45 graden is)
Dus om de 10 minuten slaat dat kreng weer aan is daar iets aan te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wtf.

Altijd zo'n onzin hier vind ik. De proc wordt misschien idd iets warmer, maar jij hebt een Duron 900@900.
Hoe denk je dat andere mensen dit doen (zoals desktop pc's bij de tandarts)? Die gaan toch ook niet extra fans plaatsen, kast eraf halen, etc etc. En die lopen echt niet vast hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

M14

als het buiten 35graden is is het in mijn kamer wel 40-45 graden en dat houdt hij dan toch nooit uit?
Hou jij da wel uit?? Een dag lang in een kamer van 40 graden?!? (computer zal het wel halen)

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai op het moment veeeels te warm :
Normaal :
Idle CPU : 46
Idle Mobo : 29
Stressed CPU : 51
Stressed mobo : 31
Nu
Idle CPU : 60
Idle mobo : 36

Stressed weet ik niet, maar dis gevaarlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tasma
Op zaterdag 18 mei 2002 10:53 schreef Toverstaf het volgende:
wtf.

Altijd zo'n onzin hier vind ik. De proc wordt misschien idd iets warmer, maar jij hebt een Duron 900@900.
Hoe denk je dat andere mensen dit doen (zoals desktop pc's bij de tandarts)? Die gaan toch ook niet extra fans plaatsen, kast eraf halen, etc etc. En die lopen echt niet vast hoor....
BLAAT bij de tandarts is het ook geen 40 graden IN De kamer he...

En over dat genieten van wilde wijven, heb mijn meissie bij me op me kamer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

holy shit, ik zit nu al op de 41 graden case temp :(
maarja, dan moeten me fans maar op 12v :'(

Moet maar ff, maar voorlopig wil me pa niet meer dat ik in me computer zit, omdat ik laatst me voeding had stuk gemaakt |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 09:50

No13

/me was here

Op zaterdag 18 mei 2002 06:45 schreef CocaCola het volgende:

[..]

van overcloken wordt hij onbelast geen graadje warmer, pas als je het voltage omhoog gaat gooien wordt ie heter.
[..]
mijn duron werd toch echt een stuk warmer toen ik de fsb op 133 zetten terwijl me VCore nog steeds op default stond :?
dit gewoon als hij stond te idle'en in windows

maja als hitte echt zo'n probleem is (je zegt ook al dat het voor je zelf te warm is) is het misschien een ID om te sparen voor een airco ?

mijn pc heeft campzone overleefd dus die gaat niet meer dood aan warmte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zaterdag 18 mei 2002 06:45 schreef CocaCola het volgende:

[..]

Dat is dus gewoon niet waar. Meer Mhz is gewoon meer watt. En meer watt is meer hitte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 14-09 11:17
tjaaaaaaa

Met deze hitte :

Idle 45 C
stressed 51 :( .

Duron 850@850mhz , spire cpu cooler , + 2x casefan 80 mm spire,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tot Vandaag al 2 dgn mijn processor op 70/75 grd laten draaien, soms full load.
Nu loopt mijn processor op normaaal voltage(die ik had verhoogd)op 55 grd full load :)
Pagina: 1