Hoi, ik wilde een tunnel op UDP op gaan zetten, om daarover TCP-pakketten te sturen. Kan iemand me vertellen hoe dat te doen? heb dus de beschikking over 2 lokaties (alle 2 met ADSL op een getweakte modem) waarvan op de 1 een Win2kAS draait en de ander draait Win2kPro (wil die eventueel ook nog gaan vervangen voor Win2kAS, moet hem namelijk toch weer opnieuw gaan installen)Het voordeel van mn tunnel over UDP is dat de snelheid hoger ligt. Het zal niet mn UDP-snelheid halen, aangezien er nog wat overhead voor de tunnel af gaat, maar het zou best wel eens sneller kunnen zijn dan TCP (omdat dit door de provider word geknepen) waardoor ik dus sneller files kan versturen. (dus eigenlijk TCP over UDP
)
Dat kan niet wat je wil.
tcp over udp is niet mogelijk.
tcp over udp is niet mogelijk.
ik ben ooit begonnen aan een progje waarmee je files kan sturen via udp. wat je dan moet doen is zelf alle overhead er in zetten, wat anders het tcp protocol al voor je doet. hij heeft even gewerkt, na wat tweaks alleen nog maar bsod's. toch maar es opnieuw aan beginnen
kijk, da's dus precies wat ik bedoel....kun je wat meer hierover vertellen??? weet jij of er al dergelijke progs bestaan???Op vrijdag 17 mei 2002 15:22 schreef BOOTZ het volgende:
ik ben ooit begonnen aan een progje waarmee je files kan sturen via udp. wat je dan moet doen is zelf alle overhead er in zetten, wat anders het tcp protocol al voor je doet. hij heeft even gewerkt, na wat tweaks alleen nog maar bsod's. toch maar es opnieuw aan beginnen
Dat protocol bestaat al: TFTP - Trivial File Transfer ProtocolOp vrijdag 17 mei 2002 15:22 schreef BOOTZ het volgende:
Dat werkt over UDP. Implementaties zijn ruim voorhanden (een client zit in windows zelfs tftp.exe )
Weet je dit zeker? Ik geloof er weinig van nl.Op vrijdag 17 mei 2002 14:45 schreef kroegtijger het volgende:
Het zal niet mn UDP-snelheid halen, aangezien er nog wat overhead voor de tunnel af gaat, maar het zou best wel eens sneller kunnen zijn dan TCP (omdat dit door de provider word geknepen) waardoor ik dus sneller files kan versturen. (dus eigenlijk TCP over UDP)
Vaak zijn apparaten rate-limited op het totaal verkeer en niet protocol specifiek. Als alleen TCP gelimiteerd zou zijn dan zou je gewoon een IPsec tunnel (protocol 50 of 51) gebruiken en daarin TCP (protocol 6?) stoppen zodat het inzichtbaar is
[edit]
Ik denk dat ik nu al weet waarom jij denkt dat UDP ongelimiteerd is
TCP echter schakelt over op een langzamere snelheid (rate control) indien het merkt dat packets verloren gaan en er om hertransmissies gevraagd worden / geen ACKs binnen komen.
Verwijderd
UDP Dat wordt d8 ik toch bijna niet gebruikt?... alleen met TFTP en Cisco routers. Verder ben ik het nog nie tegengekomen.
ennuh UDP is niet zo betrouwbaar als TCP
Mwah, DHCP, DNS, RTP (streaming video) zijn/kunnen allemaal over UDP.Op vrijdag 17 mei 2002 15:54 schreef PhantomLord het volgende:
UDP Dat wordt d8 ik toch bijna niet gebruikt?... alleen met TFTP en Cisco routers. Verder ben ik het nog nie tegengekomen.
Op de transportlaag ja, maar dat kun je afvangen op applicatieniveau indien gewenst.ennuh UDP is niet zo betrouwbaar als TCP
Verwijderd
Bwa wordt toch nog meer gebruikt dan je denkt hoor.Op vrijdag 17 mei 2002 15:54 schreef PhantomLord het volgende:
Verschillende spelletjes zoals Quake, ... gebruiken het, ICQ gebruikt het voor connecties te initen
De snelheid die je nu met je internetverbinding haalt is veel lager dan de snelheid die tcp maximaal kan. udp haalt echter de maximale snelheid voor je internetverbinding aangezien de provider deze ongemoeid laat (kijk maar naar streaming video). Als ik die snelheid nu kan gebruiken voor files ben ik spekkoper natuurlijk.......dan kun je tussen 2 pc's een flinke snelheidswinst boeken d8 ik zo.Op vrijdag 17 mei 2002 15:53 schreef Rukapul het volgende:
[..]
Weet je dit zeker? Ik geloof er weinig van nl.
Vaak zijn apparaten rate-limited op het totaal verkeer en niet protocol specifiek. Als alleen TCP gelimiteerd zou zijn dan zou je gewoon een IPsec tunnel (protocol 50 of 51) gebruiken en daarin TCP (protocol 6?) stoppen zodat het inzichtbaar is
[edit]
Ik denk dat ik nu al weet waarom jij denkt dat UDP ongelimiteerd isIn principe zul je UDP zo hard uit je computer kunnen gooien als je wilt, echter waarschijlijk wordt het in je modem of headend gecapt en worden packets weggegooid, waar jij nooit meer wat van ziet
![]()
TCP echter schakelt over op een langzamere snelheid (rate control) indien het merkt dat packets verloren gaan en er om hertransmissies gevraagd worden / geen ACKs binnen komen.
Pagina: 1