Toon posts:

Divx Stand Alone.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hardware voor DivX aangekondigd
Texas Instruments heeft een chip ontwikkeld die de populaire dvd-ripper DivX ondersteunt. Spelers die worden uitgerust met de TMS320DSC25 - kortweg DSC25 - zullen naast gewone dvd ook DivX video kunnen afspelen.

DivX kon tot nu toe alleen via de pc afgespeeld worden, maar met de DSC25-chip van Texas Instruments zullen ook dvd-spelers, settop-boxen en DV-cameras het formaat aankunnen. DivXNetworks, het bedrijf achter DivX, kondigde recent een samenwerkingsverband aan met e.Digital Corporation, om consumentenelektronica te ontwikkelen die gebruikmaakt van de chip. Men verwacht de eerste producten eind volgend jaar te kunnen aanbieden.

DivX claimt een even hoge kwaliteit te bieden als dvd, maar gebruikt MPEG4 voor het encoderen in plaats van MPEG2, waardoor het zeven tot tien keer minder ruimte in beslag neemt. Om die reden is het erg populair bij computergebruikers die video via internet verspreiden. Het is daardoor een omstreden formaat geworden, maar DivXNetworks werkt er hard aan het stempel van illegaliteit kwijt te raken.

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05-2021
Dat zou mooi zijn :7

Maar wat als er nieuwe divx encoders uitkomen? (pas nog van 4 => 5)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-03 16:27

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Ik denk dat je dan gweoon met firmware moet gaan werken voor updates.

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

Owww dit zou heel 8-) zijn. De eerste speler die dit ingebakken heeft is de mijne.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-03 15:50
Tja... eind volgend jaar... is het dan al niet weer een beetje achterhaald? :)

Verwijderd

Topicstarter
Tja of het dan achterhaald is, dat weet ik niet. Het lijkt mij niet, want de gemiddelde dvd bouwer zal hier zeker niet aan mee willen werken. Dit omdat die namelijk ook vaak een label of een aandeel in een label hebben die dvd's maakt.
Pagina: 1