Toon posts:

[WC] Pomp inline

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een Einheim pomp overgekregen :D
doet het goed en is stil zit een resevoir onder en alles,

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/3082192362

hij pompt 72 liter per uur (genoeg???) (berekent door masteroverdrive)

zou deze geschikt wezen voor een waterkoel setje op mijn celeron 433 ? die dan op 650 moet lopen? (6.5x100)

edit

frans is niet me sterkste kant:D

Verwijderd

LOL uit me hoofd he *D

enuhh tis resevoir ;)

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-02 14:49

Mad_Demon

de dokter

72 l/uur? Ik denk dat je dan te weinig flow hebt.
Het water moet lang een waterblok, radiateur en slangen> Dat geeft veel weerstand.

Ik denk niet dat je deze pomp kan gebruiken. (400l/h is volgens mij zo'n beetje het minimum)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 14:34 schreef Mad_Demon het volgende:
72 l/uur? Ik denk dat je dan te weinig flow hebt.
Het water moet lang een waterblok, radiateur en slangen> Dat geeft veel weerstand.

Ik denk niet dat je deze pomp kan gebruiken. (400l/h is volgens mij zo'n beetje het minimum)
weerstand geen zorgen het is een olie pomp :D en gif pomp (is gif mee gepompt)

en het blokje is opzich niet veel weerstand (ga zoiets maken als oeloe) en een radiateur hoeft van mij eerst nog niet

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 14:37 schreef T-Mug het volgende:

[..]

weerstand geen zorgen het is een olie pomp :D en gif pomp (is gif mee gepompt)

en het blokje is opzich niet veel weerstand (ga zoiets maken als oeloe) en een radiateur hoeft van mij eerst nog niet
:Y)

Het blokje is van ReseTTim, gefreest door Amd_RuLuzzz en gesoldeerd door Oeloe.. ;)

Show ff pics als ie af is.. :9

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 15:46 schreef Oeloe het volgende:

[..]

Het blokje is van ReseTTim, gefreest door Amd_RuLuzzz en gesoldeerd door Oeloe.. ;)

oeloe jullie zijn goede overclockers (denk ik) en hebben redelijk wat ervaring.. is dit pompje wat ? of kan ik hem wel bij het grof vuil gooien

en ojah

hoe hebben jullie die buizen zo netjes rond gemaakt ?
ik heb al 1 meter vernajat (:+) hoe moet ik ze goed buigen ?

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op vrijdag 17 mei 2002 15:46 schreef Oeloe het volgende:

[..]

en hoe ziet dat blokje eruit dan? :9~ zal vast wel mooi zijn, 3 paar hersenen hebe eraan gewerkt, dus zal vast wel goed zijn

Verwijderd

Op vrijdag 17 mei 2002 15:52 schreef _ferry_ het volgende:

[..]

en hoe ziet dat blokje eruit dan? :9~ zal vast wel mooi zijn, 3 paar hersenen hebe eraan gewerkt, dus zal vast wel goed zijn
sjek hun deel 2 ;)

Verwijderd

Topicstarter
refresh

het pompje is een 4 liter per min

240liter uur

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-02 23:07
Op vrijdag 17 mei 2002 14:32 schreef MasterOverdrive het volgende:
LOL uit me hoofd he *D

enuhh tis resevoir ;)
enuhh het is reseRvoir

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 16:33
Als die 72 l/h van die oliepomp hetzelfde aangeeft als het aantal l/h van een waterpomp, dan is het niet genoeg denk ik. Vanaf 300 l/h begint het zo'n beetje voor een simpel en klein systeempje.

Je zou het natuurlijk kunnen proberen, maar dan zou ik em eerst heel goed schoonmaken, er hebben chemicaliën ingezeten die het metaal of je slangen wellicht aan kunnen tasten. Ook zou ik zeker niet meer dan alleen een waterblokje op de pomp aansluiten om te beginnen, een beetje radiator is echt veel te veel voor een 72 l/h pompje.

Al met al niet echt handig dus áls het al een beetje gaat werken, want je moet óf een heel groot reservoir gebruiken om het water voldoende afkoeling te geven óf nog een aparte pomp met radiator/bong/etc gebruiken. Ala met al kan je beter een leuke heatsink met fan gebruiken om over te clocken, om te experimenteren met waterkoeling kan het leuk zijn om even te gebruiken.

• SlinkingAnt
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Op vrijdag 17 mei 2002 15:50 schreef T-Mug het volgende:

[..]
hoe hebben jullie die buizen zo netjes rond gemaakt ?
ik heb al 1 meter vernajat (:+) hoe moet ik ze goed buigen ?
Volproppen met zand en dan buigen >:)

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 17:00 schreef Straat het volgende:
Als die 72 l/h van die oliepomp hetzelfde aangeeft als het aantal l/h van een waterpomp, dan is het niet genoeg denk ik. Vanaf 300 l/h begint het zo'n beetje voor een simpel en klein systeempje.

Je zou het natuurlijk kunnen proberen, maar dan zou ik em eerst heel goed schoonmaken, er hebben chemicaliën ingezeten die het metaal of je slangen wellicht aan kunnen tasten. Ook zou ik zeker niet meer dan alleen een waterblokje op de pomp aansluiten om te beginnen, een beetje radiator is echt veel te veel voor een 72 l/h pompje.

Al met al niet echt handig dus áls het al een beetje gaat werken, want je moet óf een heel groot reservoir gebruiken om het water voldoende afkoeling te geven óf nog een aparte pomp met radiator/bong/etc gebruiken. Ala met al kan je beter een leuke heatsink met fan gebruiken om over te clocken, om te experimenteren met waterkoeling kan het leuk zijn om even te gebruiken.
chek me laaste post de pomp is 270l uur kom ik achter

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

pomp 400 L kast maar 13 euro! en waarom is dat het minimum? als ik meer doe wordt mijn cpu dan kouder?

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 18:45 schreef jeuuron het volgende:
pomp 400 L kast maar 13 euro! en waarom is dat het minimum? als ik meer doe wordt mijn cpu dan kouder?
13 euro ? dat kan nooit goed spul wezen

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/index.php/1115825576

op verzoek van oeloe

oja het is een simpel blokje!

het zijn 2 8mm buisjes naast elkaar met een paar mm er tussen de ene slang gaat van het eene buisje rechts naar het andere buisje links (dus een cirkel) en gewoon zonder cpu word het blokje 9(!) graden met flammetje der onder (vuuransteker) 13(!)

ojah voor iemand van 14 :)

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op vrijdag 17 mei 2002 18:51 schreef T-Mug het volgende:
13 euro ? dat kan nooit goed spul wezen
het loopt al 5 maanden!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
wat voor merk is dat dan ?

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:47

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op vrijdag 17 mei 2002 17:00 schreef Straat het volgende:
hij kan zen reseroir ook in een koelkast leggen!?!.

dan heeft ie geen radiator nodig.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 17 mei 2002 21:34 schreef Orion84 het volgende:

[..]

hij kan zen reseroir ook in een koelkast leggen!?!.

dan heeft ie geen radiator nodig.
dat doe ik niet maar ik ga gewoon wat proberen ik ben nog een noob op het gebied van watercooling (enja ik weet dat alles goed vast moet zitten :0 laat maar eens een glas water over je mobo vlikkeren)

Verwijderd

Topicstarter
kwak wil nog wat info :+

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

zon soort bvlokje d8 ik oko te gaan make, maar dan 1 enkele sleuf en dan aan de zijkant koelribben, dus zoiets:

--| |---
--/ \--
--| |--
--\ /--
--| |---

in het midden zaag ik dus een plakje van de buis af, iets openbuigen, afvlakken, vastsolderen, en dan boven en onder een slang erop. aan de zijkant van de pijp komen dus plaatjes koper die op de bodemplaat en de buis vastzitten, zodat ze de warmte van de zijkant van de cpu doorgeven naar de buis en evt gekoeld worden door lucht

Verwijderd

Ha das toevallig ik heb de zelfde pomp.
ik heb hem nog neit echt draaiend gehad omdat m'n radiateur lek is en nu gewoon nog met m'n dompel pompje werk maar wat ik zag aan de hoeveelheid water die die verplaatste lijkt me dat het wel goed werkt. vooral als je wilt beginnen.

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Op zaterdag 18 mei 2002 21:47 schreef Mr_Man het volgende:
Ha das toevallig ik heb de zelfde pomp.
ik heb hem nog neit echt draaiend gehad omdat m'n radiateur lek is en nu gewoon nog met m'n dompel pompje werk maar wat ik zag aan de hoeveelheid water die die verplaatste lijkt me dat het wel goed werkt. vooral als je wilt beginnen.
maar zijn er per uitvoering niet verschillende hoeveelheden water, of scheelt dat veel in grootte, niet dat dit een veel kleinere is ofzow

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 09:30
Als dat een oliepomp is, wil dat zeggen dat hij een redelijk hoge druk kan opbouwen om de weerstand te overwinnen (leidingen,...). Een 270 l/h oliepomp zal misschien 200 l/h door je leidingen kunnen zenden waar een 300 l/h waterpomp 100 l/h pompt. De opvoerhoogte en het debiet van een oliepomp zal trouwens veel hoger zijn als hij water verpompt, door de hogere viscositeit.

(denk ik dit jaar in school geleerd te hebben :+ )

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1